سایر مطالب

فروش تجهیزات دندانپزشکی و معرفی انواع تجهیزات دندانسازی

چه بافت نرم و چه بافت سخت ناحیه دهان و فک و صورت را اصلاح میکند. جراحی فک و صورت جراحی است که برای بیمار هم جنبه زیبائی دارد و هم جنبه درمانی. ابزار جراحی به وسایل فلزی در اتاق عمل گفته میشود که جهت برش ، گرفتن ، باز کردن ، نمونه برداری ، تراش دادن و در نهایت بخیه زدن مورد استفاده قرار میگیرند. فروش تجهیزات دندانپزشکی که ازانواع ابزار جراحی میتوان ابزار جراحی فک و دهان را نامبرد که در جراحی های فک و دهان استفاده می کنند. 1-فورسپس: ابزاری جهت کشیدن دندان که دارای محور می باشد. 2-الواتور:وسیله ای درفش گونه که با خاصیت عملکرد وج مانند باعث خروج دندان از حفره آلوئولی می گردد. 3-الواتور کرایر:الواتوری با نوک مثلثی شکل جهت خروج ریشه های مولر فک پایین. 4-الواتور اپکسو:الواتوری است با دو خم و یک نوک تیز جهت خارج کردن اپکس باقیمانده. 5- بن فایل:وسیله ای است که جهت تصحیح فرم استخوان بکار می رود به آن سوهان استخوان نیز می گویند. 6-کورت جراحی:وسیله ای دارای سر قاشقی شکل جهت پاک کردن انتهای حفره از نسوج نرم باقیمانده. 7-رانژور:ابزاری است با دو سر برنده شبیه فورسپس برای برداشتن تیغه های استخوانی باقیمانده. 8-هموستات:وسیله ای است جهت گرفتن وسایل و یا به عبارتی ادامه دست دندانپزشک در دهان بیمار. تفاوت هموستات و سوزنگیر مربوط به شیارهای سطح داخلی آنها می باشد. شیارهای هموستات موازی بوده در حالی که شیارهای سوزنگیر جهت جلوگیری از سرخوردن سوزن متقاطع می باشد. 9-موسکیتو:یک نوع هموستات ظریف سر کج است. 10-رتر کتور:وسیله ای است جهت کنار نگه داشتن فلپ حین جراحی است. متداولترین نوع آن رتر کتور مینه سوتا می باشد. 11-سرساکشن جراحی:فلزی بوده و یک سوراخ در وسط آن جهت قطع و وصل مکش دارد. برای پاک کردن داخل آن از میله ظریفی به نام ماندرون استفاده می شود.

سرعت چرخش فرز توربین ها بین۳۰۰ هزار دور تا ۳۵۰ هزار دور در دقیقه است. توربین ها در ساده ترین حالت دارای کابل ارتباطی با دو رشته شلنگ باریک ماکارونی جهت تغذیه آب و هوای مورد استفاده توربین هستند .انواع دیگر توربین ها نیز وجود دارند که دارای اگزوز (خروجی آب یا هوا و یا هر دو) ،فیبرهای نوری جهت تصویر برداری(اگر دارای دوربین باشد بجای فیبر نوری از کابل تصویر استفاده می کنند) و… دو عدد شیر برقی (سلونوئید) و دو عدد فشار شکن نیز برای تنظیم و قطع و وصل آب و هوادر مسیر آب و هوا بکار می رود. بطور کلی برای کنترل و قطع و وصل حرکت ابزارهای اینسترومنت دندانپزشکی ( توربین ، میکروموتور ،ایرموتور ، موتور آویز ، کویترون و … ) از پدال استفاده می شود. معمولا برای کنترل و قطع و وصل توربین­ ها از پدال استفاده می شود که به دو دسته پدال برقی و پدال پنوماتیک تقسیم می­ شوند. پدال­ های برقی شامل قسمت­ های زیر می­ باشد. بدنه پدال که در واقع تمام قسمت­ های پدال در آن قرار می ­گیرد. اهرم کنترل پدال که توسط پتانسیومتر جهت افزایش یا کاهش سرعت توربین­ ها مورد استفاده قرار می گیرد. اهرم کلید اسپری آب که قطع و وصل اسپری آب اینسترومنت­ ها را توسط میکروسوییچ­ ها انجام می­دهد. پدال پنوماتیک با سیستم هوای فشرده کار می کند که شامل قسمت­ های زیر می­ باشد. شیر هوا که برای قطع و وصل هوا تعبیه شده است. اهرم پدال که جهت قطع و وصل جریان بکار گذاشته شده است. لوله­ های ورود و خروج هوا که برای کنترل جریان هوا کاربرد دارد. باید توجه داشت که از هوای کاملا خشک در یونیت­ ها استفاده می­ شود زیرا رطوبت باعث از کار افتادن شیر هوا شده و از طرف دیگر موجب فرسودگی قطعات یونیت­ ها می­ شود.

از دست ندهید
سوال شماره یک که باید برای جارو شارژی بپرسید

آسیب دیدن سلول های عصبی می تواند دائمی یا موقت باشد. عکس های سی تی اسکن به پزشک کمک می کند که محل سلول های عصبی را تشخیص دهد و در صورت تجربه ی کافی و تخصص لازم از آسیب دیدن سلول های عصبی جلوگیری کند. ایمپلنت با وجود همه ی مزایایی که دارد دارای برخی از معایب نیز است. بیشتر معایب موجود برای این روش به دلیل عدم تجربه ی کافی پزشک به وجود می آید از جمله اصلی ترین مضرات ایمپلنت می توان به ریسک جراحی اشاره کرد. در طول فرایند جراحی باید نکات ویژه ای صورت گیرد تا فرایند ایمپلنت موفق آمیز باشد. بعد از ایمپلنت چه بخوریم؟ ممکن است این سوال برای همه بیماران بعد از جراحی پیش آید که بعد از ایمپلنت چه بخورند؟ طبیعی است که حداقل تا یک ساعت پس از انجام جراحی نمیتوانید چیزی میل کنید در کنار دلایل پزشکی یکی از دلیلها این است که اسفنج و گازهایی روی دندان شما قرار میگیرد.

باندينگ دندانپزشکي در شرکت دنتال منت در چهار و پنج دسته مختلف عرضه گرديده که هر يک داراي ميزان قيمتي متفاوت از يکديگر مي باشند، البته نوع کاربري آن ها نيز تا حدود زيادي با هم مختلف خواهد بود. قیمت تجهیزات دندانپزشکی دست دوم مي توانيد با مراجعه به سايت شرکت ليست محصولات باندينگ را ملاحظه نموده و با مقايسه قيمت ها و کيفيت محصول اقدام به خريد و تهيه آن ها نماييد. علت اصلي عموميت استفاده از روش درمان باندينگ دندانپزشکي چيست؟ مزيت بزرگ ديگري که مي توان در اثر استفاده از روش باندينگ دندانپزشکي به آن دست يافت، سرعت در نتيجه گيري کردن مي باشد. يکي از بزرگ ترين مزاياي استفاده از روش باندينگ را بايد بدون درد بودن اين روش ناميد. ميزان عدم درد و تحمل فشار در اين روش به ميزاني پايين است که هيچ نيازي به استفاده از داروهاي بي حسي و بي هوشي به هيچ عنوان لازم نخواهد بود. لازم است در اين جا به اين نکته تقريبا کوچک نيز اشاره اي داشته باشيم و آن را جزيي از مزاياي استفاده از روش درماني باندينگ به شمار آوريم.

  • سود شما از خرید این محصول ۰ تومان
  • حامل آمالگام
  • جای کامپوزیت
  • بهداشت دهان
  • برادرکشی در حالت مستی | قتل وحشتناک محله را ترساند
از دست ندهید
زندگی من، شغل من، شغل من: چگونه ده کولر گازی ساده به من کمک کرد تا موفق شوم

تا برطرف شدن کامل بی حسی، از نوشیدنی ها و غذاهای داغ استفاده نکنید. بهداشت دهان و دندان در این دوران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای تمیز کردن دندان های خود از مسواک و نخ دندان استفاده کنید. ایمپلنت دندان یک روش کاربردی است برای جایگزینی دندان های از دست رفته است اما استفاده از این روش برای همه افراد و در هر شرایطی امکان پذیر نیست. در صورتی که تحت درمان شیمی درمانی هستید یا قبلا این روش درمانی را استفاده کرده اید استفاده از ایمپلنت برای شما مناسب نیست. اگر مبتلا به پوکی استخوان هستید کارکرد و ماندگاری ایمپلنت برای شما مشخص نیست، بهتر است از انجام آن صرف نظر کنید. برای انتخاب این روش سلامت لثه ها بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که لصه های شما از سلامت کافی برخوردار نیست بهتر است روش دیگری را انتخاب کنید. در صورت استعمال دخانیات احتمال موفقیت در ایمپلنت کاسته می شود. لازم است در بسیاری از ماورد در صورتی که مراجع به سیگار اعتیاد داشته باشد دندانپزشک از انجام ایمپلنت خودداری می کند.

چه نکاتی را باید در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی رعایت کنیم؟ سقفها میتوانند عاملی برای تعیین محدودۀ فضای دندانپزشکی باشند. این نکته برای فضاهای کوچک بسیار کارآمد خواهد بود. سقف اتاق کار پزشک را با المانهای جذاب و دارای کمترین تنشهای رنگی و محیطی معماری دیزاین کنید، چرا که بیماری درازکشیده روی یونیت دندانپزشکی زمان زیادی به این منظره خیره شود. به کفسازی بسیار دقت کنید؛ در مطب پزشکان و دندانپزشکان مسائل بهداشتی و استاندارد بسیار مهم است. کفپوش باید مدام ضدعفونی شود و همچنین در برابر رفتوآمد تعداد بالای مراجعین مقاومت بالایی داشته باشد. علاوه بر این باید کفپوشهایی به کار برود که لیز نباشد. تجهیزات دندانسازی داشتن پنجرههای بزرگ و استفاده از نور طبیعی و مناظر خارج از مطب عنصر بسیار خوبی برای مطب دندانپزشکی است. بهتر است فضاهای دلگیر و بسته نداشته باشید. هنگام انتخاب مطب به پنجرهها و نمای آن توجه کنید، اگر فضای خارج از مطب منظرۀ مناسبی ندارد میتوانید با طراحیهای جذاب کنار پنجرهها فضا را دلنشینتر و آرامشبخشتر جلوه دهید.

از دست ندهید
5 قدم آسان برای یک استراتژی جارو شارژی برنده

اگر موارد بهداشتی فوق را رعایت نمایید و به بهداشت دهان و دندان خود رسیدگی کنید همچنین مشکلی در استخوان فک خود نداشته باشید می توانید انتظار داشته باشید سالیان طولانی از دندان های با دوام خود استفاده کنید. میزان موفقیت انجام ایمپلنت دندان چقدر است؟ شما مدتی بعد از کاشت فراموش می کنید یک شی خرجی در دهان خود دارید و درست مانند یک دندان طبیعی با همان مراقبت ها برایتان عمل می کند. از دلایل محبوبیت بسیار زیاد این روش درصد چشمگیر موفقیت انجام ایمپلنت در افراد مختلف است.این میزان بالای 90درصد گزارش شده است. منظورمان از طول درمان مدت زمانی است که پایه کار گذاشته می شود تا زمانی که روکش وتاج قرار داده می شود. اگر می خواهید بدانید چقدر طول می کشد تا دندان را در دهان خود داشته باشید و جای خالی دندانتان کی پر شود ؟ باید بگوییم طول درمان در هر شخص متفاوت بوده و از یک روز تا یک سال ممکن است طول بکشد.

باید توجه داشت که در علم پزشکی پیش بینی 100٪ وجود ندارد! جراحی ایمپلنت دندان، صرف نظر از درجه پیچیدگی آن، نوعی عمل جراحی است. کار عاقلانهای است اگر قبل از جراحی، اقدامات ایمنی رعایت شود، زیرا ایمنی وسلامت بیمار همیشه هدف اصلی ایمپلنت دندان است. اختلالات متعددی وجود دارند که به صورت پنهانی و بدون علائم مشخصی ظاهر میشوند. این موارد شرایط را در طول عمل جراحی (مثلا خونریزی و اختلال انعقاد خون) و یا بعد از جراحی (اختلالات سیستم ایمنی که روی مکانیسم جوش خوردن ایمپلنت با استخوان تاثیر میگذارند) تشدید میکند. ما نمیتوانیم بدون آگاهی از سیستم بدن فرد جراحی ایمپلنت یا پیوند استخوان را انجام دهیم چون ممکن است بدن او نتواند این بازسازی انجام شده را حفظ کند. به طور معمول، قبل از هر عمل جراحی که قرار است در داخل دهان انجام شود، باید دهان از هر گونه پوسیدگی، بیماریهای پریودنتال و یا هر چیزی از قبیل پاک شود. ایمپلنت یک ابزار پزشکی استریل است، مواد بیولوژیکی (جایگزین استخوان، غشا، و غیره) استریل هستند و نباید به هیچ وجه با میکروبهای پاتوژن در داخل دهان آلوده شوند.

از دست ندهید
سه راه‌هایی که فیس‌بوک بدون اطلاع من کولر گازی من را نابود کرد

دریل یکی از دستگاههایی است که دندانپزشکان از آن برای تراشیدن دندان استفاده میکنند. دریل به دندانپزشکان کمک میکند قسمتهای آسیب دیده و غیر قابل درمان دندان را بتراشند و آن را برای جایگزین کردن مواد مخصوص آماده نمایند. این دستگاه همان گونه که از نام آن پیداست برای جرم گیری دندانها مورد استفاده قرار میگیرد. اصلیترین بخش تشکیل دهنده این دستگاه یک هندپیس است که بر روی آن یک قلم مخصوص قرار دارد. ارتعاش نوک این قلم ۲۵ تا ۳۰ کیلوهرتز است و آب از طریق روزنه باریک آن اسپری شده و باعث ایجاد حباب میگردد. این قلم یا اسپری آب دندان را خنک و سرد نموده و در نهایت لایه نازکی از آن را ساییده و موجب جرمگیری دندان میگردد. یکی از مهمترین اصولی که تمامی دندانپزشکان باید به آن توجه کنند، حفظ سلامت بیمار در مطب و یا درمانگاه دندانپزشکی است. برای دستیابی به این هدف باید از ابزار و لوازم یکبار مصرف دندانپزشکی استفاده نمایند. این لوازم از گسترش انواع بیماریهای واگیردار و قابل انتقال، جلوگیری به عمل میآورند.

ایمپلنت دندان یک سرمایه گذاری در سلامت دهان، لبخند و اعتماد به نفس شماست، اما هزینه واقعی این روند هنوز هم برای اکثر افراد نگران کننده است. به همین ترتیب ، طبیعی است که در مورد قیمت ایمپلنت دندان کاوش کنید و بپرسید که آیا امکان دریافت ایمپلنت دندان اقساطی وجود دارد ؟ آیا امکان ایمپلنت ارزان وجود دارد؟ و امروز ما به شما می گوییم چگونه این کار را انجام دهید. درک هزینه ایمپلنت های دندان اغلب چالش برانگیز است. تجهیزات مصرفی دندانپزشکی به عبارت ساده تر ، شما می خواهید قبل از شروع به درمان ایمپلنت ، ایده و آگاهی در مورد هزینه داشته باشید. قیمت ایمپلنت دندان کامل در تهران چقدر است؟ انواع مختلف روشهای ایمپلنت دندان چیست؟ هزینه کاشت دندان خود را چگونه محاسبه ارزیابی کنیم؟ آیا امکان ایمپلنت اقساطی وجود دارد؟ آیا امکان ایمپلنت ارزان وجود دارد؟ اگر تبلیغات با قیمتهای بسیار کم برای ایمپلنت دندان مشاهده کنید ، چه فکر می کنید؟

از دست ندهید
یک درس گران اما مفید در سرویس قابلمه

[ بازدید : 5 ]

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا