سایر مطالب

یک چای ساز خوب چه ویژگی هایی دارد؟ معرفی بهترین برندهای چای ساز

 

اگر شما یکی از طرفداران پر و پا قرص، چای هستید مطمئناً به دنبال چای ساز برند و قابل اعتماد می گردید، تا شما را در تهیه آن کمک کند. نوشیدنی چای مزایای بسیاری برای بدن دارد که از جمله آنها می توان به کاهش وزن، کاهش سکته های مغزی یا حمله های قلبی، سلامت استخوان ها، و بهبود سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.با پیشرفت تکنولوژی امروزه، اکثر افراد از چای سازهای برقی برای دم کردن چای استفاده می کنند. کنترل حرارتی و قابلیت روشن و خاموش کردن خودکار چای ساز به یک جنبه مطلوب چای سازهای مدرن تبدیل شده است.فروشگاه اینترنتی خانگی لند به عنوان ویترینی جذاب از هر آنچه که نیاز دارید، با ارائه ی محصولات با کیفیت و با اصالت، با ارسال به موقع، کمترین نوسانات قیمت و خدمات پس از فروش، آماده است که در دنیای خرید هوشمندانه همراه شما باشد.

چای ساز یا سماور؟

فواید استفاده از چای ساز نسبت به سماور یا کتری در چیست؟ چای سازها برای استفاده مناسب تر هستند یا سماورها؟ امروزه چای ساز یکی از اعضای کلیدی آشپزخانه است. بسیاری از ما حتی با وجودی که چای دم کشیده در سماورهای گازی را ترجیح می دهیم، نمیتوانیم نقش اساسی چای ساز را در آشپزخانه خود ندید بگیریم.

حتما برای شما هم پیش آمده که خواب مانده باشید و برای رفتن به سرکار عجله داشته باشید. در این شرایط چه کسی می تواند نقش اساسی چای ساز را ندید بگیرد؟ یا به زمان هایی فکر کنید که مهمان دارید و می خواهید سریع نوشیدنی مورد نیاز خود را تهیه کنید. از طرفی ادب حکم میکند که مهمانان خود را به مدت طولانی تنها نگذارید. آیا باز هم می توانید چای ساز را ندید بگیرید و از سماورهای گازی استفاده کنید؟

انواع چای ساز

به طور کلی می توان چای سازها را به سه دسته دم آور، خرید چای ساز دارای استند و چای از بدون قوری تقسیم کرد.

دم آورها: این نوع از چای ساز ها دارای قوری و کتری هستند؛ به گونه ای که قوری در بالای کتری قرار می گیرد و بخار آب حاصل از کتری به سمت قوری رفته و به همین دلیل هم چایی که درون محفظه فلزی درون آن است به آرامی دم می کشد. شاید بتوان گفت که این نوع از چای سازها به شیوه های قدیمی نزدیک تر بوده و چای خوش رنگ و خوش عطری را به شما می دهند.

چای ساز دارای استند: این نوع از چای سازها به کلی با مورد قبلی متفاوت هستند. در چای ساز دارای استند، قوری و کتری شما کاملا بر روی استند قرار گرفته و با حرارت آن، چای درون قوری دم می کشد. بیشتر مدل های این نوع از چای سازها دارای تایمر هستند و درجه حرارت آب را تنظیم می کنند. شاید بتوان گفت که دلیل وجود این سیستم بر روی چای سازهای دارای استند، آن است که اگر قوری شما مدت طولانی بر روی استند باقی بماند باعث می شود که کیفیت طعم و عطر چایتان کاهش پیدا کرده و دیگر برایتان لذت بخش نباشد.

از دست ندهید
تلویزیون شیائومی 55 اینچ 2023 P1 اسمارت 4k مدل MI TV P1 55

چای ساز بدون قوری: این نوع از چای سازها دارای محفظه ای هستند که درون کتری قرار می گیرد و چای با همین شکل و شمایل دم می کشد. متاسفانه این نوع از چای سازها خیلی طرفدار ندارند!

 

نکاتی که هنگام خرید چای ساز باید بدانید:

  • حتما به خاطر داشته باشید چای سازی که انتخاب می کنید درپوش کتری داشته باشد یا دارای درپوش قوری قابل استفاده برای کتری هم باشد.
  • نشانگر میزان آب در اکثر چای سازهای با بدنه پلاستیکی و فلزی میزان آب داخل کتری را نشان می دهد.
  • صافی دهانه کتری از ورود رسوبات داخل کتری به لیوان چای و قوری جلوگیری می کند. این صافی فلزی یا پلاستیکی است و در دو حالت ثابت و پرتابل در داخل کتری و جلوی دهانه خروجی آب قرار می گیرد. نوع پرتابل را می توان خارج کرد و شست و از این نظر به نوع ثابت ارجحیت دارد.
  • حالت گرم نگهدار درجه حرارت آب کتری را نزدیک به نقطه جوش نگه می دارد. در این حالت آب بخار می شود ولی قل نمی زند.
  • قطع کن خودکار به شما کمک می کند که بلافاصله بعد از جوش آمدن آب کتری در صورتی که درپوش آن بسته باشد یا قوری روی کتری قرار داشته باشد به حالت گرم نگهدار دربیاید.
  • تنظیم درجه حرارت آب کتری در برخی مد ل ها به خصوص انواع استنددار ممکن شده است.
  • تایمر نیز در برخی مدل های جدید امکان برنامه ریزی زمانی را برای این دستگاه ها فراهم کرده است.

اگر مایل به کسب اطلاعات در مورد این که نحوه ی کار با چای ساز هستید بر روی لین کلیک کنید.

یک چای ساز خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

قطع کن خودکار

یکی از مواردی که در انتخاب چای ساز تفال بسیار مهم است داشتن قطع کن اتوماتیک می باشد این سیستم در کتری برقی باعث می شود به محض اینکه آب به نقطه جوش برسد کتری برقی شما به صورت خودکار در حالت گرم نگه دارنده قرار می گیرد این موضوع دو مزیت برای شما خواهد داشت اول اینکه مصرف انرژی پایین می آید.

و دوم اینکه چای با دمای ملایم و دائمی بخار آب شروع به دم کشیدن می کند و در انتها در صورت تمام شدن آب کتری به صورت اتوماتیک خاموش می شود و از آسیب رسیدن به کتری برقی جلوگیری می شود و دیگر لازم نیست نگران تمام شدن آب کتری خود باشید، شاید برندهای متفرقه نیز همین سیستم را داشته باشند اما سنسوری که برای این کار استفاده می کنند به قدری ضعیف است که بعد از مدت کوتاهی خراب می شود و احتیاج به سرویس پیدا خواهد کرد و به یک دستگاه بلااستفاده در منزل شما تبدیل می شود.

از دست ندهید
نکات ظالمانه چای ساز

جنس قوری

یکی از مهم ترین مواردی که باعث می شود چای و یا دمنوش ما طعم و رنگ بهتری داشته باشد در کل جنس قوری می تواند پیرکس، چینی و یا استیل باشد، قوری های که جنس چینی و یا پیرکس دارند بهترین کیفیت را برای دم کردن چای به ما می دهد اما قوری های استیل بسیار زیباتر هستند و هیچ گاه نمی شکند.

اما متأسفانه استیل باعث تغییر رنگ و طعم چای می شود و خیلی زود چای را سیاه می کند اما در زیبایی آن هیچ شکی نیست، پس اگر کیفیت طعم و رنگ برای شما اهمیت بیشتری دارد به دنبال چای سازی باشید که دارای قوری چینی و یا پیرکس هست اما متأسفانه برندهای مطرح هیچ کدام قوری چینی ندارند اما کیفیت پیرکس هم بسیار به چینی نزدیک است.

حالت گرم نگه دارنده

همان طور که کفتیم در چای ساز سیستمی وجود دارد که به محض جوش آمدن آب سیستم قطع کن فعال می شود و به صورت خودکار در حالت گرم نگه دارنده قرار می گیرید در این حالت چای ساز آب را در دمای 70 درجه نگه می دارد تا هر زمانی که به آن مراجعه کردید آب داغ در اختیار شما باشد.

در اینجا ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد دم کرد چای و یا دمنوش را دارید برای اینکه چای شما دارای عطر و رنگ بهتری شود زمانی که آب را برای جوش آمدن می گذارید چای خود را با آب سرد بشورید تا هم خاک آن برود و هم کمی خیس بخورد و بعد از جوش آمدن زمانی که کتری در حالت گرم نگه دارنده قرار می گیرد چند لحظه منتظر بمانید تا دمای آب به 70 درجه برسد این دمای آب بهترین دما برای دم کردن چای و یا دمنوش است چراکه باعث باز شدن رنگ و عطر آن می شود.

نشانگر میزان آب

در چای سازهایی که دارای یک کتری استیل و یا پلاستیکی هستند که میزان آب داخل آن قابل مشاهده نیست این نشانگر میزان آب که به شکل قسمتی شفاف است شما می توانید بدانید تا میزان آب کتری را مشاهده کنید تا اگر احتیاج بود آن را پرکنید تا در زمانی که به آن مراجعه می کنید آب جوش کافی در اختیار شما قرار بگیرد

معرفی چهر برند با کیفیت چای ساز در بازار ایران

  • لوازم خانگی برند پرفی کوک

نام تجاری ProfiCook برای اولین بار در IFA 2011 در برلین ارائه شد. از آن زمان ، وسایل آشپزخانه با کیفیت بالا برای آشپز سرگرمی جاه طلب ، شناخت و تأیید بالایی را دریافت کرده اند.محصولات ProfiCook با موفقیت توسط بسیاری از شرکای مشهور فروش ، فروشندگان متخصص برق و بازارهای تخصصی در آلمان و خارج از کشور به فروش می رسد.ProfiCook نام تجاری Clatronic International GmbH است از مرکز لجستیک با بیش از 100000 متر مربع فضای ذخیره سازی ، این گروه کلیه فرم های فروش ملی و بین المللی پیشرو و شرکای تجاری خود را تهیه می کند.

از دست ندهید
دروغ و دروغ درباره جارو شارژی

شرکت پروفی کوک ProfiCOOK یکی از شرکتهای آلمانی است که جزو گروه صنعتی آلمانی متشکل از سه شرکت به نامهای CLATRONIC – PROFI COOK – BOMANN است و محصولات این گروه صنعتی تماما در کشور آلمان طراحی شده و محصولات آنها در سراسر اروپا و آسیا به فروش می رسد. محصولات گروه صنعتی پروفی کوک – بومان و کلاترونیک آلمان دارای استانداردهای روز دنیا بوده و همواره با فن آوریها و تکنولوژیهای پیشرفته طراحی و ساخته می شوند.برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت چای ساز پروفی کوک به لینک مراجعه فرمایید.

‌‏این شرکت آلمانی مجموعهای از تزئینات خانه , لوازم پذیرایی , لوازم پخت و پز و ابزار متنوع که راحتی را در کنار سلامت برای شما به ارمغان آورده است . این شرکت یک توزیع کننده موفق از محصولات مصرفی الکترونیکی و همچنین لوازم کوچک و بزرگ برقی در آلمان و خارج از کشور است.کیفیت محصولات ، از اهمیت بالایی برخودار است و در اصل اعتبار یک شرکت به کیفیت محصولات ان ،است .

که این شرکت آلمانی ، برای اطمینان ازکیفیت و ایمنی و …محصول خود ، دارای بخش داخلی کنترل کیفیت محصولات است . که در این بخش کنترل کیفیت به مجهز به دستگاه های پیشرفته ای است که به کمک انها ، محصول مورد نظر را ، از همه ی جوانب استحکام و کارایی، ایمنی مورد سنجش و آزمایش قرار میدهد و در صورت اطمینان از ایمنی و کارایی و …محصول را عرضه ی بازار و در اختیار مصرف کننده قرار می دهند .

و برای ارسال محصولات خود ، به هر جایی از جهان ابتدا به بررسی نیازهای ویژه بازار در ان نقاط می پردازد و محصولات انبوهی از دستگاه های خانگی کوچک و بزرگ را طبق نیاز ان نقطه ،وارد بازار می کنند .

  • لوارزم خانگی برند بوش

لوازم خانگی بوش یکی از برندهای باسابقه تولید لوازم خانگی است به‌نحوی‌ که کمتر کسی است که امروزه این برند را نشناسد. به‌طور معمول در زمان خرید لوازم برقی اگر هدف شما خرید برندهای خارجی باشد بدون شک نخستین انتخاب شما برند بوش خواهد بود؛ اما آیا می‌دانید که لوازم خانگی بوش ساخت کجاست؟
تا انتهای این مقاله از وبلاگ کالاسونیک با ما همراه باشید تا نکات مهمی در خرید لوازم خانگی بوش و تشخیص کالاهای اصل از تقلبی این برند را برای شما توضیح دهیم. همچنین در صورت تمایل می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

از دست ندهید

برای تمامی افراد مهم است که بدانند محصولی که قصد خرید آن را دارند از چه برندی است و برند مورد نظر به کدام کشور تعلق دارد. اغلب اوقات شاهد این هستیم که یک برند خاص توسط کشورهای متفاوت تولید می‌شود و از نظر کیفیت بسیار با هم متفاوت هستند.

برای بسیاری از افراد مهم است که مبدا برند خریداری‌شده به کدام کشور بازمی‌گردد. لوازم خانگی بوش در ابتدا در کشور آلمان و در شهر اشتوتگارت تولید شد. سپس به دلیل فعالیت گسترده و برای خدمات رسانی بهتر به مشتریان در دیگر کشورها نیز محصولات به سفارش این شرکت تولید و پخش شدند. البته لازم به ذکر است که کارخانه‌های اصلی بوش تنها در کشورهای آلمان، ترکیه، چین، مالزی و مجارستان قرار دارند و باقی به اصطلاح تحت لیسانس بوش هستند.برای اطلاعات کامل و خرید چای ساز بوش روی لینک کلیک کنید.

  • لوازم خانگی برند فیلیپس

یکی از بزرگ ترین شرکت های صنعت الکترونیک در دنیا برند فیلیپس است که به عنوان یک شرکت چند ملیتی معتبر شناخته می شود. این برند برای اولین بار توسط فردی به نام جرارد فیلیپس در سال 1819 در کشور هلند و در شهر آیندهوون تاسیس شده است. در رابطه با اینکه شرکت فیلیپس در کجاست، جالب است بدانید که دفتر مرکزی لوازم خانگی برند فیلیپس در شهر آمستردام نیز قرار دارد. شرکت فیلیپس علاوه بر تولید لوازم خانگی در تولید محصولات چون تلفن همراه، تراشه، تجهیزات پزشکی، تجهیزات نورپردازی و … فعالیت می کند و به دلیل اینکه محصولات خود را با کیفیت بالایی تولید می کند، به فروش بالایی دست پیدا کرده است.

محصولاتی که توسط شرکت فیلیپس در کشور هلند تولید می شوند، از طراحی خاص و عملکرد بسیار متفاوت و عالی نسبت به سایر لوازم خانگی های موجود در بازار برخوردار هستند. به همین دلیل اغلب افراد مایل هستند از لوازم خانگی برند فیلیپس استفاده کنند. تولید محصولاتی با عملکرد عالی موجب شده است که افراد زیادی مایل باشند از محصولات متنوع این برند استفاده کنند. چند نمونه از محصولاتی که توسط شرکت فیلیپس تولید می شوند عبارت هستند از:

  • چای ساز فیلیپس
  • سرخ کن
  • اتو بخار
  • غذا ساز
  • سشوار
  • ساندویچ ساز برند
  • قهوه ساز
  • چای ساز برند
  • همزن
  • توستر
  • آبمیوه گیری
  • جاروشارژی
  • بخار گر
  • خرد کن
  • مخلوط کن

درصد بالایی از ایرانیان از محصولات و لوازم خانگی برند فیلیپس رضایت کافی دارند و مایل هستند از محصولات این برند خریداری کنند. اما با توجه به تحقیقات اخیری که انجام شده است، لوازم خانگی برند فیلیپس با کیفیت اصلی در ایران وجود ندارد. در واقع هیچ محصولی از شرکت فیلیپس به ایران وارد نمی شود. اغلب محصولات موجود در بازار غیر اصل هستند و یا به صورت غیر قانونی به ایران وارد شده اند. با نبود نمایندگی این برند در ایران هیچ یک از محصولات با ارائه خدمات پس از فروش و ضمانت نامه معتبر به فروش نمی رسند.برای اطلاه از جدید ترین قیمت چای ساز فیلیپس بر روی لینک کلیک کنید.

از دست ندهید
5 قدم آسان برای یک استراتژی جارو شارژی برنده

بنابراین خرید لوازم خانگی فیلیپس اصل در ایران با ریسک بالایی همراه است و کسانی که تمایل به خرید محصولی از برند فیلیپس را دارند، می توانند با مقایسه جزئیات کامل محصول با تصاویر اصلی موجود در سایت شرکت فیلیپس و همچنین بررسی بارکد از اصل یا فرعی بودن برند فیلیپس مطلع شوند.

  • لوازم خانگی برند تفال

در سال ۱۹۵۰ مارک گروگوایر ( Marc Grogoire ) در حال تماشای آشپزی همسر خود بود که داشت تخم مرغ چسبیده به تابه را به سختی از آن جدا می کرد و همین صحنه کافی بود تا او به فکر ساخت ظروفی بیفتد که با روغن کم هم غذا به کف آن نمیچسبد! و دقیقا همان روز انقلابی در صنعت آشپزی و پخت غذا ایجاد گردید که امروزه تاثیر آن را در زندگی خود می بینیم.

برای خرید چای ساز تفال و اطلاعات تکمیلی  میتوانید روی لینک کلیک کنید

پس از آن مارک گروگوایر با تلاش بسیار زیاد شروع به انجام آزمایشاتی کرد که نتیجه آن خلق ماده ای نچسب به نام PTFE شد و در سال ۱۹۵۴ اولین تابه نچسب در دنیا به ثبت رسید. مارک در سال ۱۹۵۶ اولین کارخانه خود با برند تجاری Tefal را در حومه پاریس افتتاح کرد و در سال اول ۱۰۰ تابه تولید و وارد بازار کرد.

اما شاید برای شما جالب باشد بدانید نام Tefal از کجا منشا می گیرد ! تفال ( Tefal ) از ترکیب ۲ نام تفلون ( Teflon ) و آلمینیوم ( Aluminium ) ساخته شده است و هم اکنون معروفترین و بزرگترین سازنده لوازم خانگی برقی و غیربرقی در جهان می باشد. در حال حاظر تفال بیش از ۲۰۰۰ کارمند دارد و هدف این شرکت بالا بردن کیفیت و تنوع محصولات خود می باشد.تفال بعد از حضورش در بازارهای جهانی و ارائه محصولات با کبفیت توانست تحول عظیمی را در صنعت لوازم خانگی در دنیا ایجاد کند و بسیاری از برندهای بی کیفیت را از دور خارج کندتفال هم اکنون زیرمجموعه گروپ سب فرانسه میباشد .تفال به دلیل کیفیت ساخت بسیار بالا و تنوع بیشمار محصولات خود در تمامی قاره های جهان حضور پررنگی دارد و توانسه است بازار بسیاری از کشورها از جمله آمریکا – آلمان – انگلیس – ژاپن – کره – ترکیه – امارات – هلند و … در اختیار بگیرد.

[ بازدید : 18 ]

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا