سایر مطالب

از کولر گازی Effect شنیده اید؟ اینجا این است

در ابتدا لازم میدانیم توجه شما را به این نکته جلب کنیم که با وجود تبلیغاتی که از سوی برخی فروشندگان سودجو برای عرضه و فروش کولر گازی و اسپلیت های بانهای و قاچاق بدون گارانتی و با قیمت ارزانتر، صورت گرفته است، خرید این کولرها قطعاً مشکلاتی را به همراه خواهد داشت که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. مقدار انرژی مصرفی در کولر گازی تابع عوامل مختلفی است که از مهمترین عوامل تأثیر گذار بر مصرف انرژی الکتریکی کولر گازی میتوان به محل نصب، سرویس و نگهداری مناسب و تناسب ظرفیت کولر با فضای مورد استفاده (از لحاظ مساحت، دما و غیره) اشاره کرد. ترکیب EER بالاتر و اینورتر مناسب تر در یک کولر اسپلیت، میتواند یک دستگاه الکتریکی با مصرف کمتر، بازده بیشتر و راندمان بهتری به ما ارائه دهد. یک پمپ دوچرخه سادهترین نوع یک کمپرسور جابجایی است، که در این نوع پمپ، هوا وارد سیلندر میشود و توسط پیستون متحرکی فشرده میشود. قیمت انواع کولر گازی و اسپلیت بر اساس نوع ظرفیت و نوع برند متفاوت است. یکی از این تجهیزات مهم و پیشرفته ، کولر گازی و اسپیلت ها هستند. این دو یونیت توسط دو لوله مسی به یکدیگر متصل هستند. البته همانطور که قبلا گفته شد در ساخت کولر گازی از لوله های مسی استفاده می شود که در نمونه های تقلبی کولر گازی بانه کیفیت این لوله های مسی بسیار پایین تر بوده و دارای ضخامت کمتری هستند.

کولر گازی کولر گازی های مدرن، از تکنولوژی موتورهای با دور متغیر به نام اینورتر استفاده می کنند، که نتیجه آن کنترل بهتر دماست. کولرهای گازی دارای این دو عملکرد مانند دیگر کولرهای گازی از 6 بخش اصلی کمپرسور، شیر انبساط و لوله مویی، کندانسور، اواپراتور(پنل داخلی)، شیر چهارطرفه و گاز مبرد تشکیل شده اند و به کمک آن ها فرآیند گرم و سرد کردن محیط را انجام می دهند. همانطور که در یخچال از روش تبدیل گاز به مایع با کمک افزایش فشار که در نهایت تولید سرما می کند، در کولر گازی هم همین فرایند رخ می دهد. چنانچه پس از مطالعه مطالب ارائه شده فوق، سوالات بیشتری جهت تصمیمگیری برای خرید انواع کولرگازی مورد نیاز دارید، میتوانید پس از تماس با مجموعه تخصصی دماتجهیز و شمارههای داخلی 117 – 119 – 120 – 126 – 317 ، از کارشناسان فروش بخش تجهیزات تهویه مطبوع مشاوره بگیرید و سوالات خود را مطرح نمایید. با توجه به اینکه مجموعه تخصصی دماتجهیز بعنوان عضو رسمی اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع، ارائه دهنده انواع کولر گازی و اسپلیت در منطقه خاورمیانه است، چنانچه برای هریک از کشورهای منطقه نیاز به Split AC Unit دارید، میتوانید سفارش خرید خود را با اطمینان خاطر، گارانتی محصول و قیمت مناسب به کارشناسان فروش ما بسپارید.

از دست ندهید
مجله پزشکی سلامت و رژیم لاغری و معرفی مراحل رژیم دوکان

• نهایتاً اینکه خاموش کردن دستگاه کولر گازی و اسپلیت در زمان خالی بودن مکان مورد استفاده نیز باعث عدم افزایش مصرف برق خواهد شد. کولر گازی دیواری یا اسپیلت به دلیل اینکه کمپرسور آن خارج از اتاق است کم صدا ترین کولری است که می توانید ان را انتخاب کنید و کولر گازی های قابل حمل و پنجره ای به دلیل اینکه کمپرسورشان جدا از هم نیست و در محل استفاده قرار خواهد گرفت سر و صدای بیشتری دارند. کولر گازی های پرتابل روی زمین قرار می گیرند و روشن کردن آنها نیاز به مهارت خاصی ندارد و با متصل کردن برق به آن و هدایت کردن لوله ای که گرمای محیط را به بیرن منتقل می کند، انجام می شود. در ادامه همراه ما باشید تا مهمترین اطلاعات موردنیاز برای انتخاب و خرید انواع کولر گازی و اسپلیت را در اختیارتان قرار دهیم. یکی از مهمترین ویژگیهای کمپرسورهای water-injected این است که روغن کمپرسور به هیچ وجه فشرده نمیشود. این صفحه آخرینبار در ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ ساعت ۰۷:۲۶ ویرایش شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ ساعت ۰۹:۴۸ ویرایش شدهاست.

این صفحه آخرینبار در ۸ فوریهٔ ۲۰۲۳ ساعت ۱۲:۳۰ ویرایش شدهاست. این دستگاه انرژی زیادی را مصرف می کند. در عصر حاضر خرید کولر گازی درسراسر دنیا محبوبیت خیلی زیادی پیدا کرده و برندهایی مختلفی در سراسر جهان به امر تولید و عرضه خرید کولرهای گازی برندهای مختلف مشغول می باشند. • باز بودن درب و پنجره ها باعث میشود که کولر گازی برای خنک نمودن محیط فعالیت بیشتری داشته باشد و این امر به افزایش مصرف برق آن منجر خواهد شد. یونیت خارجی شامل کمپرسور و کندانسور است که آن را خارج از ساختمان نصب می کنند. یونیت داخلی که درواقع پنل خنک کننده است (اواپراتور) در داخل ساختمان و بر روی دیوار جای می گیرد. • نصب اصولی پنل داخلی کولر گازی در ارتفاع 2/2 متری از کف محل و رعایت فاصله استاندارد بین یونیت خارجی و پنل داخلی کولر اسپلیت ها از عوامل تاثیرگذار در بهبود عملکرد و کاهش مصرف برق دستگاه است! این عمل باعث خاموش شدن یا کاهش دور متناوب کمپرسور دستگاه و کاهش هزینه برق مصرفی شما میگردد. با این شرایط نمیتوان گفت میزان مصرف برق( صرفاً به دلیل تبدیل برق متناوب شهری به جریان برق DC و استارت آرام دور موتور کمپرسور کولر اینورتر) در هر بار استارت موتور میتواند آنطور که ادعا می شود تا 60% کاهش داشته باشد.

از دست ندهید
سایت فروش لپ تاپ استوک و همه چی در مورد لپ تاپ استوک ایسوس

دراین بین خدمات متنوع و مهمی با کیفیت عالی را به مصرف کنندگان خود ارائه داده اند. از این معیار می توان فهمید کولر مورد نظر، چه مقدار از انرژی الکتریکی را به سرما تبدیل میکند. مبرد در اواپراتور در اثر دمای محیط، تبخیر می شود و دوباره به گاز تبدیل می گردد؛ بنابراین مبرد با تبدیل مایع به گاز در اواپراتور(به عنوان یک واکنش گرماگیر)، سرد شده و سرمای خود را به محیط یا لوله های اواپراتور می دهد. تفکیک گر بخارمایع نیز ممکن است به عنوان یک فلاش درام مکش یا ورودی کمپرسور نیز مورد استفاده قرار بگیرد. گاهی اوقات به منظور جذب عنصر تشکیل دهنده معینی از گاز یا حفاظت کردن کمپرسور در مقابل فرسودگی و خوردگی در مواقعی که گازهای تهاجمی تحت فشار قرار میگیرند، میتوان از مایعات دیگری نیز استفاده کرد. به گونه ای که، ابتدا مایع مبرد دربخش بیرونی یا پنل بیرونی کولر گازی (کندانسور) خنک میشود و از طریق لوله مسی به شیر انبساطی (expantion valve) منتقل شده و از آنجا به صورت گاز مبرّد برای جذب گرمای محیط، وارد کویل پنل داخلی میگردد. کولر گازی به طور عمده شامل یک بخار کننده که جذب گرمای هوا از وظایفش است و یک کمپرسور برای انجام افزایش دمای بخار ماده سرمازا است.

در زمان خرید کولر گازی ممکن است با مشکلی با عنوان تغییر در ظاهر یک محصول مواجه شوید به این معنا که برخی از فروشندگان اجناس معمولی را از نظر ظاهری تغییر داده و به عنوان یک محصول برند به مشتریان خود با قیمت بالاتری ارائه می نمایند. 2. همچنین میتوانید برای سهولت بیشتر، جهت محاسبه تقریبی و تعیین ظرفیت اسپلیت یا کولر گازی به جدول زیر مراجعه نمایید و با توجه به شرایط و مبانی محاسبات عنوان شده، ظرفیت کولر گازی و اسپلیت خود را مشخص کنید. 1. برای محاسبه تقریبی ظرفیت کولر گازی و اسپلیت مورد نیاز در طبقات وسط ساختمان، به ازاء هر متر مربع حدود 400 تا 600 (BTU) و درطبقاتی که بالای آنها پشت بام است، به دلیل تابش مستقیم نور خورشید بر سقف، به ازاء هر مترمربع زیربنا بین 600 تا 800 (BTU) درنظر گرفته میشود. البته حتما می دانید که باید پشت کولر گازی پنجره ای به فضای باز دسترسی داشته باشد تا هوای گرم پشت دستگاه به بیرون رانده شود. شرکت های معتبر سازنده کولر گازی توانسته اند با استفاده از کمپرسورهای نسل جدید اینورتر (کم مصرف)، تا حدی مصرف انرژی کولر گازی را کاهش دهند.

از دست ندهید
نحوه آموزش میوه خشک کن

در هنگام خرید کولر گازی، در کاتالوگ آن به ضریب E.E.r، رتبه انرژی و کلاس کولر با توجه به شرایط اقلیمی منطقه توجه فرمایید. در حقیقت کمپرسورها با صرف انرژی مکانیکی، سیال را با سرعت به درون خود مکیده، آن را فشرده میکنند. با هر بار فشردن دکمه MODE میتوانید عملکرد دستگاه را به یکی از حالت های زیر تغییر دهید. دکمه MODE برای تنظیم و تغییر حالت های مختلف عملکرد کولر گازی و اسپلیت استفاده میشود. ارائه میگردد. شکل ظاهری، محل قرارگیری دکمه ها و وجود برخی آپشن ها ممکن است در ریموت کولر گازی های مختلف متفاوت باشد اما علاوه بر دکمه Power که کاملاً مشخص است، دکمه MODE نیز در تمامی ریموت کنترل های این دستگاه ها مشترک میباشد. دولوله ای ها علاوه بر خارج کردن گرمای محیط، هوای تازه را نیز جایگزین می کنند، و نسبت به تک لوله ای ، قیمت بالاتری دارند. برخی از کولرهای گازی علاوه بر عملکرد سرمایش و خنک کردن محیط دارای قابلیت گرمایش در فصول سرد سال نیز هستند. بدیهی است کولرهای گازی اسپلیت گرید B نسبت به گرید A، دارای مصرف برق بیشتری بوده اما در هر حال از کولرهای گازی معمولی کم مصرفتر میباشند. نیز در راندمان دستگاه و کاهش مصرف برق آن تاثیر بسزایی دارد.

اواپراتو شامل صفحاتی از جنس آلومینیوم و لوله های مسی است که ورود ماده مبرد گرم شده به آن باعث گرم شدن صفحه ها، لوله ها و هوای خروجی از پنل می گردد و در نتیجه محیط در مدت کمی گرم می شود. سال ۱۳۶۷ شرکت صنعتی بوتان به تولید و عرضه محصولات جدید گازسوز اقدام نمود و توانست طی مدت هفت سال، میزان تولید آبگرمکنهای دیواری گازی را به ده برابر (گزارشهای مالی شرکت) افزایش دهد. در سایت مجموعه تخصصی دماتجهیز، اطلاعات فنی ده ها مدل از انواع کولرگازی و اسپلیت، از انواع برندهای معتبر با گارانتی اصلی، جهت برخورداری شما عزیزان از حس خوب خرید بهینه و هوشمند ارائه گردیده است. لازم به ذکر است کلیه کولر گازی های ارائه شده در سایت مجموعه تخصصی دماتجهیز دارای شناسه کالا و قیمت مناسب بوده و تخفیفهای مورد نظر مصرف کنندگان در این قیمتها لحاظ گردیده است. کولر گازی یا اسپلیت یکی از زیر مجموعه های تجهیزات تهویه مطبوع بوده، که مانند کولر آبی توسط انرژی الکتریکی (برق) کار میکند ولی از نظر اجزاء تشکیل دهنده و سیستم سرمایشی، کولر گازی کاملا با کولر آبی متفاوت است.

از دست ندهید
چگونه بهترین ماسک مو را انتخاب کنیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا