سایر مطالب

هشت علت میتوانی توقف تاکید در مورد کولر گازی

برخی خمیرها از رنگهای بیفایده برای ابزار تبلیغات استفاده میکنند مثلاً رنگ خاکستری برای شبیه شدن به خمیر نقره حتی خمیرهای طلاییرنگ نیز دیدهشدهاند. انواع ترمال گریسهای متنوع در بازار شامل خمیر سیلیکون، خمیر سرامیک تا خمیر نقره و انواع مختلف میباشند. بسیاری از لپتاپهایی که دارای پردازنده قوی هستند ترمال گریس گرانقیمت و با کیفیت آنها پس از چند سال تبدیل به سنگ میشود در نتیجه اگر سرویس نشود در سیستمهایی که از کارت گرافیک مجتمع استفاده میکنند ممکن است مانیتور لپتاپ گاهی شروع به چشمک زدن به سیاهی بکند. هوای بین قطعه و گرمابر مثل عایق حرارتی عمل میکند و نبود ترمال گریس موجب افزایش حرارت شدید، هنگ کردن و سوختن قطعه میشود. یک پمپ خلاء، کمپرسوری است که در این دامنه فشار کار میکند از جمله ویژگی خاص پمپ خلاء این است که آنها با نسبت فشار خیلی بالا کار میکنند، با این وجود، علیرغم این موضوع، کمپرسورهای متراکمکننده چند مرحلهای میتوانند برای محدوده فشارهای ۱ بار تا ۰/۱ بار مورد استفاده قرار گیرند. باید توجه داشت، در شرایطی که دستگاه باید پیوسته با حداکثر ظرفیت کار کند، و تعداد دفعات خاموش و روشن شدن کمپرسور چندان زیاد نیست، هر دو سیستم قدیمی و اینورتور با دور حداکثر کار میکنند و در عمل تفاوتی در میزان مصرف انرژی آنگونه که شرکتهای سازنده ادعا میکنند، ندارند.

کولر گازی ناودانها: بر روی هر یک از درپوشهای کولر مسیری جهت ورود و توزیع اب وجود دارد که به ناودانی معروف است. مقدار مشخصی از روغنی که مخصوص این کار ساخته شده داخل پوسته وجود دارد که وظیفهٔ روانکاری و خنککردن قسمت الکتریکی و مکانیکی را بر عهده دارد. حرکت رفت و برگشتی پیستون باعث ایجاد حالت مکش و دمیدن میشود؛ و البته در کمپرسورهای نوع خطی و نوع کمپرسور روتوری یا کمپرسور نوع اسکرال، میل لنگ دیگر وجود ندارد. کمپرسور، گاز کم فشار دما پایین را از اواپراتور مکش کرده و آن را متراکم میکند. آب برای تبخیر شدن گرمای هوای درون جعبهٔ بیرونی کولر را جذب میکند و در نتیجه موجب خنک شدن هوا میشود هوای خنک با رطوبت حدود ۹۰ درصد وارد سالن میگردد این کولر در نقاطی که دارای آب و هوای خشک هستند با بازده خوب کار میکنند. با کار الکترو فن هوا از روی پوشالهای مرطوب عبور کرده به طرف کانال یا داخل سالن هدایت میشود عبور هوا از روی پوشالهای مرطوب موجب تبخیر آب پوشالها میشود. از آنجایی که بالا بودن نرخ تبخیر رطوبت نسبی را افزایش داده و ممکن است موجب عدم آسایش محیط شود روش سرمایش تبخیری مستقیم باید در مناطقی اجرا شود که رطوبت نسبی در آنجا کم باشد.

از دست ندهید
آنچه که Everybody باید درباره کولر گازی

۱۳۸۰ – دریافت لوح صنعت سبز از سازمان محیط زیست. در دهه ۱۹۵۰تا۱۹۶۰پیشرفت زیادی در بهبود عملکرد یخچالها صورت گرفت و اقدامات زیادی جهت سازگاری یخچالها با محیط زیست انجام شد. با عبور گاز داغ از کویلهای کندانسور و عبور پر سرعت هوای محیط از روی لولهها توسط فن، این گاز پرفشار تبدیل به مایع پرفشار و نسبتاً داغی میشود. این مایع کم فشار از کویلهای اواپراتور عبور داده میشود و به دلیل پایین بودن نقطه جوشش آن به سرعت گرمای محیط را به خود جذب کرده و تبدیل به گازی کم فشار میشود. زمانی که این گاز میخواهد از داخل کمپرسور خارج شود، با عبور از یک سیستم خنککننده دمای گاز کاهش میباید. در صورتی میتوان یک فضا را با تبخیر خود بخودی خنک نمود که در آن سدی از آب راکد یا در جریان مانند حوضچه یا فوارهٔ آب وجود داشته باشد. به همین دلیل بیشتر برای استفاده در مکانهایی مانند مطب دندانپزشکی و بیمارستانها و …

کولر گازی اگر یک پیوند داخلی شما را به اینجا هدایت کردهاست، در صورت تمایل آن پیوند را برای اشارهٔ مستقیم به مقالهٔ مورد نظر تغییر دهید. بخش خارجی یا کندانسینگ یونیت یک کولر گازی دوتکه (اسپلیت) – این کولر نیازی به کانال کشی نداشته و توسط دو لوله به بخش داخلی یا اواپراتور نصب میشود. کولرهای گازی در مدلهای مختلفی ساخته میشود. کمپرسورها بعد از پمپها، دومین تجهیزات مصرفکننده انرژی در صنایع مختلف میباشند (با مصرف ۱۶ درصد برق موتورهای صنعتی توسط کمپرسورهای هوا و ۷ درصد آن توسط کمپرسورهای سامانههای تبرید) و نیز دومین جایگاه در پتانسیل کاهش مصرف انرژی را نیز به خود اختصاص میدهند (بهطور متوسط ۱۷٫۱ درصد). موتورهای زیر ۳/۴ اسب بخار معمولاً خازن راهانداز ندارند و موتورهای پرقدرتتر معمولاً خازنی با ظرفیت ۱۳۰ تا ۱۴۰ میکروفاراد و ۱۱۰ ولت استفاده میکنند. با تبدیل فاز آب مایع به بخار آب، میتوان دمای هوای خشک را به شدت کاهش داد. اینکار گامی بزرگ در تکنولوژی تقطیر بود و او از آن برای تقطیر بخار استفاده کرد.

از دست ندهید
سرویس قابلمه: بازگشت به مبانی

دلیل نامگذاری این یخچال شباهت او به کشتی جنگی یو اس اس مانیتور بود که در سال ۱۹۶۰استفاده میشد. فرون در سال ۱۹۲۰یخچالهایی را جایگزین یخچالهای قبلی کرد که نسبت به مدلهای قبلی کم خطر بودند. از یخچالهای طبیعی گرفته تا یخچالهای دستساز زیرزمینی و بعدها یخچالهای نفتی و گازی و عموم یخچالهای امروزی که با جریان الکتریسیته کار میکنند. اما امکان استفاده از این حالت در کولر گازی پرتابل در نظر گرفته شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۶ ساعت ۲۲:۰۹ ویرایش شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۲ ساعت ۱۳:۳۹ ویرایش شدهاست. در یخچالهای خانگی معمولاً به صورت شبکهای لولهای بر روی دیواره پشت یخچال نصب شدهاست و در یخچالهای بزرگ فروشگاهی معمولاً شبیه رادیاتور اتوموبیل است که اغلب از یک فن جهت بهبود فرایند میعان نیز استفاده شدهاست. گروه صنعتی بوتان (سهامی عام) شرکتی واقع در ایران است که در زمینه تولید لوازم گرمایشی از جمله آبگرمکن، پکیج شوفاژ دیواری و رادیاتور فعالیت دارد. تمام بخشهای مختلف کولر گازی از جمله کندانسور، اواپراتور و… کمپرسورها از متداولترین و رایجترین دستگاههایی میباشند که امروزه در بسیاری از صنایع از جمله در کولر گازی و یخچال و… کندانسینگ یونیت یک کولر گازی دو تکه (اسپلیت).

هوا را نیز میتوان در یک تشدیدکننده فشار متراکم ساخت، اما باید کاملاً عاری از روغن باشد تا از احتراق خود به خود آن ممانعت شود. تشدیدکننده فشار میتواند در یک فرایند تناوبی تا دامنه سطح فشار از پیش تنظیم شدهای کار کند. تشدیدکننده فشار فقط برای جریانهای خیلی کم موجود میباشند. تشدیدکنندههای فشار (Pressure intensifiers)، فشار را در سیال افزایش میدهند به عنوان مثال برای تستهای آزمایشگاهی بر روی شیر، لولهها و شیلنگها. این کمپرسورها از نوع رفت و برگشتی با طراحی خاص بوده که از مواد پیشرفته از قبیل فولادهای نیکل-کروم-مولیبدن ذوب شده در خلاء و کاربید تنگستن تَفجوشی شده (ساخت یک ماده جامد به کمک حرارت از پودر آن بدون مایع سازی پودر) برای ساخت قطعات آن استفاده میشود. البته به جز نوع ۱۳۰۰۰ آن که سه فاز هست، همگی از نظر برقی تک فاز هستند. کولرهای ایستاده در دو نوع سه فاز و تک فاز (معمولی و اینورتر) تولید میشوند. پمپ آب کولر: به کمک واتر پمپ، آب از مخزن به سه راه آب منتقل و از آنجا به ناودانها هدایت میشود.

از دست ندهید
میوه خشک کن عالی

کارکرد بادگیرها به این ترتیب میباشد که هوای جاری بیرون از خانه را به داخل خود میکشد و با تشتهای آبی که درونش تعبیه شده، هوا را خنک و سبک کرده و به داخل خانه هدایت میکند. کولرهای آبی نوعی از کولرها هست که برای مناطقی با آب و هوای گرم و خشک استفاده میگردد زیرا کولر آبی با ایجاد رطوبت مانع از خشک شدن هوا و ترک خوردن وسایل چوبی و ایجاد الکتریسته ساکن در این مناطق میگردد و همچنین به لطافت هوا نیز کمک میکند. گریس گرمایی (به انگلیسی: Thermal grease) یا (به انگلیسی: CPU grease, heat paste, heat sink compound, heat sink paste, thermal compound, thermal gel, thermal interface material, thermal paste, or grey goo) یک نوع چسب رسانای گرمایی از جنس پلیمر بوده که معمولاً میان گرما بر و قطعه گرم قرار میگیرد و دو قطعه را به هم میچسباند و شکافهای نانومتری هوای میان گرمابر (هیتسینک یا انبار حرارتی) و قطعه را کاهش داده که سبب افزایش انتقال گرما و خنک کاری بهتر قطعه نیز میگردد.

کولر گازی در واقع یک موتور گرمایی هست که گرما را از محیط سرد به محیط گرمتر یا بیرون انتقال میدهد؛ ولی کولر آبی یا کولر تبخیری گرمای محیط را به آب که مجبور به تبخیر میشود در کابین کولر انتقال میدهد. واحد رسانندگی گرمایی با وات بر متر کلوین اندازهگیری میشود. شرکت بوتان دارای گواهینامه واحد نمونه صنعتی از مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران است. جعبه ترمینال: جهت ایجاد اتصالات مطمئن و عایق از بدنه کولر. همچنین در سال ۱۹۲۳یخچالهای برقی خودگردان وارد بازار شدند که موتور روی خود جعبه نصب بود. در این واحدهای خانگی معمولاً برای نصب قطعات مکانیکی موتور و کمپرسور به زیرزمین یا اتاق مجاور نیاز بود و جعبه سرد آن در آشپز خانه قرار میگرفت. حصار به گونه ای ساخته میشد که در فصول سرد سال یعنی موعد یخسازی تمام روز بر روی استخر سایه میافکند و از گرم شدن آب یخزدهٔ استخر جلوگیری میکرد. بهطوریکه وقتی دمای یخچال افزایش یافت (داخل یخچال گرم شد) با وصل شدن جریان برق کمپرسور شروع به کار میکند و داخل یخچال را خنک میکند و وقتی دما پایین آمد (داخل یخچال خنک شد) جریان برق را از کمپرسور قطع میکند. این یخهای ذخیره شده در فصول گرم سال مورد استفاده قرار میگرفتند.

از دست ندهید
کیت رنگ مو چیست و چه کاربردی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا