سایر مطالب

راهنمای خرید سرویس قابلمه و معرفی بیست مدل پرفروش سرویس قابلمه

 

سرویس قابلمه یکی از جمله مواردی است که هنگام خرید آن باید توجه زیادی صرف شود. این توجه هنگامی که برای جهیزیه عروس خانم ها باشد، افزایش می یابد، اما در زمان های خارج از آن نیز ضروری و حائز اهمیت است. با خانگی لند همراه باشید تا در این مقاله اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم که بتوانید با توجه به این اطلاعات و شرایط خودتان بهترین انتخاب رو داشته باشید.

راهنمای خرید سرویس قابلمه

سرویس های قابلمه از اهمیت زیادی برخوردارند که این مهم بودن هم در زمان تهیه جهیزیه و هم مراحل بعدی زندگی مشاهده می شود. ممکن است برخی از عزیزان هنگام انتخاب و خرید تنها به مدل، طرح و شکل و اندازه آن توجه داشته باشند, اما بهتر آن است که ضمن توجه داشتن به این موارد به موردهای مهم تری همچون جنس ظرف و مواد به کار رفته نیز توجه داشته باشید.

 

آشنایی با انواع قابلمه ها

با پرداختن این موضوع که تمامی ظرف ها به میزان کمتر و یا بیشتر در تغییر مزه ی غذا دخالت دارند. این کمتر و یا بیشتر بودن متناسب با میزان حرارت، نوع و میزان ماده ای که از قابلمه ها و حتی تابه ها وارد غذا می گردد، متفاوت می باشد. با توجه به این کلیت داشتن کم شدن از مواد ظرف بر اثر حرارت و افزوده شدن به غذا بحث خود را در پیش می گیریم و به معرفی انواع قابلمه ها می پردازیم.

  • قابلمه های استیل

قابلمه های استیل دارای ویژگی هایی می باشند که از جمله ی آنها می توان به دوام بالا و زیاد بودن عمر آنها، همچنین زنگ نزدن و بهداشتی بودن، انتقال دما به طور مستقیم اشاره داشت. لازم است دمای زیر قابلمه خیلی مناسب باشد. در صورتی که غذای شما به ته قابلمه چسبید شما می توانید با کمک سرکه همچنین شوینده ی استیل تمیز نمایید.

از دست ندهید
راه های آسان برای تبدیل کولر گازی به موفقیت

  • قابلمه های تفلون

قابلمه های تفلون از جمله قابلمه هایی هستند که محبوبیت زیاد و خواهان زیادی را نیز دارا هستند. با وجود این به دلایل مختلفی همچون سنگین بودن، و به کار رفتن فلزی به اسم کادیون که پس از گذشت مدتی از استفاده به غذا نفوذ پیدا می کند. در صورت انتخاب این قابلمه توجه داشته باشید مارک های معتبر آن را تهیه کنید.

 

 

  • قابلمه های چدنی

همانطور که از اسم این قابلمه مشخص است، جنس تشکیل دهنده ی آن فلز چدن می باشد. چدن زمان بیشتری را گرم باقی می ماند که به همین خاطر موجب می شود تا غذای شما برای مدتی طولانی گرم بماند. از دیگر ویژگی های آن زیاد بودن عمر، و وزن بالا می باشد. که در مقابل دمای زیاد نیز مقاوم است. با توجه به تمامی این ویژگی ها از قیمتی بالا برخوردار است.

 

  • قابلمه های سرامیکی

برای راهنمای خرید سرویس قابلمه های سرامیکی باید بدانید که این قابلمه ها به نوعی نسل جدید محسوب می شوند که دارای روکش نچسب می باشند. مواد تشکیل دهنده ی این ظرف به هیچ وجه دارای زیان نبوده و در مقابل خوردگی و خراش نیز دارای مقاومت می باشد. رسانای دما بوده که در نتیجه غذا بهتر و سریع تر پخته می شود. بر اساس این همه ویژگی مثبت تقریبا گران قیمت است.

 

  • قابلمه های مسی

این قابلمه ها از فلز مس تشکیل می شوند که به همین خاطر نیز به آنها قابلمه مسی می گویند. درون قابلمه های مسی با یک لایه از فلز پوشیده می شود تا از داخل شدن مس به غذا جلوگیری گردد. زیرا مس در برابر مواد شور و همچنین مواد اسیدی عکس العمل نشان داده و موجب تغییر مزه ی غذا می گردد.

از دست ندهید
چرا جارو شارژی The one توانایی تو واقعاً می‌خواهی

  • قابلمه های لعابی

با کشیدن یک روکش بر روی قابلمه های چدنی و یا آهنی؛ قابلمه های لعابی ساخته می شود. دوام این روکش ها کم می باشد که با گرما و ضربه خوردن زیان می بینند. از این قابلمه ها می توانید جهت نگه داری و گرم ماندن غذا، طبخ غذاهای آبکی و همچنین کنسروها بهره ببرید.

  • قابلمه های پیرکس یا شیشه ای

قابلمه و ظروف های شیشه ای یا همان «پیرکس» فاقد رنگ می باشند که جهت پخت و پز غذا ایده آل به نظر می رسند. هیچ مشکل ورود به غذا ندارند. و تنها در صورت دریافت دمای ناگهانی و یا ضربه ای شدید آسیب نمی بینند.

 

  • قابلمه های سیلیکونی

جنس تشکیل دهنده ی این قابلمه ها، ترکیبی از اکسیژن و سیلیسیوم می باشد که جهت طبخ شیرینی ایده آل است. دلیل این انتخاب و مناسب بودن را نیز می توان طبخ بالا و جدا گردیدن مواد غذایی به راحتی و بی روغن از آنها می باشد. قابلمه های سیلیکون پلاتینی از گونه با کیفیت آن محسوب می گردد. توجه داشته باشید نباید بر روی شعله ی مستقیم قرار بگیرد.

 

  • قابلمه های رویی (روحی)

قابلمه های رویی در واقع قابلمه های سنتی هستند که از فلز روی ساخته شده اند. اما تعداد آنها زیاد نیست.

 

  • قابلمه های آلومینیومی

این قابلمه هاز از فلز آلومینیوم ساخته شده اند که مضر سلامتی می باشند، چون موقع پخت غذاهایی اسیدی مانند سرکه و آبلیمو درون این قابلمه ها، مقداری آلومینیوم داخل غذا می گردد. آلومینیوم گرما را به طور یکسان پخش می کند که این قابلمه نیز از این ویژگی برخوردار می باشد. اما با وجود این ضربه موجب از دست دادن شکل آن می شود.

از دست ندهید
چهار افسانه درباره میوه خشک کن

  • قابلمه های گرانیتی

قابلمه های گرانیتی دارای مقاومت و ماندگاری زیادی هستند که در مقایسه با دیگر انواع قابلمه زیادتر است. گرانیت نوعی فلز است که گرما را در خود حفظ کرده که به همین دلیل خطر سوختن غذا در این قابلمه کمتر است. شستشوی آسانی داشته و به دلیل نچسب بودن مقدار روغن کمتری استفاده گردیده و مزه ی غذا تغییر نمی یابد.

 

هنگام خرید سرویس قابلمه به چه نکاتی توجه کنید؟

در مطلب راهنمای خرید سرویس قابلمه لازم است بدانید غیر از نوع قابلمه به موارد دیگری همچون چند پارچه بودن، طرح و شکل، و مارک و شرکت سازنده ی آن نیز توجه داشته باشید.

۱- تعیین چند پارچه بودن قابلمه

تعیین کردن چند پارچه بودن قابلمه به بیانی اصلی ترین گزینه جهت انتخاب و خریداری طبق استفاده خود از قابلمه و گونه مواد غذایی که اغلب در این قابلمه ها طبخ می گردد. چند پارچه بودن و یا به بیانی سایز بندی قابلمه از شماره ۱۸ – ۳۲ (با ضخامت دهانه ۱۸ سانتیمتر) انجام می شود. تعداد پارچه و یا به بیانی تعداد قابلمه درون یک ست از ۶ تا ۳۲ پارچه وجود دارد. وسایلی همچون قابلمه، تابه، شیرجوش، برخی مواقع همچون ملاقه، کفگیر و غیره از اجزای سرویس قابلمه به شمار می روند.

توجه داشته باشید که هر ۱ تکه از سرویس قابلمه ۱ پارچه به شمار می رود، به عنوان مثال خود قابلمه ۱ پارچه، درب آن نز ۱ پارچه حساب می گردد.

۲- طرح و شکل قابلمه

گوناگونی در شکل و طرح سرویس قابلمه شامل گوناگونی در فرم خود ظرف(قابلمه) می گردد. قابلمه های دارای درب شیشه ای ایده ای جالب و کاربردی جهت نظارت و چک کردن غذا بی برداشتن در قابلمه به شمار می رود.

از دست ندهید
کولر گازی چه کاری انجام می دهد؟

۳- برندهای معتبر

شرکت های معتبر با نام های تایید شده را برای تهیه سرویس قابلمه خود انتخاب کنید. به دنبال شرکت های شناخته شده همچون دسینی، هاس جوهر، زویینی، فورته، پی اس دی، عروس تفلون، زرساب، وینود و … بروید.

 

 

در کلام آخر می توان برای راهنمای خرید این ظروف آشپزخانه چنین شرح داد که سرویس قابلمه جهت طبخ غذا در قالب یک ست و با نام سرویس قابلمه به فروش می رسد که علاوه ظروف کاربردی جهت طبخ غذا از جمله قابلمه، تابه، کفگیر، شیرجوش و … را شامل می شود. تعداد ظرف های داخل این ست از ۷ پارچه آغاز و تا ۲۰ پارچه ادامه دارد. و اما از اینکه تا انتهای این مطلب اختصاص یافته به راهنمای خرید سرویس قابلمه همراه ما بودید، بی نهایت سپاسگزاریم. امیدواریم مورد توجه شما واقع شده باشد.

معرفی بیست مدل پرفروش سرویس قابلمه

قابلمه استیل سایز ٢٨ کرکماز مدل آسترا Korkmaz Astra 1942

۱.۸۰۰.۰۰۰ تومان

قابلمه استیل سایز ٢٦ کرکماز مدل آسترا Korkmaz Astra 1908

۱.۶۰۰.۰۰۰ تومان

قابلمه استیل سایز ٢٤ کرکماز مدل آسترا Korkmaz Astra 1903

۱.۴۰۰.۰۰۰ تومان

قابلمه استیل سایز ٢٢ کرکماز مدل آسترا Korkmaz Astra 1895

۱.۰۵۰.۰۰۰ تومان

قابلمه استیل سایز ١٨ کرکماز مدل آسترا Korkmaz Astra 1894

۹۵۰.۰۰۰ تومان

سرویس قابلمه ٩ پارچه استیل کرکماز مدل آلفا Korkmaz 9Pcs 1660

۴.۷۰۰.۰۰۰ تومان

سرویس قابلمه ٨ پارچه کرکماز مدل پرولین Korkmaz 8Pcs 1148

۴.۶۰۰.۰۰۰ تومان

سرویس قابلمه ٨ پارچه کرکماز مدل پرولین Korkmaz 8Pcs 1147

۴.۶۰۰.۰۰۰ تومان

سرویس قابلمه ٩ پارچه کرکماز مدل Korkmaz 9Pcs 1900

۴.۳۰۰.۰۰۰ تومان

سرویس قابلمه ١٢ پارچه ام جی اس مدل MGS-Kc12

از دست ندهید
9 میوه خشک کن بسیار مفید برای مشاغل کوچک

۳.۰۵۰.۰۰۰ تومان

سرویس قابلمه ١٧ پارچه کف رینگی ام جی اس مدل MGS-Kc17

۴.۵۰۰.۰۰۰ تومان

سرویس قابلمه ١٨ پارچه گرانیتی وی ام اف مدل VMF-P18

۵.۵۰۰.۰۰۰ تومان

سرویس قابلمه ٢٧ پارچه گرانیتی وی ام اف مدل VMF-P27

سرویس قابلمه ٢٧ پارچه گرانیتی وی ام اف مدل VMF-P27

۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان

ماهیتابه رژیمی ام جی اس سایز ٣٢ مدل MGS - G32

ماهیتابه رژیمی ام جی اس سایز ٣٢ مدل MGS – G32

۷۰۰.۰۰۰ تومان

ماهیتابه دو دسته چدنی ام جی اس سایز ٤٠ مدل MGS – B40

۱.۰۵۰.۰۰۰ تومان

قابلمه چدنی MGS - M24

قابلمه چدنی ام جی اس سایز ٢٤ مدل MGS – M24

۵۰۰.۰۰۰ تومان

قابلمه چدنی ام جی اس سایز ٣٢ مدل MGS – M32

۸۵۰.۰۰۰ تومان

قابلمه چدنی ام جی اس سایز ٤٠ مدل MGS – M40

۱.۲۵۰.۰۰۰ تومان

ماهیتابه سرامیکی سایز ٤٠ لایف اسمایل مدل LUSHR-40BB

ماهیتابه سرامیکی سایز ٤٠ لایف اسمایل مدل LUSHR-40BB

۱.۳۰۰.۰۰۰ تومان

سرویس قابلمه ١٢ پارچه سرامیکی لایف اسمایل مدل BB-12Set

سرویس قابلمه ١٢ پارچه سرامیکی لایف اسمایل مدل BB-12Set

۴.۲۰۰.۰۰۰ تومان

[ بازدید : 37 ]

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا