سایر مطالب

طرز تهیه آسان ترین فینگر فود های برای جشن و مهمونی

طرز تهیه آسان ترین فینگر فود های برای جشن و مهمونی

آموزش 10 مدل آسان فینگرفود

فینگرفود ها غذا هاي انگشتی و ریزی هستند کـه در جشن و میهمانی ها برای پذیرایی از میهمانان آماده میشود. فینگرفود ها به دلیل توع زیادی کـه دارند، بسیار مورد علاقه عموم قرار می‌گیرند.

 

طرز تهیه آسان ترین فینگر فود های 1401 برای جشن و مهمونی

فینگر فود در واقع همان غذا هاي رایجی اسـت کـه در اندازه کوچکتر سرو میگردد. فینگر فود ها با نام هاي‌، غذای انگشتی و لقمه اي نیز شناخته می شوند. فینگر فود ها در انواع سرد و گرم تهیه می شوند. واضح اسـت کـه فینگرفود گرم باید نوع سرو متفاوتی داشته باشد تا هنگام سرو تازه و گرم باشد. فینگر فود سرد نیز طرفداران خاص خودرا دارد.

 

فینگر فود سرد، طبق معمولً در یخچال نگه داری میشود ودر هنگام سرو روی میز ها چیده می‌شود. تنوع و رنگارنگ بودن فینگرفود ها باعث میشود، جذابیت زیادی برای میز پذیرایی میهمانی هاي‌ ما باشند. در ادامه 10 مدل فینگرفود خوشمزه مناسب جشن تولد را معرفی خواهیم کرد.

 

طرز تهیه قارچ سوخاری

طرز تهیه آسان ترین فینگر فود های 1401 برای جشن و مهمونی

 

مواد لازم

قارج
آرد
پودر سوخاری
نمک و فلفل
ادویه مورد علاقه
ماءالشعیر ساده
روغن

 

طرز تهیه

در ابتدا قارچ ها را باید با دستمال تمیز کرد، توجه کنید کـه قارچ را نباید با آب شست چرا کـه قارچ آب را جذب میکند و شل و سیاه میشود.

سپس آنرا پوست کنید کـه پوست کثیف آن کنده شود.

حالا ادویه مورد نظر مثل نمک، فلفل و ادویه دلخواه را بـه آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید کـه ادویه ها بـه صورت یکنواخت در آرد پخش شوند.

سپس ماءالشعیر را بـه آن اضافه کنید و هم بزنید تا بـه غلظت ماست همزده برسد، توجه کنید کـه ماءالشعیر باید ساده و بدون طعم باشد کـه بـه قارچ طعم ندهد.

سپس قارچ ها را دونه دونه توی مایع خمیری آرد و ماءالشعیر و بعد توی پودر سوخاری بغلتانید.

توجه کنید کـه مواد خمیری بـه صورت یکنواخت بـه همه ی جای قارچ زده شده باشد کـه پودر سوخاری بـه خوبی بـه همه ی جای آن بچسبد.

سپس در ظرفی ترجیحا کوچک و گود با روغن زیاد و داغ روی شعله ي ملایم قارچ هارو سرخ کنید.

نوش جااان

 

ساندویچ لقمه ای سوخاری

 

طرز تهیه آسان ترین فینگر فود های 1401 برای جشن و مهمونی

 

مواد لازم

کالباس

پنیر چدار ورقه اي

نان تست

آرد 

پودر سوخاری

دلستر ساده

 

طرز تهیه

ابتدا نان تست،پنیر و کالباس رابا یک قالب کیک یا کاتر بـه یک اندازه برش بزنید سپس بترتیب نان،پنیر،کالباس،پنیر،کالباس و نان را روی هم قرار دهید و با خلال دندان آنرا فیکس کنید.

از دست ندهید
پارتیشن ثابت در مجله مبلمان و دکوراسیون

سپس در آرد مقداری دلستر بریزید و هم بزنید، توجه کنید کـه هر چقدر موادتان غلیظ تر باشد پودر سوخاری بیشتری بـه آن می چسبد.

ابتدا ساندویچ را در مخلوط آرد و دلستر بغلتانید و دقت کنید کـه مواد بـه همه ی جای آن زده شده باشد و سپس آنرا بـه خوبی در پودر سوخاری بغلتانید.

سپس آنرا در روغن زیاد سرخ کنید تا بـه رنگ طلایی در بیاید.

نوش جاااان

 

پیتزا پاکتی

 

طرز تهیه آسان ترین فینگر فود های 1401 برای جشن و مهمونی

 

مواد لازم

کالباس

پیازچه

قارچ

فلفل دلمه

گوجه

پنیر پیتزا

سس کچاپ

نمک، فلفل،آویشن

آرد

 

طرز تهیه

ابتدا تمام مواد لازم اولیه را بـه صورت نگینی ریز کنید و همه ی ي مواد را بـه همراه سس کچاب،فلفل،نمک و آویشن مخلوط کنید و بـه خوبی هم بزنید تا سس بـه همه ی جای مواد زده شود.دقت کید کـه زیاد بـه مخلوطتان سس نزنید کـه نان را خیس کند.

سپس چهار طرف سفت نان تست را ازآن جدا کنید و آن رابا وردنه یا لیوان صاف کنید تا بـه شکل یه ورقه خمیر سفت شود و بعد بـه چهار طرف نان محلولی رقیق از آرد و آب کـه بـه غلظت ماست باشد را میزنید تا حالت چسبندگی ایجاد شود.

بـه اندازه ي یک قاشق غذاخوری از مخلوط مواد اولیه را در گوشه اي از نان بریزید و گوشه ي دیگر نان را روی آن بگذارید و اطراف نان بـه هم فشار دهید تا بـه هم بچسبند و نان باز نشود. محلول آب و آرد باعث چسبندگی زیاد گوشه هاي‌ نان می‌شود.

حال می‌توانید لقمه اي را کـه درست کردید را در روغن سرخ و نوش جان کنید.

 

کوزالاک مانتی

 

طرز تهیه آسان ترین فینگر فود های 1401 برای جشن و مهمونی

 

مواد لازم

گوشت چرخکرده

پیاز

گوجه

رب گوجه

نمک، فلفل، زرچوبه، آویشن

ماست موسیر

بادمجان کبابی

خمیر یوفکا

 

طرز تهیه

ابتدا پیاز ها را ریز خرد کنید ودر روغن تفت دهید و بعد از این کـه پیاز ها نرم شدند زردچوبه و گوشت چرخ کرده را بـه آن اضافه کنید. بعد از این کـه گوشت نیم پخت شد بـه آن آویشن،نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

بعد از این کـه رنگ گوشت تغییر کرد دو شماره گوجه را پوست و خرد کنید و بـه گوشت اضافه کنید و هم بزنید

پنج دقیقه بعد رب گوجه را بـه مخلوط گوجه و گوشت اضافه کنید و هم بزنید.

از دست ندهید
راهنما برتر به میوه خشک کن

بعد از این کـه رب گوجه بـه خوبی تفت خورد یک لیوان بـه مواد آب اضافه کنید و بگذارید با شعله کم مواد بـه خوبی جا بی افتد.

در ظرفی جدا ماست موسیر،بادمجان کبابی و نمک رابا هم مخلوط کنید.

سپس خمیر یوفکا مثلثی را نصف کنید و بـه دو مثلث کوچک تقسیم کنید و با استفاده از یک براش با آب روی آنرا مرطوب کنید کـه نرم شود و با یک نی از طرف ضلع روبه‌رو بـه راس اصلی آنرا رول کنید.

سپس آن ها را روی شعله ي ملایم در روغن سرخ کنید توجه کنید کـه شعله کم باشد وگرنه بیرون خمیر سرخ می‌شود و داخل آن خام میماند.

رول هاي‌ خمیر بعد از این کـه سرخ و مغز پخت شدند بگذارید روی دستمال کاغذی کـه روغن اضافی آنرا بکشد و بگیرد.

 

طرز تهیه آسان ترین فینگر فود های 1401 برای جشن و مهمونی

 

در آخر در شات هاي‌ فینگرفود یک لایه مخلوط ماست و بادمجان و لایه دوم مخلوط گوشت چرخ کرده را بریزید ودر آن با توجه بـه اندازه شات دو تا سه خمیر رول شده را بگذارید.

نوش جاااان

 

اسپاناکوپیتا

 
طرز تهیه آسان ترین فینگر فود های 1401 برای جشن و مهمونی

 

مواد لازم

400 گرم اسفناج تازه یا 1 لیوان پخته شده

1 قاشق غذا خوری روغن زیتون

1 پیاز قرمز متوسط خرد شده

5 حبه سیر ریز خرد شده

2 قاشق غذا خوری شوید خشک

1/2 لیوان جعفری خرد شده

1/4 لیوان پیازچه خرد شده «اختیاری»

1/2 لیوان پنیر فتا

1 بسته خمیر یوفکا«فیلو»

نمک،فلفل سیاه طبق ذائقه

6 قاشق غذاخوری کره ذوب شده

 

طرز تهیه

دریک ماهی تابه روغن بریزید روی حرارت متوسط گرم کنید.

پیازها را اضافه کرده و مرتب هم بزنید حدود 5 دقیقه تا سبک شوند بعد سیر و شوید خشک را اضافه کنید چند دقیقه تفت دهید و از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

سپس اسفناج پخته شده «کـه آب اضافه آن گرفته شده باشد و خنک شده» جعفری ؛ پیازچه،پنیر فتا، فلفل سیاه،نمک را اضافه کنید و مواد را کامل با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

روی سطح کار خمیر فیلو را پهن کنید و با کاتر بـه برش هاي‌ نواری یک اندازه تقسیم کنید سپس روی یک برش با برس کره ذوب شده بزنید و یک برش دیگر روی آن قرار دهید «دو لایه» و دوباره مقداری کره بزنید.

سپس یک تا دو قاشق از مواد میانی را گوشه ي خمیر گذاشته و بـه صورت مثلثی جمع کنید ودر روغن داغ سرخ کنید و یا در فر از قبل گرم شده با دمای 180 برای 20 _25 قرار دهید تا روی انها طلایی شود،و بعد 10 دقیقه سرو کنید.

از دست ندهید
آنتونی رابینز اطلاعات به چای ساز

نوش جان

 

کلاب مرغ

 

طرز تهیه آسان ترین فینگر فود های 1401 برای جشن و مهمونی

 

موادلازم 

نان تست 

 سینه مرغ پخته شده 

 پیازچه خرد شده

جعفری خرد شده 

خیارشور سرکه اي

ذرت آبپز

گردو خرد شده 

سس مایونز یا سس ماست

آبلیمو 

نمک و فلفل سیاه 

 

طرز تهیه

سینه مرغرا با آب ؛ یدونه پیاز ‌متوسط ؛ دو حبه سیر ؛ آبلیمو ؛ نمک ؛ فلفل سیاه و پودر دارچین روی حرارت بزارید تا آبپز شود.

سینه مرغ پخته و ریش ریش شده رو کـه می‌توانید با چاقو یا غذاساز هم درشت خرد کنید و با پیازچه و جعفری خرد شده کـه بهتره زیاد ریزه نشن و خیارشور نگینی شده کـه بهتره از خیارشور سرکه اي استفاده کنید و ذرت آبپز و گردو خرد شده رو با هم مخلوط کنید.

آبلیمو ؛ نمک و فلفل سیاه رپ با سس مایونز مخلوط کنید و بـه مواد میانی کلاب اضافه کنید اگر از خیارشور نمکی استفاده کردید نمک رو از سس حذف کنید

دوتا نون تست رو روی هم بزارید و قسمت قهوه اي رنگ نون رابا چاقو جدا کنید و از قطر نون ؛ نون رو بـه ۲ قسمت تقسیم کنید ۱ یا ۲ قاشق از مواد میانی روی نون اول بزارید و نون دوم روش بزارید و یکم فشار بدید موادی کـه از نون بیرون اومده رو با قاشق تمیز کنید تا اطرافش صاف و یکدست شود.

برای تزئین کلاب ها میتونید قسمتایی کـه از نون جدا کردید رو با غذاساز پودر کنید و اطرافشونو سس مایونز بزنید و بعد هم داخل اون پودر بزنید روشم گوجه گیلاسی یا زیتون بزارید.

نوش جااان

 

رولت ژامبون وسبزیجات

 

طرز تهیه آسان ترین فینگر فود های 1401 برای جشن و مهمونی

 

مواد لازم

شیر۲لیوان

تخم مرغ۲شماره

آرد۱لیوان

روغن مایع۱ق سوپخوری

نمک بـه میزان لازم

پنیر خامه اي

ماست چکیده

کاهو یا اسفناج

ژامبون گوشت

کالباس مرغ

پنیر چدار

 

طرز تهیه

تخم مرغ ها را بزنید.شیر وروغن را اضافه کنید و هم بزنید.در آخر آرد را دوبار الک کنید و اضافه کنید.نمک را هم افزوده و هم بزنید تا مایه یک دستی بـه غلظلت ماست شل بـه دست بیاید.مایه را ۱ساعت در یخچال استراحت دهید.

ماهی تابه مستطیل یا گرد را چرب کنید.بعد از داغ شدن با ملاقه از مایه را بریزید و بچرخانید تا تمامی ماهی تابه پوشش داده شود.کرپ ها نازک بریزید تا رولت شـما ضخیم نشود.بعد از پخت وخنک شدن کرپها روی کرپها مخلوط پنیر خامه اي و ماست چکیده بکشید .تا روی تمام کرپ را پوشش بدهد.

از دست ندهید
روشهای درمان سنگ لوزه در ایران دنتال و بیماری های دندان

اینکار بر اي انسجام و چسبندگی کرپ انجام میشود.بعدروی کرپها از طرف طول اول کاهو یا اسفناج را بچینید.بالای آن ژامبون گوشت و بعد بالای آن کالباس مرغ و بعد بالای آن پنیر چدار را بچینید. و از طرف طول لوله کنید.

یک شب در یخچال قرار داده و روزبعد برش دهید.

نوش جااان

 

کوکو مجلسی

 

طرز تهیه آسان ترین فینگر فود های 1401 برای جشن و مهمونی

 

مواد لازم 

4 شماره سیب زمینی آبپز

1 یا 2 قاشق غذاخوری پیازداغ 

2 یا 3 دانه تخم مرغ

نمک‌ ؛ فلفل سیاه ؛ زردچوبه یا زعفرون

1.5 تا 2 پیمانه سبزی کوکو «مخلوط : تره ؛ جعفری ؛ پیازچه ؛ اسفناج »

1 حبه سیر 

2 قاشق غذاخوری زرشک : ۲ ق‌غ

2 قاشق غذاخوری گردوی خرد شده 

2 قاشق غذاخوری آرد سفید 

2 یا 3 قاشق غذاخوری تخم مرغ 

 نمک ؛ فلفل سیاه ؛ زردچوبه

 

طرز تهیه 

4 شماره سیب زمینی آبپز رو تا زمانی داغه پوره کنید و اجازه دهید تا خنک شود 1 یا 2 قاشق غذاخوری پیاز داغ بهش اضافه کنید کـه کاملا سلیقه ایه و قابل حذف اسـت.

نمک ؛ فلفل سیاه ،زردچوبه یا زعفرون رو اضافه و مخلوط کنید و 2 شماره تخم مرغ رو بـه مواد اضافه کنید اگر مایع کوکو سفت بود تخم مرغ سوم رو اضافه کنید برای این مدل باید مایع کوکو یه مقدار شل تر باشد.

 کف قالب مورد نظرتان رابا روغن چرب کنید و مایع کوکو‌ي سیب زمینی رو داخلش بریزید ؛ روی سطحش یکم روغن بریزید و با لیسک صافش کنید و 10 تا 15 دقیقه داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه بگذارید تا کوکو سیب زمینی نیم بند شود.«می توانید داخل تابه روی گاز هم درست کنید»

 2 پیمانه سبزی کوکو رو با نمک ؛ فلفل سیاه ؛ زرچوبه ؛ 1 حبه سیر رنده شده ؛ 2 قاشق زرشک ؛ 2 قاشق گردو خرد شده و 2 قاشق آرد مخلوط کنید. 2 شماره تخم مرغ رو اضافه کنید و اگر مایع کوکو سفت بود تخم مرغ سوم رو اضافه کنید.

 مایع کوکو سبزی را روی کوکو سیب زمینی کـه نیم بند شده بریزید و روی سطحش یکم روغن بریزید و با لیسک صاف کنید و مجدد 15 تا 20 دقیقه داخل فر بگذارید.

این کوکو رو می توانید بـه صورت مجلسی یا فینگرفود سرو کنید.

نوش جااان

 

فلافل

 

طرز تهیه آسان ترین فینگر فود های 1401 برای جشن و مهمونی

 

مواد لازم

1.5 پیمانه نخود

1 شماره پیاز

1 شماره سیب زمینی

3 حبه سیر

1 شماره فلفل دلمه اي

1 قاشق رب

از دست ندهید
طرفداران و معایب میوه خشک کن

نصف قاشقا مربا خوری بیکینگ پودر 

فلفل قرمز،نمک

پودر تخم گیشنیز

پودر زیره

پودر انبه خشک

 

طرز تهیه

نخود خيس خورده اگه بتونین پوستش را بگیرین هم عالیه، پياز،سیب زمینی خام ،سير،فلفل دلمه اي را داخل غذا ساز ميكس كنيد و يا دو بار با چرخ گوشت چرخ كنيد.
مواد رابا فلفل قرمز،پودر تخم گشنيز،بيكينگ پودر،پودر زيره،نمك ،پودر انبه خشک ،يك قاشق رب را خوب ورز بدين دو ساعت داخل يخچال استراحت بديد.
سپس از یخچال در بیارید و داخل روغن داغ و غوطه ور سرخ كنيد.
نوش جان

 

جوجه چینی با سس تاتار

 

طرز تهیه آسان ترین فینگر فود های 1401 برای جشن و مهمونی

 

مواد لازم

1 شماره سینه مرغ کـه بـه صورت فیله

ادویه برای مزه دار کردن فیله ها

نمک، فلفل سیاه

پودر پیاز« یا خود پیاز»

پودر سیر« یا خود سیر»

1 لیوان سر پر آرد سفید

1 لیوان ماالشعیر ساده 

2 شماره تخم مرغ 

نصف لیوان شیر

1 قاشق چای خوری بکینگ پودر 

نصف قاشق چای خوری نمک

1 قاشق چای خوری سر پر خمیر مایه 

خیارشور 

1 شماره پیاز

2 قاشق غذاخوری سس مایونز

 

طرز تهیه

تمام ادویه ها و فیله را بـه خوبی با هم مخلوط کنید و بزارید یک ساعت در یخچال استراحت کند.

سپس زرده و سفیده را جدا کنید بعد سفیده ها ررا آن قدر بزنید کـه پف کند و ابری شود.

داخل کاسه اي زرده ها و ماالشعیر رابا هم زن بزنید بعد بـه آن سفیده ها رو اضافه کنید و مخلوط کنید بعد شیر رو بریزید.

حالا آرد، نمک، بکینگ پودر و خمیر مایه رابا هم مخلوط کنید و بـه مواد کم کم اضافه کنید.

بعد روی ظرف را سلفون بکشید و بزارید تو محیط آشپزخانه یک ساعت استراحت کند.

بعد فیله هاي‌ مرغ رو یکی یکی داخل مواد بزنید و داخل روغن فراوان و داغ سرخ کنید.

برای سس تارتار هم
چند دانه خیارشور را ریز خورد کنید با یه دانه پیاز متوسط کـه آن هم ریز خورد کنید با دو قاشق غذاخوری سس مایونز و کمی نمک و فلفل سیاه با هم مخلوط کنید ودر کنار جوجه چینی سرو کنید.

نوش جااان

 

سینی فینگر فود

 

طرز تهیه آسان ترین فینگر فود های 1401 برای جشن و مهمونی

 

سینی فینگر فود شـما میتواند ترکیبی از موارد بالا، یا فینگر فودهای دیگری کـه خودتان بـه آن‌ها علاقه دارید باشد. فینگر فودها بـه خاطر جذابیت و این کـه آسان سرو میشوند جایگاه خوبی در مراسم و سفره‌هاي‌ مهمانی پیدا کرده‌اند. با کمی وقت گذاشتن و خلاقیت میتوان از انواع غذاها مدل فینگر فودی آن‌ها را تهیه کرد

دکمه بازگشت به بالا