سایر مطالبکولر گازی

سه راه‌هایی که فیس‌بوک بدون اطلاع من کولر گازی من را نابود کرد

کولر گازی اسپیلیت از دو پنل داخلی و خارجی تشکیل شده است. اما کولر گازی های اسپیلیت ها از نوع کولر گازی دو تکه می باشند. بایگانیشده از اصلی در ۳ ژانویه ۲۰۱۴. شهریور ۱۳۹۴. بایگانیشده از اصلی (PDF) در ۴ مارس ۲۰۱۶. در روش چرخهای، گرما از محیط سرد گرفته میشود و به کمک یک کمپرسور به محیط گرم داده میشود. گاز خنکی وجود دارد که در لوله های کولر توسط یک کمپرسور جریان می یابد. کولر گازی اسپلیت دارای دو قسمت است، یک قسمت برای داخل اتاق و دیگری خارج از آن که موتور یا کمپرسور است تا بتوانید در محیطی دورتر از محل نصب پنل با حداقل صدا به کارگیری شود البته این نوع از کولر فضای بیشتری را نسبت به کولر گازی های پنجره ای و قابل حمل در بیرون از محیط به خود اختصاص میدهد. تاریخچهٔ سردسازی مصنوعی از وقتی که پروفسور اسکاتلندی، ویلیام کولین در سال ۱۷۵۵ یک وسیله سردسازی کوچک طراحی کرد شروع شد. این برند آبگرمکنهای خود را به گونه ای تولید کرد که از کیفیت بسیار مطلوبی برقرار باشد و به واسطه بکارگیری متریال درجه یک توانست، نیاز به تعمیر پیکج را در دستگاههای خود به میزان قابل قبولی کاهش دهد.

کولر گازی وقتی جعبه و انبار گسترش یافت افراد از اره برای بریدن یخ استفاده کردند. میتوانید با گسترش آن به ویکیپدیا کمک کنید. اگر کولر را در محلی نصب میکنید که تابش مستقیم آفتاب ندارد و هوا به خوبی در آن جریان دارد، کمپرسورهای روتاری (از نوع تروپیکال) انتخاب خوبی هستند. ↑ «اعطای تندیس طلایی ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان به بوتان». ↑ «نسخه آرشیو شده». ↑ «اخبار بورس». بورس نیوز. ↑ «برندهای ارزشمند ایران معرفی شدند». قدیمیترین نمونهٔ کولر آبی در جهان، که همان بادگیر است در حدود هزاران سال پیش در ایران اختراع شد. که قصد داشتند رضایت مردم را به دست آورند.خرید کولر گازی از بانه از کولرهایی است که دارای قیمت های قابل قبول و به نسبت نمایندگی ها و جاهای دیگر که در مناطق مختلف کشور به عرضه کولر گازی مشغول می باشند ارزان تر هستند. کولرهای گازی که در بازاربانه به فروش می رسند دارای انواع مختلفی هستند که گاهی اوقات برخی از آن ها تقلبی بوده و نارضایتی مردم را به دنبال دارند. مقدار انرژی مصرفی در کولر گازی تابع عوامل مختلفی است که از مهمترین عوامل تأثیر گذار بر مصرف انرژی الکتریکی کولر گازی میتوان به محل نصب، سرویس و نگهداری مناسب و تناسب ظرفیت کولر با فضای مورد استفاده (از لحاظ مساحت، دما و غیره) اشاره کرد.

از دست ندهید
حقیقت پنهان در جارو شارژی Exposured

چون هم قسمت داخلی و هم خارجی آن روی دیوار نصب می شوند و این کار به دلیل تخصصی بودن فقط از عهده یک شخص متخصص بر خواهد آمد و نوع و محل نصب نیز تأثیر زیادی در میزان کارکرد و سرمادهی کولر گازی ایفا خواهد کرد. همچنین هزینه بیشتری را نسبت به نصب کولر قابل حمل و پنجره ای باید بپردازید. ساختار آن ها مثل کولر گازی پنجره است با این تفاوت که قابل حمل بوده و نیازی به نصب در جای ثابت ندارد. تفاوت اصلی کولر گازی و آبی علاوه بر ساختار و نوع ساخت و نحوه کار انها، ترموستات در سیستم کنترلی کولر آبی است که بتواند زمان روشن بودن کولر را با توجه به دمای محیط مدیریت کند که این خود نقض بزرگی به حساب می اید. البته همانطور که قبلا گفته شد در ساخت کولر گازی از لوله های مسی استفاده می شود که در نمونه های تقلبی کولر گازی بانه کیفیت این لوله های مسی بسیار پایین تر بوده و دارای ضخامت کمتری هستند. کمپرسورهای فرایندی عموماً در مراحل استخراج نفت و گاز از چاه برای افزایش فشار آنها جهت تزریق به چاههای نفت یا خطوط لوله و نیز برای پالایشگاهها کاربرد دارد.

سپس از سال ۱۳۴۳ با تولید اجاق گاز رومیزی، اجاق گاز فر دار، انواع بخاریهای گازسوز و نفت سوز و آبگرمکن گازی به جرگه تولیدکنندگان لوازم خانگی پیوست. این نوع از اسپلیت ها بیشترین فروش و کارایی را دارند و گزینه ای مناسب برای محیط های مسکونی و اداری به خیاب می ایند. اگر در یک منطقه معتدل مرطوب زندگی میکنید، کمپرسورهای روتاری گزینه مناسب هستند. بنابراین اگر به محیط بیرون اهمیت میدهید کولر گازی پرتابل بهترین گزینه است. از انجایی که کولر ابی رطوبت محیط را زیاد می کند اما کولر گازی این کار را انجام نمی دهید. اگر یک کولر گازی اسپلیت خریداری کرده اید باید از یک متخصص برای نصب ان کمک بگیرید. ولی توحه کنید از ان جایی که بخشی از ان در بیرون نصب می گردد خیلی نمای جالبی ندارد و زیبا نیست. هر دستگاه کولر گازی از چهار جزء اصلی کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و شیر انبساط یا لوله مویین تشکیل میشود.

از دست ندهید
کولر گازی - اینها آمار واقعا معنی چیست؟

کولر گازی بایگانیشده از اصلی در ۲ ژوئیه ۲۰۱۴. ایوانس از پیشروان فرایند ماشینی کردن ابزارها و تولیدات سنتی بوده است. مزیت دماهای پایین این است که عملیات فشردهسازی به صورت فرایند هم دما انجام میگیرد. سردسازی یا تبرید (به انگلیسی: Refrigeration) به فرایند انتقال گرما از مخزنی دما-پایین به مخزنی با دمای بالاتر گفته میشود. در کولرهای گازی از فریون ۲۲ استفاده میشود که به علت دارا بودن هیدروژن، اثر تخریبی آن در لایهٔ اوزون به مراتب کمتر از فریونهای ۱۱ و ۱۲ است. دور از شهر باشد، در محلهای ساختمانی نباشد، طراح سردخانه از تجهیزات بروز استفاده کند. کولین از یک پمپ برای ایجاد خلأ در ظرفی که از دیاتیل اتر پر شده بود استفاده کرد که با جذب هوای اطراف میجوشید. برداشت فصلی از یخ و برف یک عمل قدیمی بودهاست که به ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر میگردد. البته به جز نوع ۱۳۰۰۰ آن که سه فاز هست، همگی از نظر برقی تک فاز هستند. با تبدیل فاز آب مایع به بخار آب، میتوان دمای هوای خشک را به شدت کاهش داد. فشاری حدود ۷ بار را میتوان با یک مرحله تا ۲۰۰ بار یا حتی تا فشار ۱۷۰۰ بار در تجهیزات چند مرحلهای افزایش داد.

شرکت آبسال در سال ۱۹۵۶ میلادی، تأسیس شد و تا سال ۱۹۸۳ تحت نام یونیورسال پیالسی شناخته میشد، سپس به آبسال تغییر نام داد. برج خنککننده ساختهشده توسط ماشینسازی اراک تحتلیسانس شرکت EGI مجارستان است که از نوع خشک (هلر)، سازه فلزی، دارای پیک کولر با ارتفاع ۱۵۰ متر است که آب آن از ۷ حلقه چاه تأمین میشود. یکی دیگر از انواع کولر اسپلیت ها که طرفداران زیادی هم دارد، اسپلیت دیواری است. اگر بخواهیم انواع کولر گازی را نام ببریم می توان گفت شامل: کولر گازی یک تکه یا پنجره ای، کولر گازی دوتکه (اسپلیت)، کولر گازی پرتابل (قابل حمل) و کولر گازی ایستاده هستند. در این کمپرسورها از پیستونهایی استفاده میشود که توسط یک میللنگ به حرکت در میآیند. در صورتی میتوان یک فضا را با تبخیر خود بخودی خنک نمود که در آن سدی از آب راکد یا در جریان مانند حوضچه یا فوارهٔ آب وجود داشته باشد. اگرچه در آن زمان خبری از موشک یا الکتریسیته نبود؛ ولی مهندسان ایرانی در ۲۴۰۰ سال قبل برای حفظ یخ در تابستان روشی را یافته بودند که در بخشهای کویری و گرم ایران بهخوبی وظیفه خود را که ذخیره یخ و حفظ و نگهداری موادغذایی بود انجام میداد؛ بنابراین برای ایرانیان با استفاده از نخستین انواع سیستم تبرید آن دوران خوردن دسرهای سنتی خنک در فصل گرما نه تنها عجیب نبود بلکه تفریح رایجی بود و این چنین تاریخچه سرمایش سر از کشورمان درمیآورد.

از دست ندهید
پرسش‌های برتر پنجپرسیده‌شده درباره میوه خشک کن

از دیگر انواع کولر گازی اسپلیت، اسپلیت سقفی زمینی می باشد و همانطور که از نامش پیدا است، پنل داخلی آن هم بصورت خوابیده به سقف و هم بصورت زمینی و کنار دیوار قابل نصب است. یونیت داخلی این نوع اسپلیت داخل سقف کاذب نصب می شود و از چهار جهت مختلف هوای مطبوع را در فضا پخش می کند. شرکت آبسال هماکنون مالک شبکهای از ۳۴۸ شعبه در سراسر ایران میباشد، که از طریق آن کالاها و خدمات پس از فروش خود را عرضه میدارد. به دنبال رشد کیفی و کمی شرکت و افزایش مداوم سرمایه و تولیدات نام شرکت در سال ۱۳۴۵ به اونیورسال (سهامی خاص) و در سال ۱۳۵۵ به اونیورسال (سهامی عام) و در سال ۱۳۶۲ به آبسال (سهامی عام) تغییر یافت. «اینورتر درایو» ها یا «درایوهای فرکانس متغیر»، تجهیزاتی هستند که امکان تغییر و تنظیم فرکانس برق ورودی به موتورهای الکتریکی و در نتیجه تنظیم دور و سرعت آنها را فراهم میکنند. در زمان خرید کولر گازی ممکن است با مشکلی با عنوان تغییر در ظاهر یک محصول مواجه شوید به این معنا که برخی از فروشندگان اجناس معمولی را از نظر ظاهری تغییر داده و به عنوان یک محصول برند به مشتریان خود با قیمت بالاتری ارائه می نمایند.

برند آبسال در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد. سیستمهای سرمایشی که در ایران مورد استفاده قرار میگیرند در نقاط مختلف متفاوت میباشند. یک پمپ خلاء، کمپرسوری است که در این دامنه فشار کار میکند از جمله ویژگی خاص پمپ خلاء این است که آنها با نسبت فشار خیلی بالا کار میکنند، با این وجود، علیرغم این موضوع، کمپرسورهای متراکمکننده چند مرحلهای میتوانند برای محدوده فشارهای ۱ بار تا ۰/۱ بار مورد استفاده قرار گیرند. این قسمت را حتما توجه کنید تا متوجه شوید از کجا باید کولر گازی اصلی را از تقلبی تشخیص دهید. برای آن که بتوانید جنس های تقلبی را از اصل تشخیص بدهید و بهترین خرید را داشته باشید باید در این زمینه آگاهی های لازم را داشته باشید تا در خرید خود دچار مشکلات نشوید. دایکین (به ژاپنی: ダイキン工業) شرکت الکترونیک ژاپنی و چندملیتی است، که در زمینه طراحی و تولید دستگاههای تهویه مطبوع، سیستمهای اچویایسی، تولید مواد شیمیایی، نیمرساناها، همچنین ارائه خدمات ترابری و خدمات پس از فروش فعالیت میکند. ↑ «فهرست ۱۰۰ شرکت برتر ایران در سال مالی ۱۳۹۱».

از دست ندهید
نگاه کن مادر، شما می‌توانید در واقع یک کسب‌وکار با میوه خشک کن ساخت

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا