سایر مطالب

روش های صحیح چیدمان دکوراسیون خانه

روش های صحیح چیدمان دکوراسیون خانه

kitchen decorationافراد علاقه مند به طراحی دکوراسیون داخلی معمولا به دنبال روش ها و ایده هایی جذاب برای چیدمان وسایل در قسمت های مختلف طراحی کافی شاپ کوچک خانه هستند. این افراد و به خصوص بانوان سعی دارند که در دکوراسیون قسمت های مختلف منازل خود شاهد تناسب و هارمونی میان وسایل ها با یکدیگر باشند. اما چگونه می توان چنین تناسبی را در دکوراسیون خانه برقرار کرد؟ در این مقاله قصد داریم که مطالبی در این زمینه ارائه دهیم. بنابراین توصیه می شود که با ما همراه باشید. ابتدا می خواهیم با اتاق خواب شروع کنیم، اتاق خواب یکی از قسمت های مهم هر خانه ای محسوب می شود. برای اینکه بتوانید چیدمانی زیبا داشته باشید، قبل از خریداری وسایل ابتدا باید متراژ اتاق را در نظر بگیرید. اگر اتاق خوابتان کوچک است و فضای آنچنان بزرگی ندارد، بهتر است که تا جای ممکن از شلوغ کردن آن پرهیز کنید. امروزه تخت خواب معمولا یکی از وسایل هایی به شمار می رود که برای هر اتاق خوابی ضروری محسوب می شود.

  1. دکوراسیون داخلی کلاسیک
  2. استفاده از فضای زیر تخت و خالی
  3. مطالب تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی را بخوانید
  4. مبل ال: ۴.۲ میلیون تومان
  5. طراحی مجدد اجزایی مثل کابینت و کمد و …
  6. فضای نشیمن
  7. میزکار اتاق: ۵۰۰ هزار تومان هزینه چوب و متریال
  8. تعداد سرویس بهداشتی: دو عدد

kitchen decorationتمام این ها سر رشته ای از سنت های اجداد مردمان شرق آسیا دارد. این سبک دکوراسیون شباهت زیادی به سبک دکوراسیون مدرن دارد. در این سبک به دلیل استفاده از رنگ های خنثی احساس آرامش زیادی در این منازل داریم. یک ذهنیت غلط درباره طراح مونوکروم موجود است که فکر میکنند فقط باید با رنگ بژ طراحی شود اما اینگونه نیست و تغریبا میتوان با تمام رنگ ها این سبک را طراحی کرد. فقط باید طیف رنگی را رعایت کنید یعنی نمیتوانید در این طراحی از دو رنگ مختلف استفاده کنید فقط در یک طیف رنگی باید کار شود. این سبک یکی از پر طرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی منزل است. چون در این سبک سادگی در عین جذابیت است. این سبک کمی از سبک مدرن ساده تر است و این موجب جذابیت میشود. در این سبک هیچگونه زرق و برقی وجود ندارد و کاملا ساده است و البته که رنگ های خنثی در این طراحی باعث ساده تر شدن آن میشود.

  • سفید گچی
  • از وسایل هنری برای تغییر دکوراسیون منزل کمک بگیرید
  • از دیوار متحرک کمک بگیرید
  • انتخاب متریال برای فضاهای داخلی
  • کمک گرفتن از نور
  • از درهای آکاردئونی استفاده کنید
  • مؤسسه طراحی داخلی بریتانیا
از دست ندهید
چگونه یک چای ساز را به زمین بزنیم

kitchen decorationمعمولا برای خرید وسایل چه فروشگاه، بازار یا محلی را انتخاب میکنید؟ مکانهایی را انتخاب میکنم که تنوع بیشتر و قدرت انتخاب بیشتری اشپزخانه بدون اپن برایم داشته باشند. وسیله یا فضای مورد علاقه تان در خانه چیست؟ کدام فضا یا وسیله را کمتر از باقی قسمتها دوست دارید؟ تمامی فضاهای خانه مورد علاقه من هستند، چون کوچکترین وسیلهای که خریدم، برای خودش یادآور خاطره و خرید با عشق برای خانه ام بوده است. همه جای خانه ام پر شده است از عشق. آخرین وسیلهای که برای خانه خریده اید، چیست و آن را از کجا تهیه کردید؟ ترمه قلمکاری شده را از اصفهان خریده ایم. آیا وسیلهای در خانه وجود دارد که خودتان آن را ساخته باشید؟ از چه متریالی برای ساختش استفاده کرده اید؟ کتابخانه، خانه گربه هایم و میز گرد را من و همسرم با کمک یکی از آشنایان که نجار هستند، آماده کردیم. کدام تغییر دکوراسیون منزل خود را بیشتر دوست دارید؟ هماهنگی بین تابلوی نقاشی، رنگ دیوار، پیانو و تک مبل زرد کنتراست و تضاد رنگی به وجود آورده و فضای آن قسمت از خانه را متعادل و دلنشین کرده است.

بالش ها و لحاف ها دارای رنگ قرمز و اشکال هندسی هستند .

معماری سبک ایرانی دارای طاقچه، طاق های درگاهی، ایوان، ستون های بلند چوبی و سقف های چوبی می باشد. دکور داخلی در این سبک پیرو رنگ های شاد بویژه قرمز و زرشکی است . فرش ها و قالیچه ها از نوع دست بافت قرمز و ترکیب دیگر رنگ ها هستند. بالش ها و لحاف ها دارای رنگ قرمز و اشکال هندسی هستند . کرسی ابزاری چوبی برای گرم کردن منازل در این سبک به جای بخاری یا شومینه ایفای نقش می کند. دکوراسیون داخلی ایرانی مدرن ترکیبی از سبک های مختلف نام برده شده در کنار دکور ایرانی سنتی است که با هم جلوه جذابی را برای خانه فراهم می سازند . دکوراسیون داخلی مدرن ایرانی یک فضای کاملاً سلیقه ای و دلخواه را برای خانه محیا می کند. در این روش افراد برای چیدمان منزل پیرو رنگ های تیره مثل مشکی و قهوه ای هستند و رنگهای روشن کمتر به شکل ترکیبی به چشم می خورد و نمای اصلی خانه با رنگ تیره به نمایش گذاشته می شود.

از دست ندهید
فروش تجهیزات دندانپزشکی و راهنمای خرید تجهیزات دندانپزشکی دست دوم

دکوراسیون خانه

kitchen decorationیکی از شناختهشدهترین سبکهای دکوراسیون برای ما ایرانیها، سبک کلاسیک و سنتی است که به اروپای قرن 18 و 19 برمیگردد. لوازم خانه در این سبک به رنگ تیره و از جنس چوب بوده و پارچههای مخمل در اکثر وسایل به کار میروند. لازم به ذکر است که فرش ایرانی در سبک کلاسیک و سنتی، جایگاه ویژهای دارد. به طور کلی انتخاب سبک، کاملا به سلیقه عروس و داماد و کوچک و بزرگی منزل وابسته است. البته اگر خانه اجارهای است، باید به این موضوع توجه داشته باشید که ممکن است شما استایل و وسایلی را برای خانه خود در نظر بگیرید که در خانههای بعدی قابل اجرا نباشد. پذیرایی خانه تازه عروس، از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا اولین جایی است که هنگام ورود میهمانان به چشم میآید و میهمانان قرار است در آنجا پذیرایی شوند. معمولا برای چیدمان این قسمت از خانه، ایدههای خلاقانه گوناگون و بسیار زیادی وجود دارد که شما میتوانید با کمک گرفتن از هر کدام از آنها، بهترین تزئین را برای سالن پذیرایی نوعروسها داشته باشید.

kitchen decorationچگونه خودمان خانه مان را طراحی کنیم؟ بسیار مهمی در این زمینه وجود دارد که اگر آنها را بدانید و به خوبی رعایت کنید، بهترين استفاده را از فضای منزل خواهید داشت و به زيبا سازی هرچه بیشتر خانه شما کمک خواهد کرد. اولین و مهم ترین اقدام قبل از شروع کار، مشخص کردن سبک طراحی و جزئیات مربوط به آن است. در این مرحله باید با دقت تمام اولویت های شخصی و علاقمندی های خود را تعیین کنید تا بتوانید با برنامه ای منظم و دقيق پيش برويد. هنگام طراحی خانه حتما نباید از لوازم گران قیمت استفاده کنید؛ هیچ اهمیتی ندارد که تمام لوازم خانه از یک برند جدید باشند و یا حتما برچسب یک طراح برجسته روی آن ها باشد. در حقیقت در یک طراحی خوب و حرفه ای همه چیز متعادل است. یک نقشه کلی از دکوراسیون در نظر بگیرید و ببینید در کنار این مبل انتخابيتون قرار است از چه نوع تلویزیون و میز تلویزیون و همچنين ميزجلومبلی، پرده، فرش و وسایلی استفاده کنید.

از دست ندهید
واقعاً با چای ساز چه اتفاقی می‌افتد

نه افسانه درباره دکوراسیون خانه

چگونه می توان اتاق را بزرگتر نشان داد؟ ۷ نکته ای که به واسطه آن می توانید چشمان بیننده را فریب دهید. تکنیک های رنگ آمیزی، چیدمان مبلمان، قرار دادن آینه و نورپردازی خلاقانه می توانند چشمان بیننده را فریب داده و فضای داخلی را بسیار وسیع تر از آنچه که هست نشان دهند. حال سوال این است که چگونه می توان یک اتاق کوچک را بزرگتر نشان داد؟ این مقاله را ببینید: چگونه می توان اتاق را بزرگتر نشان داد؟ موقعی که صحبت از تزئین با آینه به میان میآید، توجه به موقعیت نصب آن نکته کلیدی است. این به ویژه برای اتاق نشیمن کوچک یا اتاق ناهارخوری کوچک که در آن سعی میکنید نور طبیعی اتاق را افزایش دهید بسیار مفید است. قرار دادن آینه در جایی که نور به طور طبیعی میافتد یکی از قدیمیترین و بهترین ترفندها است، این کار نور طبیعی را افزایش میدهد و اتاق را بسیار بزرگتر و روشنتر قفسه برای اتاق خواب نشان میدهد. آینهای که با دقت در مقابل پنجره قرار دارد، نور طبیعی و فضای سبز را در یک اتاق کوچکتر منعکس میکند و به ورود فضای باز به داخل کمک میکند!

برای دکوراسیون ایرانی منزل معمولا به هنر ایرانی رجوع میشود و از صنایع دستی مناطق مختلف ایران استفاده میشود. انتخاب انواع گلیمها و فرشهای سنتی در دکوراسیون نقش مهمی دارند. در مناطق روستایی ایران بسیاری از صنایع دستی با ظرافت و ترکیبهای خاص بافته و ساخته میشوند که به عنوان اجزای دکوراسیون ایرانی در سراسر جهان شهرت دارند. این دکوراسیون ترکیبی محبوب در اروپا و آمریکا نیز هست و بسیاری از افراد علاقه دارند تا دکور منزل خود را با ترکیب صنایع دستی و دستبافته سنتی ایرانی طراحی کنند. صنایع دستی و هنر ایرانی محبوبیت خاصی در جهان دارد. فرشهای دستبافت ایرانی با قیمت بالایی در همه جای دنیا خرید و فروش میشود و قدمت این هنر به سالیان دور میرسد. ترکیب هنر ایرانی و دکوراسیون مدرن جزو محبوبترین انواع دکوراسیون میان هنرمندان و طراحان است. با اینکه شیک یک صفت است ولی در جامعه امروزی ایران به معماری و دکوراسیون مدرن گفته میشود. معماری و دکوراسیونی که تلفیق خوبی با زندگی امروزی انسانها دارد.

از دست ندهید
0 تا 100 انواع دکوراسیون داخلی به زبان ساده + نمونه 7 سبک

kitchen decorationاین انتخابها معمولا بر اساس فرهنگ و سنت هر منطقه متفاوت است و به منظور زنده نگه داشتن فرهنگ و اصالت گذشتگان مورد استفاده قرار میگیرد. دکوراسیون به سبک مصری یکی از مشهورترین مدلهای سبک دکوراسیون سنتی است. معمولا المانهای دکوری در این سبک از طراحی و دکوراسیون داخلی دستساز هستند، به طور مثال استفاده از فرشهای دست بافت، تابلوهای منبت کاری شده یا نقاشیهای اصیل، مبلمانهای ساده و ساخته شده از متریال طبیعی، مجسمهها و اقلام دکوری سنتی شامل چراغهای گردسوز، گلاب پاشهای چینی، لالههای نفیس، آینه و شمعدانهای نقره با طرح قدیمی، ظروف مسی و گلی و سفالی، استفاده از پارچههای نفیس سنتی مثل ترمه و حریر و … از جمله مواردی است که در این سبک دکوراسیون به آنها پرداخته میشود. مهمترین نکته در دکوراسیون سبک سنتی سادهگرایی و دوری از تجملات و زرق و برق است. سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی تلفیقی از سبک سنتی و امروزی است و در کنار سبک سنتی اصیلترین سبکهای چیدمان داخلی را تشکیل می دهند.

[ بازدید : 3 ]

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا