سایر مطالب

چای ساز – چگونه میتوان بیشتر سازنده باشید؟

سرویس قابلمه این جاروبرقی ها وزن مناسبی دارند و بسیار کم صدا هستند. علاوه بر این وزن زیاد دستگاه و اشغال فضای بیشتر در آشپزخانه از دیگر معایب این خرید خواهد بود. همچنین می خواهیم بدانیم چه معیارهایی در انتخاب و خرید یک سرویس قابلمه خوب نقش اساسی دارد؟ کارخانه EIG ارائه ی دهنده ی انواع میوه خشک کن های تبخیری می باشد که در ادامه به بررسی انواع آنها خواهیم پردخت. فن های رطوبت گیر نیز ، رطوبت حاصل از حرارت میوه را به محیط بیرون دستگاه منتقل میکنند و از این رو کارکرد صحیح آنها نقشی تعیین کننده در خشک کنی اسلایس ها دارد. استفاده از فن های باکیفیت هم در بخش سیرکولاسیون و هم در بخش رطوبت گیری، نقشی تعیین کننده در کیفیت خشک کنی دارد و از این رو پیشنهاد میشود دستگاه هایی خریداری شود که فن هایی با برندهای معتبر داشته باشند. کافیست چند کیلو میوه خریداری کرده و آن را به مدت چند ساعت درون دستگاههای میوه خشککن قرار دهید. بنابراین دستگاهی باید خریداری شود که المنت باکیفیت و کم مصرفی داشته باشد. میوه خشک کن هایی که توان مصرفی بالاتری دارند، سریعتر گرم میشوند، اما گرانترند و برق بیشتری هم مصرف میکنند.

چای ساز پیش تر در ابتدای مقاله راجع به بهترین چای سازهای فلر صحبت کردیم و حال قرار است با توجه به آن ویزگی های به سوال آیا چای ساز فلر خوبه یا نه پاسخ دهیم ، با توجه به نظرات مصرف کنندگان می توان اینگونه برداشت کرد که چای ساز های فلر از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند و خیلی از مصرف کنندگان از آن راضی بودند . در این قسمت از معرفی بهترین چای ساز در حال حاضر به یکی دیگر از محصولات باکیفیت تکنو یعنی چای ساز تکنو مدل TE-912 میپردازیم. برخی چای سازها با قابلیت تنظیم تایمر ارائه میشوند که یک ویژگی کاربردی برای بهترین چای ساز محسوب میشود. پیشنهاد میشود از میادین تره بار میوه خود را تهیه کنید و یا اگر دسترسی به کشاورز، باغدار دارید میوه های سالم ، درشت و با کیفیت را انتخاب کنید تا باعث کاهش تلفات و دور ریز شود. به همین منظور می توان از هسته گیر های دستی، اهرمی یا پنوماتیک به همین جهت استفاده کرد. پس از هسته گیری باید عمل اسلایس کردن میوه انجام گیرد.

از دست ندهید
هر چیز شما می‌خواستید درباره بیاموزید کولر گازی و بودند ترسیدند بپرسند

از این رو باید هسته گیری به صورت اصولی و استاندارد انجام گیرد که به صورت دستی امکان خطای آن بالا بوده و زمان بر نیز می باشد. تجهیزات میوه خشک کنی امکان تولید به صورت برقی و گازی را داشته و با توجه به ظرفیت های تولیدی ، امکان استفاده در خانه ، کارگاه ها و کارخانه های میوه خشک کنی را دارا می باشد. اما بیشتر فرهای کانوکشن یا فندار و همچنین فرهای معمولی قادر به تولید گرمای با مختصات لازم برای خشککردن مواد غذایی نیستند و نقاط غیر همدما ایجاد میکنند. بدنه میوه خشک کن ها به صورت استیل و یا ورقه های گالوانیزه خالص یا ورقه های گالوانیزه همراه با رنگ کوره ای تولید میشوند. در تولید بدنه باید ضدزنگ بودن مدنظر قرار گیرد تا میوه خشک کن طول عمر بالاتری همراه داشته باشد. قابلیت شستشو خشک کن میوه نیز از جمله مواردی می باشد که در دستگاه هایی با بدنه ی مقاوم قابل پیاده سازی است. سپس، با کمی حساب سر انگشتی متوجه خواهید شده که از خریدی که کردهاید راضی هستید و دیگر دغدغهای از بابت تهیه میوههای خشکشده ندارید. دو راهی که خیلی ها هنگام خرید بهترین برند چای ساز بر سر آن گیر میکنند و نمیدانند که باید جنس شیشه ای چای ساز ها را انتخاب کنند یا استیل را .

ضمنا خرید برخی مواد غذایی خشکشده آماده گران درمیآید و اگر خودتان برای خشککردنشان دستبهکار شوید، در هزینههایتان هم صرفهجویی میشود. البته فکر نکنید که تمامی چای ساز های ایرانی ارزان قیمت هستند بلکه برخی چای ساز های ایرانی خوب از نظر کیفیت با چای ساز های خارجی برابرند و قیمتی مشابه با چای ساز خارجی دارند. بهترین چای ساز ایرانی خوب خوب میگل و پارس خزر است ف شاید با خودتان فکر کنید که چرا بیشتر بر روی این دو بهترین چای ساز ایرانی نیز تمرکز می کنیم ، در حقیقت برند میگل و پارس خزر دو برند ایرانی هستند که در زمینه تولید محصولات خانگی کوچک نیز فعالیت می کنند ، هر دوی این برند های بر امتیازات و نظرات جزو بهترین مارک چای ساز ایرانی انتخاب شده اند که انواع چای ساز ایرانی خوب را همراه با با کیفیت ترین متریال نیز تولید می کنند . میوه خشک کن های کارگاهی دارای کشوهای بیشتری بوده و در نتیجه میزان تولید اسلایس های خشک در آنها بالا می باشد. این نوع از میوه خشک کن ها هم به صورت گازی و هم به صورت برقی قابل تولید هستند.

از دست ندهید
راهنما برتر به میوه خشک کن

برند ایرانی پارس خزر سال هاست که در زمینه تولید لوازم برقی با کیفیت در داخل کشور فعالیت میکند و در زمینه تولید بهترین چای ساز های برقی ، پارس خزر یک خلاقیت نو آورانه داشته و همین سبب شده است تا جزو بهترین مارک چای ساز ها قرار بگیرد . اما خشککنها با از بینبردن آب میانبافتی خوراکیها مانع رشد عوامل موذی و درنتیجه افزایش ماندگاری مواد غذایی تا ماهها یا حتی سالها میشوند. به هیچ وجه نباید دستگاه چای ساز را در نزدیکی اجاق گاز یا وسایل گرم کننده الکتریکی قرار دهید. اگر میخواهید یک دستگاه کامل برای دمکردن چای داشته باشید به شما خرید چای ساز برقی را توصیه میکنیم. نیازی به گفتن نیست که پیش از خرید وسیله نسبتا جاگیری مثل میوه خشک کن اول باید ببینید که چقدر برایش جا دارید. مثلا اگر خشککنتان قادر به توزیع یکنواخت گرما باشد، دیگر نیازی نیست که سینیها را چند بار در طول فرایند خشککردن جابهجا کنید. قطعاً کار با هر وسیلهای به چند بار آزمون و خطا نیاز دارد. مدلهای جمعوجورتر خصوصا انواع جریان عمودی جای کمتری اشغال میکنند، اما گنجایششان هم کمتر است و در هر بار استفاده نمیتوانید خوراکیهای چندان زیادی خشک کنید.

حتما میدانید که هرچه توان مصرفی وسیلهای کمتر باشد، انرژی کمتری هم مصرف میکند. چای ساز خوب سریع آب را به جوش میآورد و انرژی کمتری مصرف میکند. از سویی دیگر مصرف انرژی و طول عمر المنت نیز رابطه ی مستقیمی با کیفیت تولیدی آن دارد. برند های ایرانی امروزه محصولات بسیار با کیفیت و خوبی را تولید میکنند و سبب شده است که بسیاری از افراد به خرید لوازم برقی از برند های ایرانی روی بیاورند . منبع تولید گرما در خشککنهای نوع جریان عمودی معمولا در کف دستگاه قرار دارد. تنها چالش این فرایند توزیع یکنواخت گرما است. این توان مصرفی مربوط به کارکرد المنت حرارتی و موتور فن است و هرچه توزیع یکسانتری بین المنت و فن داشته باشد، دستگاه کارکرد بهتری خواهد داشت. قیمت دستگاه میوه خشک کن به مواردی از قبیل کاربری آسان، گنجایش، توان مصرفی و متریال استفاده شده در بدنه بستگی دارد. یکی از مهمترین فاکتورها در خرید میوه خشک کن، نوع سوخت مصرفی آنها می باشد. درمورد دستگاههای خشک کن مواد غذایی مهمترین توجیهش میتواند جلوگیری از فساد خوراکیها و حفظ ویتامینها و مواد معدنی باشد. همانطور که غذاساز تهیه غذا را ساده میکند، میوه خشک کن تهیه تنقلات سالم را برایتان راحت میکند.

از دست ندهید
سرخ کن رژیمی و با حداقل روغن

همانطور که گفتیم مواد غذایی خشکشده ماندگاری بیشتری دارند. مهمتر اینکه برخلاف مواد غذایی خشکشده یا کنسروی کارخانهای حاوی نمک و نگهدارندههای سولفوری نیستند. اگر صافی قابل جدا شدن بوده و بتوان آن را شست نام صافی پرتابل یا متحرک را به آن میدهند. نوع ترموستات هم میتواند آنالوگ یا دیجیتال باشد. ترموستاتهای دیجیتال دقیقترند، اما نه اینکه انواع آنالوگ کارایی نداشته باشند. دستگاههای خشککن مواد غذایی آب میانبافتی خوراکیها را میگیرند، اما بیشتر ویتامینها و آنزیمها را باقی میگذارند. امروز در «درجه» با ما همراه باشید تا با این وسیله کاربردی و نمونههای موجود در بازار بیشتر آشنا شوید. منتها دقت داشته باشید که خشککنهای دارای سینی گِرد بیشتر برای مواد غذایی خشک (میوه، سبزی، گوشت و امثال اینها) مورد استفاده هستند. این میوه خشک کن ها در کارخانه های میوه خشک کنی و کارگاه های بزرگ میوه خشک کنی مورد استفاده قرار میگیرد. میوه خشک کن تصعیدی : میوه خشک کن های تصعیدی که به آنها فریز درایر (freez dryer) نیز میگویند ، از جمله روش های بسیار گرانقیمت برای میوه خشک کنی می باشد که فقط در شرایط خاص مورد استفاده قرار میگیرد. میوه خشک کن دلمونتی مدل DL195 وسیله ای کارآمد و بسیار پرکاربرد برای خشک کردن انواع میوه ها و سبزیجات در حرارت و گرما دهی یکنواخت و ملایم با حفظ بو و طعم میوه ها و سبزیجات و گیاهان دارویی است.

دستگاه های میوه خشک کن با قفسه های کششی معمولاً از مواد جامد بیشتری برای کنترل بهتر دما ساخته می شوند. برای شروع کار ابتدا باید چند موز تهیه کنید موز ها بهتر است سالم و بدون لک باشند؛ بعد از انتخاب موز مناسب آن ها را به طور یکسان برش بزنید. نکته دیگری که کار با خشککنها را راحتتر میکند، قابلیت شستوشوی قطعات در ماشین ظرفشویی است. سررویس قابلمه 12 پارچه لایف اسمایل مدل FLCM12 از محصولات با کیفیت و زیبای برند معتبر Life Smileمی باشد. محصولات دلمونتی دارای 18 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند. به گونه ای که هر چقدر برند شناخته شده تر باشد، محصولات آن نیز قیمت بیشتری خواهند داشت. هر چقدر که ظرفیت بالا میرود ، استفاده از نوع گازی صرفه ی اقتصادی بیشتری دارد. راه اندازی خط تولید چیپس میوه، یک سرمایه گذاری کم ریسک و مطمئن محسوب می شود و به جهت حاشیه سود بالایی که دارد به راحتی و در کمتر از یکسال کل سرمایه اولیه به سرمایه گذار باز می گردد. این دستگاه در دو نوع کابینی و تونلی تولید میشود که در حجم و ظرفیت ورودی با هم تفاوت دارند. ضمنا دستگاههای خشک کن مواد غذایی از لحاظ مصرف برق هم در مقایسه با فر برتری دارند.

از دست ندهید
راز میوه خشک کن

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا