سایر مطالب

دندانپزشک کیست ؟ پاسخ در مجله هروی دنتال

ایشان عضو انجمن متخصصین ترمیمی و زیبایی ایران میباشد و قریب به ۲۰ سال سابقه کار مداوم در زمینه ترمیمی ، زیبایی و ایمپلنت دارند. خدمات دندانپزشکى زیر در کلینیک دندانپزشکى سعادت آباد ارائه مى شود مشاهده این خدمات در وب سایت ، تلگرام و اینستاگرام دکتر پورحقیقى قابل مشاهده است. امروزه سلامت دهان و دندان یکی از اصلی ترین دغدغه های هر خانواده ای است. از همین رو داشتن یک پزشک خانواده در این زمینه می تواند تا حد بسیار زیادی این نگرانی را از بین ببرد. دندانپزشک خانواده می تواند نیازهای کلی شما در رابطه با سلامت دهان و همینطور رفع آسیب های دندان را برطرف نماید. https://heravi-dental.ir/  یک ایمپلنت داخل استخوانی می تواند پهنا و ارتفاع استخوان را تا زمانی که ایمپلنت به صورت سالم در استخوان قرار دارد، حفظ نماید. این در حالی است که یکی از مهم ترین عوارض از دست رفتن دندان ها ، تحلیل استخوان است.

استخوان و لثه­ها تحليل رفته و پروتز لق مي­شود. پروتز لق مشكلات متعددي مثل زخم و عفونت را ايجاد مي­كند. بنابراين اگر پروتز شما لق شده است، فوراً به دندانپزشك خود مراجعه كنيد تا مجدداً تنظيم شود. آيا من خود مي­توانم تنظيم­هاي جزيي يا ترميم پروتز پارسيل را انجام دهم؟ با اين كار شما ضرر جدي به پروتز و سلامتي خود وارد مي­سازيد. اين كار به پروتز صدمه وارد كرده و باعث عدم تطابق صحيح آن در دهان و بروز التهاب و زخم مي­شود. چسب هايي كه در بازار فروخته مي­شوند، اغلب مواد شيميايي مضري دارند كه نبايد روي پروتز استفاده شوند. اگر پروتز شما تطابق خوبي نداشت، دچار شكستگي يا ترك خوردگي شد يا يكي از دندان­ها لق شد، بلافاصله به ملاقات دندانپزشك برويد. اغلب در همان روز، دندانپزشك مي­تواند تغييرات و تعميرات لازم را انجام دهد. در موارد پيچيده­تر ممكن است لازم باشد، پروتز به لابراتوار فرستاده شده و ترميم گردد. آيا كار خاصي براي مراقبت از دهان بايد انجام شود؟

از دست ندهید
با تمام شدن نوروز با پول‌های عیدی چکار کنیم؟

عوارض جانبی بی حس کننده های دندانپزشکی به نوع بی حس کننده ای بستگی دارد که استفاده می شود. بیهوش کننده های عمومی نسبت به بی حس کننده های موضعی یا آرامبخش ها، خطرات بیشتری با خود به همراه دارند. علاوه بر این، واکنش ها بر اساس عوامل فردی متفاوت هستند. قفل شدگی فک (تریسموس) در نتیجه ترومای ناشی از جراحی؛ باز شدن فک به طور موقت کاهش پیدا می کند. تنگ کننده های عروق مانند اپی نفرین که به بی حس کننده ها افزوده می شوند، نیز می توانند منجر به بروز مشکلات قلبی و فشار خون شوند. برخی عوارض جانبی برای بی حس کننده ها وجود دارند. از دندانپزشک خود راجع به مراقبت های خاص دندانپزشکی و هر گونه نگرانی که ممکن است راجع به داروها داشته باشید سؤال بپرسید. شرایط و موقعیت هایی وجود دارند که در آنها شما و دندانپزشکتان بحث خواهید کرد که آیا بی حس کننده های دندانپزشکی بهترین انتخاب برای شما هستند یا خیر.

لوپز (2015) در پژوهشی تحت عنوان “روش تحقیق و روششناسی تحقیق در جهت ایجاد دانش در حسابداری” به بررسی ایجاد دانش جدید در حسابداری از طریق روش تحقیق و روششناسی تحقیق پرداخت. نتایج پژوهش او نشان داد که تحقیقات حسابداری مالی و مدیریت به ترتیب باعث افزایش استفاده از روش اثبات گرایانه و تفسیر گرایانه میشوند. شوستاک و همکاران (2010) در پژوهشی با عنوان “تدریس روش تحقیق در کارشناسی و کارشناسی ارشد، از طریق ابتکار دپارتمانی دارای چند سال سابقه” به بررسی ادغام آموزش دروس روش تحقیق در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته جامعهشناسی پرداختند. هوول و همکاران (2008) در پژوهشی تحت عنوان “آموزش روشهای تحقیق به دانشجویان فارغالتحصیل در بهداشت عمومی” به بررسی روشی مؤثر برای آموزش طراحی تحقیق به دانشجویان تحصیلات تکمیلی بهداشت عمومی پرداختند. نتایج پژوهش آنها نشان داد که روش تدریس، ارزیابی مکرر رفتار دانشجویان، بازخورد فردی باعث افزایش صلاحیت فردی در دانشجویان میشود. مابروک و پیترز (2000) در پژوهشی تحت عنوان ” دیدگاههای دانشجویان در مورد تجربیات تحقیقاتی در رشتههای کارشناسی شیمی و زیستشناسی” به بررسی دیدگاه دانشجویان پیرامون تجربه پژوهشی پرداختند.

از دست ندهید
نحوه انتخاب زنان با چای ساز

تعداد کل دندانپزشکان کشور در سال 1398 حدود 36 هزار نفر است و پیشبینی شده تعداد آنها تا سال 1405 به بیشتر از 60 هزار نفر خواهد رسید. این بدان معناست که تا پنج سال دیگر تقریبا باید 14 تا18 هزار دستیار دندانپزشک جدید در کشور آموزش دیده و آماده ورود به بازار کار باشند. پراکندگی شغلی دستیار دندانپزشک در سطح کشور چگونه است؟ برای سال 98 نسبت جمعیت کل کشور (83 میلیون) به کل دندانپزشکان (36 هزار) در حدود 2305 در نظر گرفته شده است. یعنی به ازای هر 2305 نفر یک دندانپزشک فعالیت میکند.دندانپزشک کیست؟ با در نظر گرفتن این مقدار، میزان جمعیت و محرومیت هر استان، تعداد تقریبی دندانپزشکان آن استان را میتوان به صورت زیر حدس زد. حقوق دستیار دندانپزشک بستگی به محل کار متغیر و زمان کار هم بسته به فضای کاری بصورت تمام وقت یا پاره وقت متغیر می باشد. همچنین با توجه به استان، شهر و موقعیت مکانی مطب، حقوق امکان تغییر دارد. اما معمولا دستیار دندانپزشکی که وظایف منشیگری را هم انجام بدهد حقوقی معادل پایه حقوق وزارت کار دریافت میکند.

شاید شما نیز به این موضوع فکر کرده باشید که داشتن لبخند لثه ای یا لبخند دندانی واقعاً به چه معناست، و اینکه آیا شما می توانید در یکی از این گروه ها قرار بگیرید یا خیر. در بنیادی ترین سطح خود، لبخند لثه ای به بالا آمدن بیش از حد سطح خط لثه ها هنگام لبخند زدن اشاره دارد. ضرورتاً، این اصطلاح نشان دهنده فردی است که لبخند او بیشتر از آنکه در آن دندان قابل مشاهده باشد لثه دیده می شود و هیچ تعادلی بین این دو وجود ندارد. از سوی دیگر، در لبخند دندانی بیشتر از لثه ها دندان ها قابل مشاهده هستند، که نسبت لثه به دندان را تخریب می کند، علاوه بر این منجر به ایجاد عدم تعادل در لبخند فرد می شود. به خواندن این مطلب ادامه دهید تا بیشتر در مورد این شرایط اطلاعات کسب کنید، و اینکه آیا اصلاح آنها برای شما گزینه درستی هست یا خیر. دندان های خلفی قدامی- دندان هایی که جلو تا عقب انحنای خط لثه ها را می سازند، بعلاوه تحت عنوان انحنای خلفی قدامی نیز شناخته می شوند.

از دست ندهید
نه باور نکردنی چای ساز تبدیل

در ۲ ساله اول دانشجویان با میکروب ها و بیماریهای دهان و دندان، آناتومی فک و .. آشنا می شود. بعد از قبول شدن برای دوره ۴ ساله دوره های آموزشی ارتودنسی ( مرتب کردن دندان ها) اندودنتیکس ( درمان ریشه دندان ) پریودنتولوژی ( بیماری لثه و جرمگیری)، پروتز ثابت و متحرک، انواع جراحی دندان، دهان، فک و صورت و … بدون شک کیفیت ارائه خدمات دندانپزشکی در کلینک های دندانپزشکی مختلف با هم یکسان نیست. مثلا یک دکتر دندانپزشک خوب در شمال تهران خدمات ویژه ای ارائه می کند. حتی دندانپزشکان موجود در یک کلینیک؛ توانایی، مهارت، اخلاق، تجربه و … برای پیدا کردن دندانپزشک خوب بهتر است از تجربه دوستان و اقوام کمک بگیرید و یا اینکه در موتور های جستجوگر گوگل عبارت دندانپزشک خوب در شهر … را جستجو نمایید.علاوه بر این می توانید به طور اتفاقی به چند کلینیک دندان پزشکی رفته و از بیمارانی که برای چندمین بار است که به آنجا مراجعه می کنند.

از تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) استفاده شود. از متعلقات قابل اتو کلاو مانند فیلم نگهدارها استفاده شود. استفاده از دهان شویه قبل از آغاز کار برای بیمار، به ویژه دهانشویه های اکسیدکننده از قبیل هیدروژن پراکساید یک درصد، پروویدان 2 درصد و ستایل پایریدینیوم کلرید (CPC) یکدهم درصد در اولویت می باشد. ضمنا استفاده از کلرهگزویدین طبق برخی تحقیقات تاثیر چندانی بر کرونا ویروس ندارد. بعد از تابیدن پرتو به فیلم و قبل از در آوردن دستکش باید سطح فیلم تمیز شود، سپس فیلم دریک لیوان یکبار مصرف قرار داده و به محل ظهور و ثبوت انتقال داده شود. اگر فیلم روکش محافظ دارد دقت نموده در هنگام خارج کردن آن پوشش فیلم آلوده نشود. دستکشی که هنگام گرفتن عکس رادیوگرافی استفاده شده است، در تاریک خانه قبل از ظهور و ثبوت فیلم باید تعویض گردد. در صورتی که پوشش خارجی فیلم به خون یا بزاق آلوده شده باشد، باید آن را با دستمال یکبار مصرف آغشته به محلول ضدعفونی کننده تمیز نمود و سپس نسبت به ظهور و ثبوت آن اقدام کرد.

  • ارسال و سابمیت مقاله
  • رعایت استانداردها و ایمنی
  • افزایش ارتفاع طول تاج ها
  • موجب اهمیت دادن بیشتر به بهداشت دهان و دندان می شود
  • تجهیزات هتلینگ خانگی و بیمارستانی
  • افزایش مقاومت دندان(فلورایدتراپی وفیشور سیلنت)
  • آقای دکتر خسرو نامجوی نیک
از دست ندهید
معرفی بهترین لپ تاپ مناسب بورس

دندانپزشک به وسیله جراحی این شکاف را از بین می برد. در برخی از موارد فرد نیاز دارد تا شکل استخوان فک خود را تغییر دهد. انجام جراحی لثه می تواند شکل استخوان فک را تغییر دهد. ممکن است شکل استخوان به گونه ای باشد که سبب ایجاد عفونت و رشد انواع باکتری ها گردد. داشتن دندان هایی سالم و زیبا یکی از دغدغه های بسیاری از افراد است. وجود هرگونه پوسیدگی و مشکل در دندان باعث ایجاد درد و عفونت در دهان می گردد. در صورتی که اقدامات پزشکی مناسب و به موقعی انجام نگیرد فرد دچار مشکلات و بیماری های زیادی می شود. انتخاب یک دندانپزشک ماهر و متخصص می تواند خیال شما را از بابت داشتن دندان هایی زیبا و سالم راحت نماید. حتما قبل از مراجعه به دندانپزشک تحقیقات لازم را درباره ی او انجام دهید. یک مرکز دندانپزشکی مناسب و تخصصی می تواند تمام خدمات حرفه ای مربوط به دندان را ارائه دهد. توجه داشته باشید که انجام خدمات دندان بسیار گران است و شامل بیمه تامین اجتماعی نمی شود. برای پرداخت هزینه های کمتر بهتر است از بیمه تکمیلی استفاده نمایید. یک دندانپزشک متخصص تمام خدمات دندان شامل عصب کشی، ایمپلنت، کشیدن دندان و انواع اقدامات زیبایی دندان را انجام می دهد.ترمیم
دندان کودکان
 برخی از پزشکان تنها خدمات زیبایی را ارائه می دهند. توجه داشته باشید که در صورت داشتن مشکل و نیاز به عصب کشی نباید به دندانپزشک زیبایی مراجعه نمایید. انتخاب کردن یک مرکز دندانپزشکی مناسب و تخصصی می تواند تمام نیازهای شما را برآورده سازد. در هنگام مراجعه به دندانپزشک حتما به بهداشت محیط و رعایت پروتکل های بهداشتی توجه داشته باشید. در صورت رعایت نشدن این موارد ممکن است مشکلات سلامتی بسیاری برای شما پیش آید.

[ بازدید : 2 ]

از دست ندهید
واقعاً با چای ساز چه اتفاقی می‌افتد

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا