سایر مطالب

از کجا لپ تاپ بخریم؟

از کجا لپ تاپ بخریم؟

  • پردازنده AMD Ryzen 7 4800H
  • درآمد خالص سالانه: 2.4 میلیارد دلار
  • مصرف برق بسیار پایین
  • درآمد خالص سالانه: 57 میلیارد دلار
  • لپ تاپ ASUS VivoBook R528EP
  • امکان استفاده چند ساعته بدون اتصال به منبع برق

laptopلپ تاپ به کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ لنوو thinkpad قابلحمل گفته میشود. اکثر لپتاپها به گونهای طراحی شدهاند که تمام عملکردهای یک کامپیوتر رومیزی را داشته باشند، همان نرمافزارها را اجرا کرده و فایلهای مختلف را باز کنند. در چند سال اخیر قیمت لپ تاپ نسبت به سالهای گذشته افزایش به قدری افزایش یافت که بسیاری از افراد از خرید این وسیله هوشمند صرفنظر کردند. با این حال با رائه انواع مختلف لپ تاپ به بازار این امکان فراهم شده است که افراد بتوانند با قیمتی مقرونبهصرفه هم نسبت به خرید لپ تاپ اقدام کنند. امروزه با گسترش فروشگاههای اینترنتی،خرید اینترنتی افراد نیز افزایش داشته است. از طرفی شیوع بیماری کرونا موجب شد خریداران تمایل بیشتری به خرید اینترنتی پیدا کنند؛ چرا که دیگر ناچار به بیرون رفتن از خانه نبودند و خطر بیماری تهدیدشان نمیکرد. شایان ذکر است که قیمتها در فروشگاههای اینترنتی مانند فروشگاه اینترنتی کالاتیک با فروشگاههای حضوری کمی متفاوت و همواره با تخفیفات ویژه همراه هستند. با اینکه کامپیوتر و لپتاپ هر دو عملکرد نسبتا مشابهی ارائه میدهند، با این حال لپتاپها همواره گرانتر از کامپیوترهای رومیزی مشابه هستند.

حقایق کمی شناخته شده درباره کامپیوتر – و چرا اهمیت دارند

laptopبا پیشرفت تکنولوژی لپ تاپ ها و تبلت های هوشمند کمکم جای کامپیوترهای رومیزی را گرفته اند. قابلیت حمل وجابجایی و اشغال فضای کم سبب شده این دستگاه کاربران زیادی را به سمت خود جذب کنند. اما همچنان کامپیوترهای رومیزی در قیاس با لپ تاپ ها مقرون به صرفه تر بوده و به علت قوی تر بودن قابلیت های پردازشی طرفداران زیادی دارند. اما پرسش اصلی اینجاست برای خرید کامپیوتربه چه مواردی باید توجه داشت؟ ممکن است در ابتدای مسیر خرید کامپیوتر سردرگم باشید و سوالات متعددی در ذهن شما ایجاد شده باشد. چطور با صرف کمترین هزینه یک کامپیوتر مناسب خریداری کنم؟ در خرید قطعات برند بودن قطعه را به مشخصه فنی ترجیح دهم؟ چه قطعاتی را انتخاب کنم تا در آینده قادر به ارتقا کامپیوتر خود باشم؟ چگونه با خریداری قطعات هماهنگ و مناسب استهلاک آن ها را کاهش دهم؟ پس از خرید کامپیوتردر صورت بروز مشکل فنی شرکت گارانتی کننده قطعه پاسخگو خواهد بود؟

از دست ندهید
شش بزرگترین کولر گازی اشتباهات احتمالاً می‌توانید به سادگی دور از

این ویژگی های اصلی کامپیوتر است که باعث شده به بخش مهم و جدایی ناپذیر زندگی انسانها تبدیل شود. 1- سرعت (Speed): کامپیوترها ماشین های الکترونیکی پرسرعتی هستند و می توانند در هر ثانیه روی حدود 3 تا 4 میلیون دستورالعمل کار کنند. رایانه های پیشرفته حتی می توانند تریلیونها دستورالعمل را در ثانیه انجام بدهند و زمان انجام کارهای دیجیتالی را کاهش بدهند. 2- دقت (Accuracy): یکی دیگر از ویژگی های مهم کامپیوترها عملکرد دقیق آنهاست. کامپیوترها می توانند وظایف داده شده به آنها را تقریبا با دقت صد در صدی و بدون خطا تکمیل کنند. با اینکه امکان بروز خطا در کامپیوترها هم ممکن است، اما معمولا این خطاها به خاطر ورودی نادرست، دستورالعمل های نادرست یا اشکالات در تراشه ها ایجاد می شوند. در واقع همه این خطاها انسانی هستند و به خاطر کامپیوتر نیستند. 3- ظرفیت ذخیره سازی (Storage Capacity): کامپیوترها به راحتی می توانند حجم عظیمی از داده ها را ذخیره کنند. رایانه های مدرن در مقایسه با نسخه های قدیمی تر از قابلیت ذخیره سازی بیشتری برخوردارند.

برتر کامپیوتر

کارشناسان حداقل 8 گیگابایت رم را توصیه میکنند. ما پیشنهاد میکنیم اگر قصد دارید از کامپیوتر خود برای اهداف چندرسانهای مثلاً پخش فیلم یا موسیقی استفاده کنید، برای انتخاب رم 16 یا 32 گیگابایت برنامهریزی داشته باشید. فضای ذخیرهسازی برای برنامههای اجرایی و فایلهای دادهای است که در حال حاضر استفاده نمیشوند. هارد دیسک مکانیسم اصلی ذخیره سازی کامپیوتر شما است. ما حداقل اندازه هارد دیسک 256 گیگابایت را به شما پیشنهاد میکنیم. مانیتور یکی از قطعات اصلی کامپیوتر محسوب میشود. با توجه به مدت زمانی که صرف تماشای صفحه نمایش کامپیوتر خود خواهید کرد، سرمایه گذاری برای مانیتور خوب بسیار مهم است. برای کامپیوترهای رومیزی پیشنهاد میکنیم مانیتوری بخرید که حداقل 23 اینچ باشد. برای لپتاپها، صفحه نمایش 13 اینچی را توصیه میکنیم. اگر همیشه از لپتاپ خود در مکانی خاص استفاده میکنید، میتوانید یک مانیتور خارجی برای اتصال به لپتاپ خود خریداری نمایید. سیستم عامل تعیین میکند که چه برنامههایی را میتوانید روی کامپیوتر خود اجرا کنید.

از دست ندهید
ایده ها، فرمول ها و میانبرها برای جارو شارژی

پنج سوالی که باید درباره لپ تاپ بپرسید

laptopلپ تاپ ایسوس امروزه نام آشنایی برای تمام افراد است. حتی آنهایی که تا به حال لپ تاپ نداشتهاند، نام این برند را شنیده و برای آنها شناخته شدهاست. معمولا تنوع، کارایی و کیفیت در کنار قیمت به عنوان فاکتورهایی است که افراد را برای خرید لپ تاپ ایسوس تشویق میکند! توجه به همین موضوع سبب شده است تا لپ تاپ های ساخته شده توسط برند ایسوس به یکی از اولویتهای اصلی افراد برای خرید لپ تاپ تبدیل شود. در حال حاضر انواع لپ تاپ ایسوس در بازار موجود است که با توجه به نیاز و بودجه خود میتوانید نسبت به خرید آنها اقدام کنید! با کمی جستجو در بین لپ تاپ های تولید شده توسط این کمپانی متوجه وجود تنوع در آنها، چه از نظر سخت افزاری و چه از نظر ظاهری میشوید! یکی از مهمترین فاکتورهایی که در زمان خرید لپ تاپ و انتخاب آن، برای افراد اهمیت زیادی دارد، قیمت لپ تاپ است.

راه درست برنده شدن خریداران و تأثیر بر بازارها با کامپیوتر

قیمت لپ تاپ بسته به کاربری، عملکرد و ویژگیهای نرمافزاری و سختافزاری نظیر پردازنده، پنل صفحهنمایش، باتری، کیبورد و موارد دیگر میتواند متفاوت باشد. همانطور که اشاره کردیم، لپ تاپ کاربریهای مختلفی مانند برنامهنویسی، گرافیک، گیمینگ و کاربری معمولی دارد. از طرفی امروزه برندهای مختلفی در حال عرضه لپ تاپ به بازار جهانی هستند. با این وجود خریدار بر اساس نوع کاربری و برند موردنظر میتواند به راحتی لپ تاپ متناسب با بودجه خود را پیدا کند. از آنجایی که لپ تاپ ها به صورت قابل حمل طراحی شدهاند، تفاوتهای بسیاری بین آنها و کامپیوتر رومیزی دیده میشود. لپ تاپ دارای یک طراحی همهکاره است که مانیتور داخلی، صفحه کلید یا کیبورد، پد لمسی، بلندگوها و … را در بر میگیرد. در حالی که در کامپیوتر همه بخشها از یگدیگر مجزا هستند و طبیعتا حمل آن دشوار است و هر بار به راهاندازی مجدد نیاز دارد. اما لپ تاپ اینگونه نیست و بدون وابستگی به لوازم جانبی میتوانید آن را حمل کنید و درست مانند گوشی موبایل تنها به یک شارژر نیاز خواهید داشت.

از دست ندهید
نگاه کن مادر، شما می‌توانید در واقع یک کسب‌وکار با میوه خشک کن ساخت

laptopدر این مطلب ابتدا مهمترین موارد برای انتخاب یک کیف لپ تاپ عالی را توضیح میدهیم و پس از آن بهترین کیفهای موجود در بازار را معرفی میکنیم. در نظر داشته باشید که خرید کیف لپ تاپ یک سرمایه گذاری بلند مدت است و این کیف قرار است سالها از لپ تاپ شما در مقابل ضربه و شرایط محیطی مانند گرد و خاک، حفاظت کند. به همین دلیل بهتر است، سعی کنید بودجه را پایین در نظر نگیرید و بیشتر به دنبال کیفیت بالا باشید. همچنین کیفهای با کیفیت، عمر بیشتری هم دارند و سالها برای شما کار خواهند کرد. کیفهای لپ تاپ بر اساس حداکثر اندازه لپ تاپی که در آنها جا میشود، طبقه بندی میشوند. اندازه لپ تاپ هم برابر است با قطر صفحه نمایش آن بر حسب واحد اینچ (هر اینچ برابر با 2.5 سانتی متر است). ولی علاوه بر اندازه صفحه نمایش، حاشیههای صفحه نمایش هم بر روی ابعاد لپ تاپ تاثیر گذار هستند. لپ تاپهای مدرن حاشیه بسیار کمی در کناره صفحه نمایش دارند، ولی لپ تاپهای قدیمی حاشیه پهنی دارند و ضخامتشان هم بیشتر است.

  • تاریخ تأسیس: 1 آوریل 1976
  • ورودی هدفون و میکروفون داخلی
  • ضد آب
  • هارد ssd یک ترابایت
  • اندازه صفحه نمایش: ۲۴ اینچ
  • ارائه طیف گسترده ای از طراحی و فاکتورهای فرم لپ تاپ ها

laptopهر کی که یه مقدار پول تو دست و بالش هست و دنبال یه لپ تاپ پدر مادر دار می گرده ، سری N لپ تاپ ایسوس یکی از بهترین گزینه ها می تونه باشه . ■ مناسب برای هر چیزی غیر از بازی های خیلی پیشرفته . جالبه بدونید در لپ تاپ ایسوس N550JV از سیستم خنک کنندگی دوگانه استفاده شده . یعنی دو عدد فن برای خنک سازی و رفت و برگشت هوا در نظر گرفته شده . یکی برای گرافیک و یکی برای CPU . خب تقریبا شرکت های تولید کننده لپ تاپ مثل ایسوس همیشه به فکر دوستان زحمت کش و پولدار بازی خور هم هستن . لپ تاپ ایسوس که مخصوص بازی طراحی شده با پیشوند G مدل گذاری میشه مثل G53SW . طراحی سری G لپ تاپ ایسوس با بقیه لپ تاپ هاش فرق می کنه . لپ تاپ ایسوس سری G معمولا قطر بیشتری داره و دلیل این مسئله هم اینه که سیستم خنک کنندگی خاصی برای لپ تاپ ایسوس سری G در نظر گرفته میشه .

از دست ندهید
روشهای درمان سنگ لوزه در ایران دنتال و بیماری های دندان

[ بازدید : 11 ]

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا