سایر مطالب

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زاگرس

به عنوان مثال ارتودنسی سرامیکی با براکت های شفاف یکی از این توبول چیست روش ها است. ارتودنسی سرامیکی در واقع همان سیم کشی دندان به روش معمولی است با این تفاوت که براکت ها در روش مرسوم فلزی و مرئی هستند اما در روش سرامیکی، براکت ها شفاف بوده و از جنس سرامیک دندانپزشکی هستند. گاهی اوقات به جز براکت ها، سیم ارتودنسی نیز شفاف است که همه سیستم را به حالت نامرئی در میاورد. مزایای ارتودنسی نامرئی سرامیکی چیست؟ معایب ارتودنسی نامرئی سرامیکی چیست؟ یکی دیگر از انواع ارتودنسی نامرئی، استفاده از سیستم لینگوال است. این سیستم دقیقا مشابه با ارتودنسی ثابت معمولی است با این تفاوت که سیم و براکت به جای اینکه به جلوی دندان ها متصل شود، به پشت دندان ها و در مجاورت زبان وصل می شوند. به دلیل اینکه همه چیز در پشت دندان ها است کسی متوجه نمی شود که شما ارتودنسی انجام داده اید یا در حال مرتب کردن دندان هایتان هستید. این روش متاسفانه در ایران هنوز به صورت اصولی و گسترده استفاده نمی شود.

  • کشیدن دندان
  • دندانپزشکی دیجیتال
  • تصویر برداری در ارتودنسی دندان
  • پروتز ثابت و متحرک
  • کامپوزیت ونیر

کسانی که مشکلات و ناهنجاریهایی در این زمینهها داشته باشند, قیمت فضا نگهدارنده دندان کودک معمولا به فکر درمان آن هستد. پس ارتودنسی علاوه بر جنبهی درماتی، جنبهی زیبایی نیز دارد. به دلیل نداشتن عوارض این روش بین مردم از اهمیت بالایی برخوردار میباشد. ارتودنسی از جمله راههایی است که هم جنبهی زیبایی و هم جنبهی درمانی دارد و افراد زیادی نیاز به این روش برای درمان و زیبایی دندانهای خود دارند. اما برخی از مردم از روی ترس و یا بی جواب ماندن سوالاتی که در ذهنشان پیش میآید، از انجام ارتودنسی اجتناب میکنند. بسیاری از پدر و مادرها این نگرانی را دارند که آیا ارتودنسی دندان در سنین کودکی کار درستی است یا خیر؟ قطعا پاسخ صحیح این سوال با مراجعه کردن به کلینیک دندانپزشکی مشخص خواهد شد زیرا متخصص ارتودنسی با معاینه و درنظر گرفتن شرایط دندانها و فک کودک تصمیم بر انجام یا عدم انجام ارتودنسی خواهد گرفت. با این حال ما نکاتی را در خصوص ارتودنسی کودکان و مراقبتهای لازم حین انجام ارتودنسی گردآوری کردهایم تا راهنمایی برای شما والدین گرامی باشد.

از دست ندهید
پروستات چیست ؛ کجاست و چه کاری انجام میدهد؟

هزینه ارتودنسی یکی از هزینههای دندانپزشکی است که برخلاف باور بسیاری، تنها هزینه زیبایی نیست؛ بلکه جنبه درمانی هم دارد. این هزینهها بسته به عوامل مختلف میتواند متفاوت باشد. اگر میخواهید عوامل تعیینکننده قیمت ارتودنسی را بدانید و از قیمت ارتودنسی ۱۴۰۱ مطلع شوید، تا پایان این مقاله از سیمادنت کلینیک با ما همراه باشید. هزینه ارتودنسی دندان به چه عواملی بستگی دارد؟ پیش از پرداختن به هزینه های ارتودنسی، به ۷ مورد مهم و اثرگذار بر هزینه ارتودنسی میتوان اشاره کرد که در ادامه به توضیح آنها میپردازیم. یکی از مهمترین عواملی که بر هزینه ارتودنسی تأثیر میگذارد، نوع ناهنجاری فک و دندان است. در برخی موارد ناهنجاری ساده و در برخی موارد ناهنجاری بهگونهای پیچیده است. هرچه شدت ناهنجاری فک و دندان بیشتر باشد، هزینه های ارتودنسی بیشتر خواهد بود. برای مثال هزینه ی ارتودنسی برای فردی که همزمان فک کوچک و دندانهای فشرده داشته باشد، به مراتب بیشتر از کسی خواهد شد، که تنها ازدحام دندان دارد و مبتلا به ناهنجاری فک نیست.

درمان های ارتودنسی دندان بر اساس نوع دستگاهی که ارتودنتیست استفاده می کند به دو دسته ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک تقسیم بندی می شود که ارتودنسی نامرئی را هم می توان به آن اضافه کرد. به صورت کلی متخصص ارتودنسی خوب پس از معاینه و ارزیابی دندان ها، فک، لثه، ساختار استخوانی و بافت نرم صورت نوع مشکل و ناهنجاری دندانی و فکی را تشخیص داده و طرح درمان مراحل ارتودنسی را ارائه میدهند. براساس تشخیص و طرح درمان دکتر ارتودنسی است که روش درمان، دستگاه مورد نیاز، مدت زمان درمان، هزینه ارتودنسی دندان و نیاز به کشیدن دندان، جراحی فک و درمانهای دیگر دندانپزشکی تعیین می شود. آنچه بهترین متخصص ارتودنسی را متمایز میکند تشخیص دقیق مشکلات و ارائه بهترین طرح درمان است که با صرف کمترین وقت و هزینه و ساده ترین وسایل بیشترین نفع را به بیمار برساند. طول درمان های ارتودنسی در افراد متفاوت است ( بین 6 تا 30 ماه) و این تفاوت بیشتر به واسطه سن بیمار، نوع و شدت ناهنجاری است.

از دست ندهید
ما آرزو کنیم کشیدن توجه به چای ساز. شما هم چنین کردید.

در این سیستم درمانی، از براکتهای خاص ارتودنسی استفاده میشود که قابلیت باز و بسته شدن دارند. این قابلیت سبب میشود که بیمار از کشهای قدیمی ارتودنسی که برای اتصال براکتها به سیم ارتودنسی استفاه میشود، بینیاز شود. سیستم ارتودنسی دیمون سبب بهبود بهداشت دهان و دندان در طول درمان ارتودنسی میشود. در سیستم ارتودنسی لینگوال براکتهای ارتودنسی به جای اینکه از روی سطح دندانها به آنها بچسبند، روی پشت دندانها قرار میگیرند و همین موضوع سبب میشود که از دید سایرین پنهان باشند. این روش ارتودنسی نیازمند لابراتورهای پیشرفته است که در حال حاضر در ایران انجام نمیشود. بهترین سن ارتودنسی چه زمانی است؟ بر اساس تحقیقات آکادمی دندانپزشکی کودکان امریکا، بهترین سن برای شروع درمانهای ارتودنسی ۸ تا ۱۴ سالگی است. اولین معاینه ارتودنسی دندانهای کودک توسط متخصص ارتودنسی باید در سن ۷ سالگی انجام شود و با توجه به نظر دندانپزشک این درمان میتواند در همان سن یا بعد در ابتدای نوجوانی شروع شود.

ارتودنسی دندان (Orthodontics) یکی از شاخهها و تخصص های دندانپزشکی (dentistry) است. دندانپزشکان در این تخصص، به درمان عدم هماهنگی فک و عدم جفت شدن دندان ها میپردازند، که اصطلاحاً­ به آن مال اکلوژن (malocclusion) نیز گفته میشود. درمانهای ارتودنسی علاوه بر بهبود عملکرد دهان و دندان، به زیبایی صورت نیز کمک میکنند و یک متخصص ارتودنسی دندان بر اساس شرایط و نیازهای هر فرد درمانهای لازم را انجام میدهد. در ادامه به بیان ساده شرح می دهیم که ارتودنسی چیست و شما را با انواع روشهای آن و اینکه ارتودنسی دندان برای چه کسانی مناسب است آشنا میکنیم. ارتودنسی شامل چه درمانهاییست؟ ارتودنسی دندان برای چه کسانی است؟ هر شیوه درمان ارتودنسی برای چه مشکلاتی است؟ بهترین سن برای ارتودنسی دندان؟ آیا ارتودنسی دندان با درد همراه است؟ طول دوره درمان ارتودنسی چقدر است؟ هزینه ارتودنسی دندان چقدر است؟ نیاز به درمان ارتودنسی دارید؟ در ویدیو زیر، میتوانید توضیحات یکی از متخصصین کلینیک تخصصی ایدهآل پیرامون مفهوم ارتودنسی را مشاهده کنید.

از دست ندهید
کلید موفقیت دکوراسیون خانه

بهترین سن برای ارتودنسی کردن دندان ها، دوران کودکی است.

متخصص ارتودنسی با استفاده از گرفتن قالب از دندانها و عکسهای رادیوگرافی و در صورت لزوم اصلاح طرح لبخند تایین می کند که آیا دندان های شما به ارتودنسی نیاز دارد یا ندارد. چنانچه دندان های شما احتیاج به ارتودنسی داشته باشد، متخصص ارتودنسی برنامه درمانی مناسب با شرایط بیمار را طرح ریزی میکند و مراقبت های بعد ارتودنسی دندان را برای بیمار توضیح می دهد. بهترین سن برای ارتودنسی چه زمانی است؟ یکی از خدمات دندانپزشکی کودکان ارتودنسی دندان می باشد. ارتودنسی دندان مربوط به سن خاصی نمی باشد و افراد می توانند از ۳ سالگی به بعد دندان های خود را ارتودنسی کنند. بهترین سن برای ارتودنسی کردن دندان ها، دوران کودکی است. البته به معنای این نیست که این روش برای بزرگسالان مناسب نیست، این روش درمانی برای ارتودنسی بزرگسالان نیز مفید می باشد. طی سال های اخیر ارتودنسی در سنین بالا و تعداد افراد بزرگسالی که این درمان ارتودنسی را انجام میدهند، روندی رو به رشد داشته است.

  • ارتودنسی پیشگیری
  • تمامی خدمات زیبایی دندان و درمان ها
  • جراحی دندان
  • ترمیم و بلیچینگ
  • کوتاه یا بلند بودن دندان ها
  • جراحی دندان عقل
  • آموزش بهداشت دهان و دندان

بنابراین برای اطلاع از شرایط ویژه بیمه تکمیلی خود لازم است از نحوه بازپرداخت آن مطلع شوید. هزینه ارتودنسی با بیمه نیروهای مسلح در بیمارستانهای ارتش پرداخت میشود، اما این بیمه با کلینیکهای خصوصی قرارداد ندارد. شرایط اقساطی هزینه ارتودنسی در کلینیک سیمادنت، یک سوم پیش پرداخت و الباقی ۶-۸ ماه تقسیط می باشد. هزینه های ارتودنسی چقدر است؟ به طور تقریبی هزینه ارتودنسی از ۵ تا ۳۰ میلیون تومان برای یک فک متغیر است. باید درنظر داشت که به این هزینه، هزینههای جانبی نیز افزوده میشود. ارزانترین و گرانترین روش ارتودنسی کدام اند؟ قیمت ارتودنسی متحرک ارزانتر و قیمت ارتودنسی لینگوال (قراردادن براکتها در پشت دندان) گرانتر از دیگر روشهای ارتودنسی است. هزینه های ارتودنسی دندان شامل هزینههای اصلی و جانبی میشود. نوع و شدت ناهنجاری، سن بیمار، روش ارتودنسی و طول درمان از عوامل تأثیرگذار بر قیمت ارتودنسی هستند. ارتودنسی با بیمه در صورتی ممکن خواهد بود که به مراکز درمانی و بیمارستانهای طرف قرارداد بیمه مراجعه کنید؛ درغیر این صورت میتوانید به کلینیکهایی مراجعه کنید که امکان پرداخت هزینه ارتودنسی قسطی را برای مراجعان فراهم میکنند. کلینیک دندانپزشکی سیمادنت امکان پرداخت هزینه ارتودنسی اقساطی را برای شما فراهم کرده است. برای اطلاع از قیمت اقساط ارتودنسی، کافی است با ما تماس بگیرید.

از دست ندهید
زیر وبم لپ تاپ استوك و همه چی در مورد آن

دندانپزشکی کودکان

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با مشکلات دندان مصنوعی متحرک وب سایت خود باشید.

[ بازدید : 4 ]

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا