سایر مطالبکولر گازی

شایعه، دروغ و کولر گازی

کولر گازی BTU واحد حرارتی بریتانیا و مخفف کلمه British thermal unit است که برای ارزیابی مقدار انرژی استفاده شده برای گرم کردن یک پوند آب یا افزایش یک درجه فارنهایت دما استفاده می شود و یک واحد اندازه گیری برای میزان گرما سوخت یا انرژی است. EER مخفف Energy Efficiency Ratio به معنی میزان بهره وری انرژی الکتریکی یا مقدار تبدیل انرژی الکتریکی به سرما است. کولر گازی یا اسپلیت یکی از زیر مجموعه های تجهیزات تهویه مطبوع بوده، که مانند کولر آبی توسط انرژی الکتریکی (برق) کار میکند ولی از نظر اجزاء تشکیل دهنده و سیستم سرمایشی، کولر گازی کاملا با کولر آبی متفاوت است. لیست قیمت کولر گازی در طول روز بروز رسانی می شود , شما می توانید قیمت انواع مختلف کولر گازی مورد نظر خود را از لیست زیر مشاهده و با دیگر قیمت های کولر گازی مقایسه کنید. اگر به دنبال خرید کولر گازی اجنرال هستید میتوانید جدیدترین مدلهای کولر گازی اینورتر اجنرال در قدرت های مختلف را از این قسمت مشاهده نمایید. با توجه به مشکلات اقتصادی و بالا رفتن قیمت ها، بسیاری از مصرف کنندگان به دنبال خرید کالاهایی با قیمت ارزان تر هستند.

انتخاب قدرت و ضریب سرمایش مهمترین بخش انتخاب کولر گازی است که باید در هنگام خرید به مواردی مانند محیط از نظر ویلایی یا آپارتمانی، مسکونی یا تجاری بودن، آب و هوا و موقعیت جغرافیایی توجه کرد. به همین دلیل به آنها کمپرسورهای مارپیچی روغنکاری نشونده یا خشک میگفتند. در اواخر دههٔ ۱۹۶۰ کمپرسور مارپیچی روغنکاری نشونده سرعت بالائی بهوجود آمد که دارای شکل مارپیچ نامتقارنی بود. کمپرسورهای پیستونی بدون روغن (Oil-free piston compressors) دارای رینگهای پیستونی از جنس پلی اتیلنی یا کربنی میباشند یا اینکه دیواره پیستون و سیلندر آنها میتواند همانند کمپرسورهای مارپیچی شیاردار باشد. آنها از لحاظ عملکرد به انواع جابجایی مثبت و دینامیکی، از نظر تعداد سیلندر تک سیلندر و دو سیلندر و از نظر روش تراکم به انواع رفت و برگشتی، دورانی و گریز از مرکز تقسیم می شوند. همچنین به دلیل کنترل دور موتور و خاموش و روشن نشدن دستگاه میزان مصرف برق کاهش یافته و در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. این محصولات همچنین میزان بیشتری برق مصرف می کنند.

از دست ندهید
معرفی چند نمونه جارو شارژی برتر سال 1402

با توجه به سابقه خوب و طولانی در زمینه تولید تخصصی تهویه مطبوع این شرکت، این شرکت مورد اعتماد اغلب مردم دنیا می باشد و به همین دلیل از آن به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید تهویه مطبوع یاد می شود. قابل توجه است که حتی قبل از ورود این فناوری در زمینه تولید کولر گازی شرکت اجنرال با سیستم خاموش و روشن شدن در بازه زمانی مشخص سرمایه محیط را کنترل میکرد. بلوور فن قطعه ای است که در داخل یونیت داخلی قرار دارد و وظیفه وزیدن هوای خنکی که با رد شدن از سطح سرد لوله های مبرد سرد شده است، به داخل اتاق دارد. لوله های مبرد از آلیاژ مس ساخته شده که دمای ایجاد شده توسط مایع مبرد را به خوبی انتقال می دهند. گاهی قدرت پرتاب باد کاهش می یابد که این اتفاق به سه دلیل می تواند رخ دهد. کولر گازی کاستی بطور سقفی نصب شده و انواع مدل های آن قابلیت پرتاب باد از دوطرف یا از چهارطرف را دارند. کولر گازی گونهای دستگاه تهویه است که به کمک سیکل تبرید تراکمی، گرما را از اتاق گرفته و آن را در خارج اتاق دفع میکند. یخچال دستگاهی است که از یک وسیله سردکننده به همراه یک عایق حرارتی و سازوکاری برای انتقال گرما از داخل این محفظه به بیرون تشکیل میشود.

بیشتر خانواده های ایرانی در فصل گرما از کولر آبی و یا گازی برای خنک کردن محیط زندگی خود استفاده میکنند. در حال حاضر(۱۳۹۴) بیش از ۱۲ میلیون خانواده ایرانی از محصولات بوتان استفاده میکنند. لازم است خرید کولر گازی اسپلیت از برندهای معتبر صورت گیرد تا در هنگام خرابی بتوانید از خدمات پس از فروش برای تامین قطعات بخصوص کیت اینورتر که بصورت اختصاصی توسط این برندها تولید می شود، استفاده نمایید. در این سیکل با تبخیر مایع مبرد به گاز مبرد (در اپراتور داخلی) هوا خنک شده و گاز مبرد به کندانسور رفته و با کمپرسور دوباره متراکم شده و به مایع مبرد تبدیل می شود. اغلب مدل های این سیستم تهویه مطبوع علاوه بر سیستم سرمادهی، سیستم گرمادهی داشته و در هر چهارفصل سال کاربرد دارند. آنها به دلیل قرار گرفتن در فضای داخلی اغلب با نام Room Air Conditioner نیز در بازارهای جهانی شناخته می شوند. توجه: لطفا در نظر داشته باشید مجله دلگرم فروشگاه اینترنتی نمی باشد و قیمت های درج شده برای کولر گازی در این صفحه ، کف قیمت فروشندگان کولر گازی در بازار می باشد و صرفا جهت اطلاع از نرخ کولر گازی تهیه گشته اند.

از دست ندهید
6 ضروری راهبردها به قهوه ساز

از این رو فضای کمی اشغال کرده و از طریق دریچه های باد روی دستگاه هوای خنک (یا گرم) را به اتاق می وزند. از این رو با ما همراه باشید. کمپرسورهای دینامیک: در این کمپرسورها انتقال انرژی به سیال بهطور دایمی است. دستگاه هایی که مصرف انرژی آنها رده ی C به بالا است حین مصرف بیشترین میزان مصرف برق را خواهند داشت و در عین حال کمترین بازدهی را دارند و بازدهی مطلوبی ندارد. میزان انتقال باد به جلو توسط اپراتور یا یونیت داخلی را پرتاب باد می گویند که بر حسب متر اندازه گیری می شود. هوای خنک از طریق دریچه های خروجی به سمت بیرون پرتاب می شود و معمولا فروشنده ها در لفظ از پرتاب باد 10 متر تا 20 متر برای کولر گازی استفاده می کنند. کثیف شدن فیلتر هوا، یخ زدن کویل های اوپراتور و یا وجود مشکل در بلوور فن دستگاه از شایع ترین دلایل کاهش باددهی و پرتاب باد دستگاه محسوب می شود.

با این دکمه زمانی را برای روشن یا خاموش شدن خودکار در نظر میگیرید. گاز R22 یا همان کلروفلورومتان برای محیط زیست مضر بوده و به همین دلیل در سالهای اخیر استفاده از این گاز در اکثر کشورها ممنوع اعلام شده است. اگر هر دو طرف بالا و پایین مورد استفاده قرار گیرد، کمپرسور دو طرفه نامیده میشود. لازم به توضیح است بالاترین سطح تصفیه هوا شستن هواست که در این فرایند کل آلودگی و ذرات معلق از هوا شسته میشود و هوای ۱۰۰٪ پاک و پاکیزه وارد فضای داخل آپارتمان یا فضای مسکونی میشود. برخورداری از تایمر، فیلترهای مختلف تصفیه هوا، قابلیت اتصال به وای فای و غیره از دیگر تکنولوژی هایی ست که یک دستگاه خوب شامل آنها می شود و روی قیمت کولر گازی اسپلیت تاثیر می گذارد. یکی از مهمترین اجزای بکار رفته در این سیستم ها کمپرسور است که در مدل های مختلف روتاری، اسکرال و پیستونی ساخته می شوند. مدل پرتابل در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ تولید می گردد.

از دست ندهید
سرویس قابلمه: بازگشت به مبانی

معمولا عمده استفاده مدل پرتابل از سایز کوچک و برای اتاق های متراژ پایین می باشد و اتاق های تا 30 متر را بخوبی خنک می کند. این روزها بسیاری از کولرگازی ها از گاز مبرد R410 استفاده می کنند اما این مدل کولر گازی اجنرال قبض گازمبرد R22 استفاده می کند اگرچه این گاز با محیط زیست زیاد هماهنگی ندارد اما انتخاب بسیار خوبی برای محیط های گرم و خشک می باشد چراکه این گاز دیرتر گرم می شود و مدت زمان بیشتری خنک می کند. سیستم های تهویه مطبوع برای تامین هوای خنک و ایجاد برودت از گاز خنک کننده یا همان گاز مبرد استفاده می کنند. از این نوع سیستم تهویه مطبوع به دلیل برخورداری از مزیتهای متعدد و ابعاد و وزن کم در اتاق نگهبانی و اتاق های اسکان موقت استفاده می شود و از قیمت مناسبی برخوردارند. در نتیجه دور موتور در کولر گازی اینورتر متغیر بوده و زمانیکه هوای اتاق به اندازه کافی خنک می شود، کیت اینورتر دور موتور را کم کرده و در صورتیکه هوای اتاق گرم شود دوباره دور موتور بطور اتوماتیک افزایش می یابد.

  1. قیمت مناسب نسبت به سایر مدلها
  2. بهرهوری انرژی بالا
  3. قیمت بالا به نسبت به سایر مدلهای کولر گازی
  4. معمولا سنگین وزن هستند
  5. قدرت بالای خنککنندگی در مکانهای عمومی
  6. نصب آسان و عدم اشغال فضا

اینورتر نوعی برد الکترونیکی نصب شده روی کمپرسور است که تنظیم کننده و کنترل کننده دور موتور کولرگازی می باشد. به همین دلیل پیشنهاد می شود که دستگاه های با برچسب انرژی A و B خریداری نمایید. از دیگر نکاتی که باید به آن توجه داشت برچسب انرژی روی دستگاه است، هرچه قدر میزان مصرف انرژی دستگاه کمتر باشد بازدهی آن بیشتر خواهد بود. به همین دلیل قیمت کولر گازی اسپلیت اینورتر دار با توجه به مزایایی که دارد مناسب است. در هنگام خرید این سیستم تهویه مطبوع ممکن است با دو مدل اصلی اینورتر دار و معمولی مواجه شوید. اسپلیت دیواری در دو مدل معمولی و اینورتر دار با قابلیت عملکرد سرد و سرد و گرم تولید می شوند که مدل کولر گازی اینورتر دار نسل جدید این سیستم تهویه مطبوع محسوب می شود. در حال حاضر انواع کولر گازی در مدل های دیواری، ایستاده، موقعیت نصب پشت پنجره ای، پرتابل و کاستی در ظرفیت های مختلف تولید می شوند.

از دست ندهید
چای ساز - چگونه میتوان بیشتر سازنده باشید؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا