سایر مطالب

بررسی مراحل رژیم دوکان در مجله پزشکی سلامت و رژیم لاغری

بحث و گفتگو دربارهٔ بلوغ، بهداشت جنسی و بیماریهای آمیزشی در خانوادهها محدود است. مبتلایان به ایدز همواره نگران واکنشهای جامعه بودهاند. ابراز ابتلا به این بیماری موجب «انگ اخلاقی» و طرد بیمار از خانواده، اطرافیان و جامعه میشود. این امر باعث پنهانکاری و مخفی کردن بیماری میگردد، بنابراین ایدز در خفا گسترش مییابد و کنترل بیماری را دشوار میکند. نخستین مورد گزارش و ثبت شده ابتلا به ایدز در ایران مربوط به سال ۱۳۶۶ و در مورد یک کودک شش ساله مبتلا به بیماری هموفیلی است که فراوردههای خونی آلوده دریافت کرده بود. در سالهای اولیهٔ شیوع بیماری، وجود ایدز در ایران اساساً انکار میشد. مجله پزشکی سلامت و رژیم
لاغری
 در ارتباط با این بیماری دو پروندهٔ قضایی عمده وجود دارد. براساس آمار جمعآوری شده از دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، تا اول فروردین سال ۱۳۹۴ در مجموع ۲۹ هزار و ۴۱۴ نفر افراد مبتلا به ایدز/ «اچ.آی. وی» در ایران شناسایی شدهاند که ۸۸ درصد آنان را مردان و ۱۲ درصد را زنان تشکیل میدهند.

  • ارزیابی راه رفتن، وضعیت بدن و لرزش
  • ویژگیهای فردی (ژنتیک و…)
  • سل گاوی
  • Google Scholar Profile for SALĀMAT-I IJTIMĀĪ (Community Health)
  • رتینوپاتی دیابتی
  • سلامت کودک و نوجوان
  • تاریخ و نتایج آزمایشات و تست ها
  • سازمان سلامت ملی NATIONAL INSTITUTE OF HEALTH

رئیس دانشگاه علوم پزشکی توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: ۳۰ درصد افراد جامعه نیاز به خدمات توانبخشی دارند و به ازای هر ۱.۱ میلیون جمعیت کشور، یک تخت توانبخشی وجود دارد. حمیدرضا خانه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: ۳۰ درصد افراد جامعه نیاز به خدمات توانبخشی دارند و به ازای هر ۱.۱ میلیون جمعیت کشور، یک تخت توانبخشی وجود دارد. وی اظهار داشت: اکنون ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم که ظرفیت اشغال آنها ۸۶ درصد است، باید پنج درصد این تعداد تخت بیمارستانی به توانبخشی اختصاص یابد. فریدون لایقی معاون درمان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز در این نشست گفت: ۳۰۰ بیمار اعصاب و روان در روز دچار سکته مغزی می شوند و نزدیک به ۵۰ درصد آنها به کار توانبخشی نیاز دارند. وی اظهار داشت: ۱۷ هزار مرگ و میر ناشی از تصادفات در سال گذشته داشتیم که ۲ تا ۳ هزار از این افراد دچار آسیب نخاعی شدند و تا پایان عمر نیاز به توانبخشی دارند . لایقی تاکید کرد: دانشگاه توانبخشی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری خوبی دارد و مدارک علمی برای سیاست گذاری توانبخشی قرار است تدوین شود . وی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت اعتبار قابل توجهی به درمان دارویی بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص داده است افزود: این اقدام خوبی است که وزارت بهداشت با همکاری بیمه سلامت شروع کرده است. لایقی خاطرنشان کرد: مرکز ایثار در تهران به عنوان دهکده نشاط، تفاهمنامهای با بنیاد شهید منعقد کرده و به قطبهای توانبخشی در تهران تبدیل شود تا در کنار بیمارستانهای توانبخشی فعالیت خود را انجام دهد. در این محله تهران دختر به داماد بیسبیل نمیدهند! جشنی برای پسران پشت لب سبز در «سبیلآباد»!

از دست ندهید
مجله پزشکی سلامت و رژیم لاغری و معرفی مراحل رژیم دوکان

در دهه گذشته با توسعه فضای اکوسیستم در ایران، استارتآپهای حوزه سلامت هم رشد کرد. طبق آخرین تحقیقات میدانی حدوداً ۲۲۸ استارتآپ سلامت دیجیتال شناسایی شدهاست. دکترتو یکی از مهمترین استارتاپهای حوزه سلامت دیجیتال است که با حضور بیش از ۱۰۰۰۰ پزشک، توانسته نقش بزرگی در نوبتدهی اینترنتی و مشاوره آنلاین بازی کند. دکترتو به آدرس https://doctoreto.com، سامانه نوبتدهی اینترنتی و مشاوره تلفنی و متنی است که در سالهای اخیر علاوه بر این خدمات، با تست کرونا در منزل هم همراه با مردم ایران و سایر ایرانیان خارجنشین بوده است. دغدغه اصلی دکترتو، تسهیل دسترسی بیمار به پزشک است. همانطور که احتمالاً شما هم تجربه کردهاید، صفهای نوبتگیری طولانی، مطبهای شلوغ و یا در دسترس نبودن دکتر در زمانی که نیاز مبرمی برای حضور اوست، از عمده تجربههای تلخ هر انسانی است که تابهحال بیمار شده است. در ضمن همه افراد به خصوص ساکنین مناطق دوردست هم نیاز به دکتر خوب دارند. دکترتو با تسهیل روابط بیمار و دکتر توانسته به مانند ZOCDOC، سیستمی را آماده کند که شما با جستجوی تخصص و شهر و حتی نوع بیمه بتوانید نزدیکترین دکتر به خود را پیدا کنید.

پزشکی و سلامت غذاییAm. J. Clin. Nutr. ↑ Weng HH, Bastian LA, Taylor DH, Moser BK, Ostbye T (2004). “Number of children associated with obesity in middle-aged women and men: results from the health and retirement study”. J Women’s Health (Larchmt). ↑ Bellows-Riecken KH, Rhodes RE (2008). “A birth of inactivity? A review of physical activity and parenthood”. ↑ “Obesity and Overweight” (PDF). ↑ ۱۲۷٫۰ ۱۲۷٫۱ Caballero B (2001)مراحل رژیم دوکان . “Introduction. Symposium: Obesity in developing countries: biological and ecological factors”. ↑ DiBaise JK, Zhang H, Crowell MD, Krajmalnik-Brown R, Decker GA, Rittmann BE (2008). “Gut microbiota and its possible relationship with obesity”. Mayo Clinic proceedings. Mayo Clinic. 83 (4): 460-9. doi:10.4065/83.4.460. ↑ Falagas ME, Kompoti M (2006). “Obesity and infection”. ↑ ۱۳۱٫۰ ۱۳۱٫۱ ۱۳۱٫۲ ۱۳۱٫۳ ۱۳۱٫۴ Flier JS (2004). “Obesity wars: Molecular progress confronts an expanding epidemic”. ↑ Hamann A, Matthaei S (1996). “Regulation of energy balance by leptin”. Exp. Clin. Endocrinol. Diabetes. ↑ Boulpaep, Emile L. ; Boron, Walter F. (2003). Medical physiologya: A cellular and molecular approach.

از دست ندهید
میوه خشک کن کیست؟

مجله علمی پژوهشی سلامت کار ایران ،مجله ­ی تخصصی حوزه های بهداشت حرفه ای ، ایمنی صنعتی، ارگونومی، طب کار ،تهویه صنعتی،بهداشت محیط کار ،سم شناسی،مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست ( HSE) و سایر حوزه های مرتبط می باشد. این مجله با حمایت دانشگاه علوم پزشکی ابران از سال ۱۳۸۴ به صورت فصل نامه شروع بکار کرد، از سال ۱۳۹۲ مجله به صورت دو ماهنامه منتشر گردید که از ابتدای سال ۱۳۹۹ نیز یصورت پیوسته چاپ می شود. مجله از سال ۱۳۸۷ موفق به اخذ رتبه علمی-پژوهشی از سوی کمیسیون نشریات وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گردید . تا سال ۱۳۹۰ مجله در پایگاههای اطلاعاتی Magiran، SID نمایه می شد و از سال ۱۳۹۰ علاوه بر این پایگاه­ها در پایگاه­های اطلاعاتی Scopus ،ISC و از سال ۱۳۹۱ در پایگاه­ اطلاعاتی DOAJ نیز نمایه می­گردد. این مجله در ارزشیابی سال ۱۳۹۱ کمیسیون نشریات وزارت بهداشت در گروه مجلات درجه یک قرار گرفت. همچنین در نوزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی در سال ۱۳۹۲ ، موفق به اخذ عنوان نشریه برتر در بین حدود ۳۱۶ مجله علمی پژوهشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شد. مقالات به صورت الکترونیکی در اختیار علاقمند قرار می­گیرند و تمام فرآیندهای مربوط به مقاله از طریق وب سایت مجله صورت می­گیرد.

  • آگورا فوبیا (ترس از مکانهای شلوغ)
  • دکتر آرش محبوبی، دانشیار گروه فارماسیوتیکس
  • تغییرات خلقی
  • کنترل منظم کیفیت غذاخوردن شما در طول دوره حاملگی

• آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA): آنتی ژن اختصاصی پروستات یک آزمایش خون است که می تواند سرطان پروستات را نشان دهد. اگر سطح بالا باشد، ممکن است نیاز به بیوپسی از پروستات باشد. غربالگری معمول PSA توسط برخی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی توصیه می شود، اما توسط برخی دیگر توصیه نمی شود. مردان بالای ۵۰ سال باید مزایا و معایب غربالگری PSA را با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود در میان بگذارند. در یک معاینه، شما همچنین باید همه داروها را با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بررسی کنید، حتی داروهای بدون نسخه. اگر دیابتی هستید، پزشک باید پاهای شما را معاینه کند و آزمایشات بیشتری را برای قند خون شما تجویز کند. همچنین باید در مورد مشکلات عاطفی که دارید صحبت کنید. اگر احساس غمگینی یا کمبود انرژی دارید، به پزشک خود اطلاع دهید. سلامت عاطفی شما به اندازه سلامت جسمانی شما مهم است. چگونه برای چکاپ خود آماده شوید؟

از دست ندهید
راز ناگفته تسلط بر جارو شارژی در به سادگی هفت روز

پزشکی و سلامت کار

معمولاً تمام شاخصهای روتین در این آزمایش بررسی میشوند. است)، آزمایش چربی خون (کلسترول، تری گلیسیرید)، آزمایش آنزیمهای کبدی، آزمایش قند خون و تست اعتیاد. البته در بیشتر مواقع تست اعتیاد بهوسیله آزمایش ادرار انجام میشود. این آزمایش معمولاً برای بررسی اعتیاد فرد متقاضی کار صورت میگیرد. از آنجاییکه اعتیاد یک بیماری روانی است و ممکن است بر عملکرد فرد در شغلش تأثیر بگذارد، حائز اهمیت است. آزمایش ادرار همچنین به تشخیص بیماریهای کلیوی، کبدی و دیابت هم کمک میکند. این آزمایش مانند آزمایش ادرار معمولی است. نوار قلب برای بررسی بیماریهای قلبی است. نوار قلب برای افراد بالای ۳۵ سال اجباری است و از افراد زیر ۳۵ سال گرفته نمیشود. در این تست فعالیتهای الکتریکی قلب از جمله ضربان و فرکانس قلب بهوسیله الکترودهایی که به فرد متصل میشود اندازهگیری میشود. آریتمی یا غیرطبیعی بودن ضربان قلب از دلایل سکته قلبی است که باید موردبررسی قرار گیرد. با استفاده از نوار قلب میتوان اختلالات قلبی، آریتمی، سکته قلبی، تنگی نفس، گرفتگی رگهای کرونر و هیپرتروفی را تشخیص داد.

در صورت عدم درمان به موقع، این بیماریها میتوانند موجب از بین رفتن دائم بینایی شوند. سلامتی چشم با غذای موجود در بشقاب ارتباط مستقیم دارد. مواد غذایی مانند اسیدهای چرب امگا ۳، لوتئین، روی و ویتامینهای C و E ممکن است به پیشگیری از مشکلات بینایی مرتبط با سن کمک کنند. یک رژیم غذایی متعادل همچنین به تعادل وزن کمک میکند. این امر احتمال چاقی و بیماریهای مرتبط با آن مانند دیابت نوع دو را که دلیل اصلی نابینایی در بزرگسالان است، کاهش میدهد. عینک آفتابی مسدود کننده اشعه ماوراء بنفش خورشید، پیشرفت بیماری آب مروارید را به تأخیر میاندازد؛ زیرا نور مستقیم خورشید شکل گیری این بیماری را تسریع میبخشد. عینک آفتابی از آسیب شبکیه چشم جلوگیری میکند. علاوه بر این، از پوست ظریف پلک نیز محافظت کرده و در نتیجه مانع از ایجاد چین و چروک، سرطان پوست در اطراف چشم و همچنین تومورهای سرطانی و غیر سرطانی میشود. استعمال دخانیات به طور مستقیم با مشکلات سلامتی چشم در ارتباط است.

از دست ندهید
۱۷ غذا که هرگز نباید در فریزر بگذارید

این شش هدف در مورد مسائل کلیدی در بخش بهداشت عمومی جهانی بحث میکنند: فقر، گرسنگی و امنیت غذایی، سلامت، تحصیلات، تبعیض جنسیتی و توانمندسازی زنان، آب و اصول بهداشتی. دستاندرکاران بخش بهداشت عمومی میتوانند از این اهداف استفاده کرده و دستورکارها و طرحهای مربوط به نوآوریهایی با مقیاس کوچکتر در سازمانهای خود را وضع نمایند. این اهداف امیدوارند که بتوانند بیماریها و تبعیضاتی که کشورهای در حال توسعه با آن مواجه هستند را کم کنند و آیندهای سالمتر به وجود آورند. احتمال مرگ کودکی که در فقر متولد میشود قبل از رسیدن به پنج سالگی نسبت به کودکی که در یک خانواده مرفهتر متولد میشود دو برابر است. اثرات بی چون و چرای گرسنگی و سوء تغذیه که میتوانند ناشی از چالشهای نظامند مربوط به امنیت غذایی باشند متعدد هستند. سازمان بهداشت جهانی تخمین زدهاست که ۱۲٫۹ درصد از جمعیت موجود در کشورهای در حال توسعه از سوء تغذیه رنج میبرند.

  • توکسوپلاسموزیس (بیماری انگلی عفونی)
  • سقط جنین
  • تباهی لکه زرد یا دژنراسیون ماکولا
  • سلامت معنوی
  • مننژیت باکتریایی

این ملاقات ها به شما این امکان را می دهد که در صورت عدم نیاز یا امکان مراجعه حضوری، از پزشک معمولی خود مراقبت های مداوم دریافت کنید. پزشکی از راه دور از نیاز پزشک برای ملاقات حضوری با بیمار فراتر می رود. در عوض، اطلاعات بیمار مانند تصاویر پزشکی یا آزمایش ها را می توان به صورت آنلاین برای پزشک ارسال کرد. این عمل در زمینه های پزشکی پوست، رادیولوژی و آسیب شناسی رایج است. علائم
سنگ کیسه صفرا
 با ساختار و مراقبت مناسب، پزشکی از راه دور می تواند در وقت شما صرفه جویی کرده و به پزشکان اجازه دهد تا خدمات خود را به طور کامل به مردم ارائه دهند. با این حال، این نوع پزشکی از راه دور به جای یک معاینه فیزیکی، به گزارش سابقه و اطلاعات یا تصاویر مستند متکی است که می تواند عوارضی مانند تشخیص اشتباه ایجاد کند. هنگامی که وارد یک سرویس تحت وب می شوید، با پاسخ به مجموعه ای از سوالات، پزشک را راهنمایی می کنید.

از دست ندهید
آنها مقایسه درآمدهای CPA را با اینها ساخته شده با چای ساز. این غمگین

[ بازدید : 4 ]

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا