سایر مطالب

روشهای درمان سنگ لوزه در ایران دنتال و بیماری های دندان

  1. لیست تجهیزات دندانپزشکی حفاظت شخصی
  2. آموزش صحیح مسواک زدن را به کودک
  3. استفاده از نیروهای متخصص برای خدمات پس از فروش
  4. Cell Therapy & Regenerative Medicine
  5. حالا می توانید با خیال راحت دستکش های خود را بپوشید
  6. لایت کیور
  7. نخ دندان

مانیتورهای قابل نصب بر روی انواع یونیت های دندانپزشكی كه امروزه استفاده از آنها در مقایسه با گذشته بیشتر شده است، در ابعاد كوچك تر به منظور جلوگیری از افزایش حجم مجموعه دستگاه های قابل حمل، قرار داده شده است. بدین ترتیب تصویر برداری از محیط داخل دهانی و مشاهده این تصاویر با بزرگنمایی مناسب توسط اینگونه سیستم ها قابل انجام خواهد بود. روشهای درمان سنگ
لوزه
 قدرت حركت پشتی و قسمت پایی كه سعی شده اكثر این موارد در ساخت تخت های قابل حمل رعایت گردد. به علاوه همانطور كه عنوان شد، همانند ساخت بدنه، در ساخت تخت ها نیز از مواد با استحكام بالا و وزن كم استفاده می شود. بر طبق استانداردهای موجود، محل محور صندلی باید با محل محور چرخشی مفصل لگن بیمار انطباق داشته باشد كه این مسئله در تخت های پرتابل رعایت می گردد. نور تابانده شده در فضای دهان باید دارای روشنایی یكنواخت با نور سرد باشد. بهترین نور برای فضای دهان نور ساطع شده از لامپ های كوارتز – هالوژن است.

  • قابلیت تغییر در میزان روشنایی
  • نوار پالیش کامپوزیت
  • مطابق با pH بدن
  • سرنگ شستشو و سوزن و مایع شستشو
  • اسپاتول محکمه(Spatulas for mixing Dental plaster)
  • رابردم در ضخامت مناسب و تمپلیت سوراخ گذاری
  • دوره فشرده زبان روسی با مطالعه عمیق زبان تخصصی
  • وج چوبی یا پلاستیکی یا منعکس کننده نور

2. ماسک مورد استفاده باید پس از اتمام شیفت (نهایتا 8 ساعت) تعویض گردد. 4. ضد عفونی نمودن مکرر تجهیزات حافظت از چشم به ویژه پس از اتمام درمان هر بیمار. 5. بلندی گان مورد استفاده باید تا زیر زانو (نه کوتاه تر) باشد و باید یک بار مصرف بوده و پس از اتمام درمان هر بیمار تعویض گردد. 7. استفاده مکرر از ژل های بر پایه الکل جهت ضدعفونی نمودن دست ها قبل از پوشیدن و پس از کندن دستکش. 8. شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه. 9. دفع بهینه پسماندهای حاصل از مداخلات دندانپزشکی، بر اساس مفاد قانون دفع پسماندهای پزشکی. 1. شست و شوی دست ها 2. گان 3. ماسک 4. کلاه 5. عینک 6. دستکش. 1. دستکش 2. عینک 3. کلاه 4. ماسک 5. گان 6. شست و شوی دست ها. 4. نیازی به استفاده از دستکش دو لایه نیست.

از دست ندهید
فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی و تجهیزات لابراتواری دندانپزشکی

اشعه ایکس پانوراما (پانورکس) تصویر تخصصی و کامل قوس فکی بیمار. سیستم پرتوی مخروطی(Cone beam). این سیستم به گرفتن تصاویر سه بعدی قدرتمند برای کاشت دندان ، درمان ارتودنسی و سایر اقدامات بالینی کمک می کند. نرم افزار تصویربرداری دیجیتال. تصاویر پیشرفته دندانپزشکی به ما در برنامه ریزی دیجیتالی متد درمانی کمک کرده و می تواند برای آموزش واطلاعات بیمار مورد استفاده قرار گیرد. توموگرافی کامپیوتری پرتوی مخروطی (CBCT) – این نوع رادیوگرافی تصاویر سه بعدی را نشان می دهد که می توان از آن برای تومورهای دندانی ، شکستگی ها و مشکلات مربوط به استخوان صورت استفاده کرد. این تکنیک به شما کمک می کند تا از بروز هرگونه عارضه ایی در طی جراحی جلوگیری کنید. این متد های جدید منجر به بهترشدن تشخیص ، برنامه درمانی و آموزش بیمار می شود. روند دندانپزشکی با انطباق بر تکنیک های رادیوگرافی دیجیتال، می تواند به هدف های جدیدی برسد. لیزرهای دندانی موثرترین گزینه های درمان کم تهاجمی بوده که موجب کاهش خونریزی و درد می شوند.

دندان و دندانپزشکی وسایلدندانپزشک کودک شما در این مواقع ممکن است پیشنهاد دهد که با دادن برخی داروهای آرامبخش به کودکتان میتوان به فرایند درمان کمک کرد. داروهای آرامبخش باعث میشود کودک شما آرام یا خواب آلوده شود و در نتیجه دندانپزشک کودکتان بهخوبی میتواند کار خودش را انجام دهد. این نوع درمان را «آرامبخشی هشیارانه» یا به اختصار آرامبخشی مینامند. استفاده از آرامبخش در فرایند دندانپزشکی باعث میشود که کودک آرام شود ولی وی قادر خواهد بود به صدای دندانپزشک یا تحریک پاسخ دهد و رفلکسهای محافظتی خود را حفظ کند. آرامبخشی ممکن است هنگامیکه یک کودک نیاز به درمان دندانپزشکی زیادی دارد یا نیازهای خاصی دارد مورد استفاده قرار گیرد. از اکسید نیتروژن یا گاز خنده اغلب برای آرام کردن کودکان مضطرب در دندانپزشکی استفاده میشود. استفاده از گاز خنده باعث میشود که ترس و اضطراب کودک کنترل شود و وی آرامش نسبی در حین فرایند درمان دندانپزشکی و در نتیجه درمان راحت و ایمن داشته باشد. در فرایند آرامبخشی با گاز خنده، اکسید نیتروژن با اکسیژن مخلوط شده و از طریق یک ماسک کوچک بر روی بینی کودک استنشاق میشود.

از دست ندهید
اسرار چای ساز برتر

وکتور دندان و دندانپزشکی

آنها دارای سطوح وسیع و شیبدارتری با 4 تا 5 لبه هستند. دندانهای آسیاب برای خرد کردن غذا طراحی شدهاند. دندانهای مولر فک پایین، معمولاً 2 ریشه دارند. دندانهای مولر فک بالا (که در پشت پرمولر دوم قرار دارند) به طور معمول 3 ریشه دارند. از آنجا که آخرین دندانهایی که در انسان رشد میکنند و در میآیند، دندانهای آسیای بزرگ سوم هستند و سن رویش آنها در دوره بلوغ و بعد از آن است، به آنها دندان عقل نیز گفته میشود. به عبارتی، دندان عقل، آخرین دندان آسیای بزرگ است. در انسان دو دسته دندان وجود دارد. که هر کدام در یک دوره سنی رشد میکنند. به اولین دندانهای انسان که در سن حدود 6 ماهگی رشد کرده و در میآیند و در حدود 7 تا 12 سالگی نیز در قوس فکی وجود دارند، دندان شیری گفته میشود. این دندانها 20 عدد هستند که 10 عدد از آنها در فک بالا و 10 عدد دیگر در فک پایین قرار دارند.

از الزامات مراکز ارائه دهنده خدمات اورژانس دندانپزشکی در شرایط اپیدمی کووید-19، ارائه ماسک و ژل ضدعفونی دست، قبل از درب ورودی به همراه فرم خود غربالگری ابلاغ شده وزارت بهداشت قبل از درب ورودی به کلیه مراجعه کنندگان میباشد. این فرم باید ابتدا (قبل از تشکیل پرونده) توسط مراجعه کننده با صداقت تکمیل گردد و پس از امضا، در مرحله دوم مجدد توسط پرسنل پذیرش چک گردد و پس از تائید صحت اطلاعات، به پرونده دندانپزشکی بیمار ضمیمه گردد. این فرم خود غربالگری که توسط وزارت بهداشت ابلاغ گردیده، از وبسایت وزارت بهداشت یا دانشگاه علوم پزشکی استان باید دانلود و پرینت گردد. پرسنل پذیرش در ابتدا فرم خود غربالگری مراجعه کنندگان را صحت سنجی (تائید مرحله اول غربالگری) مینمایند و سپس پرونده پزشکی بیمار را نیز تکمیل مینمایند (انجام مرحله دوم غربالگری). این فرم غربالگری که توسط وزارت بهداشت ابلاغ گردیده، از وبسایت وزارت بهداشت یا دانشگاه علوم پزشکی استان باید دانلود گردد و پس از نصب در فضای سالن پذیرش، باید توسط دندانپزشک به کلیه پرسنل آموزش داده شود.

از دست ندهید
اسرار خودی برای جارو شارژی آشکار شد

۳. توجه به سلامت مردم و رفاه آنان از جمله وظایف دولت است آنچه امروز مردم و جامعه ما با آن دست به گریبان است علاوه بر برخی دشمنیها، ناشی از عدم تدبیر نامناسب امور است. ایران دنتال و بیماری های دندان در همین راستا از مسئولین عالی رتبه اتخاذ سیاستهای صحیح و اجرای درست امور را خواستاریم. ۵.اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی (و دندانپزشکی) میبایست با اطلاع رسانی صحیح اقدامات و تصمیمات، ضمن بازگشت آرامش ،اطمینان در بین مدیران محترم شرکت ها و همکاران دندانپزشک و در نهایت بین مردم را ایجاد نماید. وجود اطلاعات شفاف بدون شک جلوی سود جویی های غیرمتعارف و زیاد طلبی ها را خواهد گرفت. با نهادها، شرکتها و افرادی که سود خود را در تهدید سلامت و امنیت مردم می بینند مورد درخواست همگان میباشد. با نظارت دقیق تر زمینه التهاب در افزایش قیمت مواد مصرفی وسایل و تجهیزات را از بین برده و نقش خود را در ارائه خدمات مناسب به مردم عزیز ایفا نماید. ۷. انجمن دندانپزشکی ایران با تاکید بر مسیر میانه روی و پرهیز از رفتارهای شعاری و بی نتیجه ، هرگونه همکاری با مسئولان در وزارت بهداشت و اتحادیه را برای انجام بهتر امور وظیفه خود میداند. حضور انجمن مادر و تصمیمات آن که بر اساس تصمیمات جمعی اتخاذ میشود ، فرصتی است تا با کمک و همیاری آن بخشی از مشکلات کشور در حوزه دندانپزشکی مرتفع گردد. در پایان از همکاران عزیز میخواهم با خویشتن داری و پرهیز از تعجیل در تهیه مواد مصرفی و تجهیزات زمینه ساز بازگشت آرامش در حوزه کاری خود شوند. مشکل امروز ما بخشی از مشکلات بزرگ کشور است و حل شدن آن در گرو همکاری دولت و آحاد اقشار و گروههای اجتماعی است بیایید همه با هم در این مقطع وظیفه خود را به درستی به انجام رسانیم.

  • تشخیص، پیشگیری، پایش، درمان یا کاهش بیماری
  • تغییر ارتفاع
  • به تشخیص زود هنگام مشکلات دندانی کمک می کند
  • Scaler 152
از دست ندهید
40 سبک دکوراسیون داخلی: بهترین ها در سال 2023 + عکس

همچنین نوع مشاوره ارائهشده به بیماران محدود به پزشکان و تخصصهای موجود در آن کلینیک مشخص است. همزمان با اوج گرفتن کرونا فعالیتهای پلتفرمهای مشاوره پزشکی و دندانپزشکی هم با رشد قابل توجهی روبرو شد. این پلتفرمها با ایجاد یک بستر امن، امکان برقراری ارتباط مستقیم بین بیمار و پزشک را فراهم کردند و ضمن کاهش هزینههای ناشی از تردد و هدر رفتن وقت، باعث کاهش استرس بیماران شدند. از مهمترین پلتفرمهای فعال در حوزه پزشکی میتوان به اسنپ دکتر، دکتر دکتر، دکتر ساینا، پذیرش ۲۴ و میخک اشاره کرد. اگرچه همه موارد نامبرده شاخه دندانپزشکی را هم تحت پوشش قرار میدهند، اما تنها شبکه میخک به صورت تخصصی حوزه دندانپزشکی را تحت پوشش قرار داده است. در ادامه توضیحات بیشتری از این پلتفرمها ارائه کرده و آنها را با هم مقایسه میکنیم. اسنپ دکتر؛ پلتفرمی آنلاین برای دریافت مشاوره پزشکی است که به کمک آن میتوانید به بیش از صدها پزشک و متخصص در زمینههای مختلف دسترسی داشته باشید. اسنپ دکتر مسئولیتی در قبال درمانی که دندانپزشک به واسطه مراجعه حضوری بیمار به مطب انجام میدهد، ندارد.

[ بازدید : 3 ]

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا