سایر مطالب

درمان گاز گرفتن داخل گونه با کمک دندانپزشکی

درمان گاز گرفتن داخل گونه با کمک دندانپزشکی

اگر به طور منظم قسمت داخلی گونه های خود را گاز می گیرید، ممکن است به بریس نیاز داشته باشید. گاز گرفتن گاه به گاه داخل گونه معمولاً جای نگرانی ندارد مگر اینکه گاز گرفتن را با شدت انجام دهید. اما اگر متوجه شدید که اغلب داخل گونه های خود را گاز می گیرید، این می تواند نشانه یک مشکل دندانی باشد. بریس ها و الاینرهای شفاف می توانند به مرتب کردن مجدد دندان های شما کمک کنند و گاز گرفتن مزمن داخل گونه را متوقف کنند. اگر فشردگی بیش از حد یا مشکل دندان عقل منجر به گاز گرفتن مداوم داخل گونه شما می شود، ممکن است کشیدن این دندان ها ضروری باشد. اگر گاز گرفتن شما در شب به دلیل دندان قروچه رخ می دهد، ممکن است برای شما محافظ دهان تجویز شود. این نه تنها از مینای دندان های شما که اغلب در اثر ساییدگی آسیب دیده است محافظت می کند، بلکه از بافت نرم گونه شما نیز محافظت می کند. درست است. گاز گرفتن داخل گونه معمولاً یک حادثه بی ضرر است، اما گاهی اوقات اینطور نیست. مهم نیست که علت گاز گرفتن مزمن داخل گونه شما چیست، اگر متوجه می شوید که مدام داخل گونه های خود را بدون هیچ دلیلی می جوید، همین امروز با دندانپزشک خود تماس بگیرید. با هم می توانید گزینه های خود را مورد بحث قرار دهید و به علت اصلی برسید. بریس های رنگی برای جذاب کردن درمان ارتودنسی! Gallery بریس های رنگی برای جذاب کردن درمان ارتودنسی! نحوه مراقبت از دندانی که عصب کشی شده است! Gallery نحوه مراقبت از دندانی که عصب کشی شده است!

  • دکتر فیلیپ بزرا برزیی
  • رفتار حرفهای و برخورد مناسب با بیماران
  • دستهبندی تجهیزات دندانپزشکی
  • مشکل در جویدن مواد غذایی
  • رادیولوژی دهان
  • کورک معتبر زبان اسپانیایی؛
  • پروتز متحرک و جراحی لثه
از دست ندهید
راهنمای خرید چای ساز و معرفی 11 تا از محبوب ترین و کاربردی ترین چای سازهای بازار ایران

· کلینیک ویژه تخصصی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران مستقل از شیفت آموزشی صبح است و کادر درمانی آن را دندان پزشکان و متخصصان رشته های مختلف دندانپزشکی که عمدتا اعضای هیات علمی این دانشکده هستند تشکیل می دهد. تعرفه های این مرکز از تعرفه متخصصان بخش خصوصی پایین تر است اما با توجه به ارائه خدمات توسط اعضای هیات علمی متخصص، ممکن است از دندانپزشکان عمومی بخش خصوصی بالاتر باشد. · این مرکز در حال حاضر در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 15:30 لغایت 18:30 فعال است و مراجعین محترم را جهت معاینه اولیه از ساعت 15:30 لغایت 17:30 روزهای فوق می پذیرد. · کلیه مراجعان محترم در ابتدای ورود به این مرکز فرم اطلاعات اولیه را از راهنمای بیمار یا قسمت مدارک پزشکی تحویل گرفته و تکمیل می نمایند. بعد از آن، و پس از تشکیل پرونده و پرداخت هزینه تشخیص ومعاینه اولیه، با راهنمایی پرسنل پذیرش یا راهنمای بیمار، به بخش بیماری های دهان و فک و صورت جهت معاینه اولیه مراجعه خواهند کرد.

بهترین هدیه ای که برای روز مادر به مادرت دادی چیست؟ یک جفت کفش، پول نقد، یا یک وسیله آشپزخانه؟ آیا به این فکر کرده اید که سلامتی را به مادرتان هدیه دهید؟ ارائه ایمپلنت های دندانی به مادرتان در این روز مادر ممکن است به حداقل چهار دلیل بهترین هدیه ای باشد که می توانید به او بدهید. از هر دندانپزشکی که پیشرفت های مدرن در دندانپزشکی را پذیرفته است، بپرسید: “به نظر شما کدام روش جایگزینی دندان برای بیماران کمتر موثر است؟ ” بدون تردید، دندانپزشک پاسخ می دهد: “یک پروتز متحرک! چطور؟ راضی کردن طولانی مدت بیمار با دندان مصنوعی عکس دندان مولر دشوار است. صادقانه بگویم، بیماران پروتز را دوست ندارند. متفاوت از سایر روشهای جایگزینی دندان، پروتز متحرک سنتی در دهان ثابت نمیشود. از آنجایی که پروتزهای متحرک سنتی هیچ لنگری ندارند، زمانی که فردی سعی می کند با آن بجود، دندان مصنوعی مشکل ساز می شود. تصور کنید هر بار که سعی می کنید سیب را گاز بزنید، سالاد خام بخورید یا کباب را بجوید، دندان هایتان جابه جا می شوند.

از دست ندهید
تخت خواب یک نفره

باور این 9 افسانه‌های مربوط به ایمپلنت دندان شما را از رشد بازمی‌دارد.

در نتیجه میزان تحلیل استخوان فک آنها نیز کاهش مییابد. همچنین به دلیل سهولت در شستشو و تمیز کردن دندانها، رعایت بهداشت دهان و دندان در این روش به آسانی میسر است. انجام ایمپلنت دندان بسیار حساس است و باید با دقت، دانش و تخصص کافی صورت گیرد. از این رو مراجعه به یک متخصص با تجربه اولین و ضروریترین اقدام است. از نظر کیفیت و برند آن ایمپلنتی که قرار است برای شما کار کند، مطمئن باشید. متخصص جراح فک و صورت برای شما کار کاشت ایمپلنت را انجام دهد. قیمت ایمپلنت را به طور کامل به شما بگویند، نه قسمتی از آن را. جنس روکش ایمپلنت را به طور واضح به شما بگویند. هزینههای جانبی انجام ایمپلنت را هرچند حدودی همان ابتدا به شما بگویند. در صورت بروز مشکلات احتمالی بعدی برای شما، پاسخ گو باشند. ایمپلنت دندان مانند سایر روشهای درمانی دارای مزایا و معایب منحصر به فرد خود است. با این وجود کاشت دندان بهترین روش برای پر کردن جای دندانهای از دست رفته است.

دندانپزشکی کودکان Better از باراک اوباما را انجام دهید

هرچه دندانهای دائمی بیشتری به مرور زمان از لثه بیرو می آیند، مراقبت از دندان نیز به همان اندازه مهمتر و ضروری تر میشود. دندان های شیری از سن 6 تا 24 ماهگی شروع به رویش میکنند و سپس رویش دندانهای فک پایین و میانی شروع میشود. در سن 6 سالگی دندانهای شیری کم کم افتاده و جای خود را به دندانهای دائمی میدهند که قرار است تا پایان عمر همراه کودک باقی بمانند. روند رویش دندان دائمی معمولا تا 12 سالگی به اتمام میرسد. بنابراین دندانپزشکی کودکان تا سن 12 سالگی تمام نیازهای دهان و دندان اطفال را به طور کامل پاسخ میدهد. اگر مشکلی متوجه دهان و دندان کودک باشد بهتر است از سن 4 سالگی برای اولین بار کودک را به نزد دندانپزشک اطفال ببرید. در سن 6 سالگی برای ارزیابی الگوی صحیح رشد صورت و بایت کودک و روند در آمدن اولین دندان های دائمی نیز حتما باید به دندانپزشک مراجعه کرد. از آن به بعد ویزیت منظم به دندانپزشک بسته به سلامت و پیشرفت دهان کودک هر 6 ماه یا هر یکسال یک بار باید انجام شود.

از دست ندهید
خواب چای ساز

دندانپزشک باید بتواند با حوصله به سوالات بیماران پاسخ دهد و توضیحات لازم را ارائه کند. این مهارت خصوصا در کار با کودکان اهمیت بیشتری پیدا میکند. مهارت انجام کارهای ظریف با دست: هماهنگ بودن دست و چشم و قدرت دست در انجام کارهای ظریف مانند بخیه زدن نقش مهمی در موفقیت یک دندانپزشک دارند. سرعت عمل: بسیاری از بیماران دچار مشکلات فکی هستند و حتی افراد سالم نیز برای باز ماندن هان خود ظرفیت نامحدودی ندارند. در کار با کودکان، کارمندان و افراد آسیب دیده، دندانپزشک باید بتواند در کنار کیفیت مناسب کار، سرعت عمل خود را هم افزایش دهد. حس زیبایی شناسی، ذوق و سلیقه: تقریبا در بیشتر کارهای دندانپزشکی، علاوه بر درمان علائمی همچون درد و ترمیم کردن مشکلات دندان و لثه، زیبایی نهایی نیز برای بیماران بسیار مهم است. در برخی تخصصها مانند زیبایی و طراحی لبخند، ارتودنسی، جراحی لثه، جراحی فک و بینی نیز حس زیباییشناسی و توجه به هارمونی اهمیت دارد. توجه به جزئیات: نکات کوچک و جزئیات بسیاری برای درمان مشکلات دندانها وجود دارند.

پر کردن دندان نوعی از خدمات دندانپزشکی ترمیمی است که در واقع پیشگیری سطح دوم محسوب میشود. اگر دندانی آسیب دیده یا پوسیده و غیر قابل درمان باشد، شما ممکن است نیاز به کشیدن دندان خود داشته باشید. برای نجات دندان به درمان کانال ریشه دندان که شامل پاکسازی بافت های فیزیولوژیک و نکروز و سوهان نمودن دیواره های کانال برای حذف عفونت و دیواره داخلی نا سالم می باشد. بلیچینگ دندان یکی از راه کار های عملی در سفید کردن می باشد که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. طرح درمان ما یک فرصت ویژه برای ویزیت و معاینه اولیه در کلینیکمان برای متوجه شدن مشکلتان پیشنهاد می دهد. اولین موضوعی که مطمئنا مورد توجه شما قرار می گیرد این است که درمانهای دندانپزشکی ما با آسایش کامل بدون درد و ترس و اضطراب می باشد. ما به شما بیشتر از آنچه شما می خواهید خدمات دندان پزشکی ارائه می کنیم، بهترین نوع مراقبت های دندانی که شما شایسته آن هستید!

از دست ندهید
آیا چای ساز را بفروشد؟

به این ترتیب میتوان ادعا کرد دانش دندانپزشکی در ایران دارای پیشینهای کهن است. دندان پزشکی در ایران مانند بسیاری از کشورهای جهان تا مدتهای طولانی جزئی از علم پزشکی محسوب میشد. افرادی که در این رشته مشغول به کار بودهاند با نام دندانساز شناخته میشدند. وجه تسمیه این نام گذاری این بود که این افراد به دلیل عدم وجود دانش کافی در علم دندان پزشکی و وجود امکانات بسیار ابتدایی فعالیت میکردند. تا حدود یک قرن پیش در کشور ما دندانسازی یک کار تجربی محسوب میشد و افرادیکه مدت کوتاهی را در دندانپزشکی مشغول به کار بودند بهعنوان دندانساز شناخته میشدند. حدود یکدهه پیش از تأسیس اولین دانشگاه در ایران، در سال ۱۳۰۳ شمسی، چهار دندانپزشک با درجه دکتری از سایر کشورها، در ایران مشغول به کار شدند. دکتر آرتین استپانیان (۱۳۳۱-۱۲۴۹) یکی از اولین دندانپزشکانی بود که درایران مشغول به طبابت شد. وی در خلال طبابت در تهران به افراد علاقهمند، در مطب خود دندانسازی را به صورت تجربی آموزش میداد.

  • تقویت مهارت های حرکتی کودک
  • بهره مندی این مرکز از کادر درمانی حرفه ای و مجرب
  • فیشورسیلانت تراپی
  • ایمپلنت فوری
  • ترمیم دندان های کودک

ارتودنسی به طور بسیار حرفه ای و خاص به اصلاح و درمان ناهماهنگی دندان ها و ارتودنسی رنگی فکین می پردازد. کسب تخصص این رشته حدود 3 سال زمان می برد که به طور معمول برترین رتبه های آزمون وارد این تخصص می شوند. در این رشته نمونه های برداشته شده از ضایعات فک و صورت مورد بررسی قرار می گیرند تا انواع توده ها، کیست ها، سرطان و یا دیگر ناهنجاری های بافتی تشخیص داده شوند. متخصص اندودنتیکس به درمان مشکلات پیچیده ریشه پرداخته و معمولا جراحی هایی را انجام می دهد که دندانپزشک عمومی توانایی انجام آن ها را ندارد. پریودنتیست یا متخصص لثه، به تشخیص و درمان بیماری های لثه و بافت های نرم آن می پردازد. همچنین جراحی های لثه و کاشت ایمپلنت دندان در این تخصص صورت می گیرد. در این رشته به کسب تخصص در خصوص ترمیم و بازسازی دندان های آسیب دیده از نظر ظاهری پرداخته می شود. در این رشته به طور تخصصی به درمان و رفع مشکلات دهان و دندان کودکان پرداخته می شود.

از دست ندهید
5 راه‌هایی که فیس‌بوک بدون اطلاع من کولر گازی من را نابود کرد

دندانپزشکی کودکان

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد دندانساز کیست لطفا از صفحه ما بخواهید.

[ بازدید : 4 ]

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا