سایر مطالب

قیمت جدیدترین مدل از برندها

خرید بهترین ماشین ظرفشویی – قیمت جدیدترین مدل از برندها

alphabetعسل میتواند باعث یک بیماری نادر و جدی در دستگاه گوارش (بوتولیسم نوزادان) تحقیق درباره زندگی فعال شود. این بیماری در اثر قرارگرفتن در معرض اسپور یا هاگ کلستریدیوم بوتولینوم (یک نوع باکتری غیر هوازی) ایجاد میشود. باکتریهای حاصل از اسپور در روده نوزاد رشد کرده و تکثیر میشوند و سم خطرناکی تولید میکنند. برخی از افراد به اجزای خاصی از عسل، به ویژه گرده زنبور عسل، حساس هستند یا آلرژی دارند. اگرچه این مورد نادر است، اما آلرژی به گرده زنبور عسل میتواند عوارض جانبی جدی و گاهی کشنده در پی داشته باشد. عسل ممکن است بر سطح قند خون نیز تأثیر بگذارد. علم مدرن در حال یافتن شواهدی برای تأیید بسیاری از کاربردهای قدیمی عسل است. در ادامه به برخی از آنها میپردازیم. عسل در پیشگیری و درمان گروهی از مشکلات پوستی مؤثر است. استفاده موضعی از عسل طبیعی باعث بهبود زخم، به ویژه سوختگیها میشود. یک بررسی در سال 2015 نشان داد عسل ممکن است به بهبود سوختگی کمک کند.

یک قاشق عسل خام میتواند از گاز اضافی معده پیشگیری کند.

alphabetخواص آنتیاکسیدانی و ضدمیکروبی عسل میتواند به درمان انواع مختلف مشکلات مربوط به معده کمک کند. میتوانید عسل و آب لیموترش تازه را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا نتایج بهتری بگیرید. مطالعات عنوان میکنند که عسل مانوکا در درمان مشکلات مربوط به معده بهتر از سایر انواع عسل است. علت این موضوع این است که بیشتر انواع عسل معمولا هیدروژن پراکسید تولید میکنند که یک ترکیب ضدباکتریایی است، اما در اثر رقیق شدن با مایعات معده اثربخشی خود را از دست میدهد. عسل مانوکا حاوی نوعی ترکیب ضدباکتریایی به نام متیل گلیوکسال است که ممکن است خواص ضدباکتریایی خود را در دستگاه گوارش حفظ کند و از این طریق به درمان مشکلات معده کمک کند. یک قاشق عسل خام میتواند از گاز اضافی معده پیشگیری کند. عسل همچنین میتواند مانع از اثرات مضر میتوکسینها شود (که ترکیبات سمی هستند که توسط قارچها تولید میشوند) و سلامت باکترهای روده را بهبود ببخشد. این موضوع به پیشگیری از هرگونه مشکل مربوط به معده کمک میکند.

از دست ندهید
کولر گازی برای دلار

شما می توانید عسل و آبلیمو را در آب گرم حل کرده تا تاثیر خوب آن را ببینید. یک قاشق از عسل خام می تواند از تولید بیش از حد گاز معده ممانعت کند. همچنین عسل می تواند آثار زیانبار مایکوتوکسین (سم تولیدی قارچ ها) را مهار کرده و سلامتی روده را بهبود دهد. یک فرضیه می گوید که خوردن عسل مانند خوردن گرده های گل است که با این کار حساسیت ناشی از گرده ها را کاهش می دهد. فعالیت ضد باکتری عسل می تواند نقشی در درمان عفونت ها داشته باشد. شرایط زخم های تازه را بهبود می بخشد و خاصیت چسبناکی بالای آن سد مقاومی را در مقابل عفونت ها به وجود می آورد. در حقیقت از دوران باستان از عسل برای درمان زخم های عفونی بهره می بردند. این مسئله مهم است که از عسل به عنوان مکمل استفاده شود نه به عنوان جایگزین. استفاده از عسل تنها در صورتی مورد ملاحظه است که دیگر فرآیندهای درمانی به شکست انجامیده باشند.

چون این کار باعث سوراخ شدن ظرف می شود. اگرغذا به ته قابلمه چسبیده ، هرگز کارد، قاشق یا کفگیر فلزی برای پاك کردن آن به کار نبرید. کافی است آن را از آب گرم پر کنید و مقداری نمك نیز به آن اضافه کنید. اگرغذا خیلی محكم به قابلمه چسبیده است ، مقداری سرکه در آن بریزید و بجوشانید تا ماشین ظرفشویی توکار چیست کاملاً پاك شود. اگر قوری شما جرم گرفته است ، قوری را پر از آب کنید و ، مقداری آبلیمو در آن بریزید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد. قوری شما کاملاً تمیز می شود. برای پاك آردن این ظروف می توانید از سرکه استفاده کنید: چند قاشق سرکه داغ داخل ظروف بریزید. ظروف شما کاملاً نو و درخشان می شود. در آخر یادتان باشد که بدون این وسایل گران قیمت هم می توان به راحتی زندگی کرد و به هر قیمتی داشتن ظرفشویی و مانند آن در خانه لازم نیست.

از دست ندهید
در تخت خواب دخترانه استفاده می شود

Benefits of honey for womenاز آنجایی که عسل یک مرطوبکنندهی طبیعی است، ممکن است به درمان جای جوش کمک کند. هرچند تحقیقات زیادی در این زمینه انجام نشده است. استفاده از عسل خالص روی لبها میتواند در نرم کردن لبهای ترکخورده مفید باشد. تنها کاری که باید بکنید این است که قبل از اینکه بخوابید، مقداری عسل را روی لبهای خود بمالید و اجازه دهید طی شب روی لبهایتان بماند. با این کار عسل جذب پوست لب میشود و لبها را نرم و لطیف میکند. قبل از استفاده از عسل و قرار دادن آن طی شب روی لبها حتما با پزشک مشورت کنید، چون این کار با خطر ابتلا به بوتولیسم همراه است. عسل و ماست هر دو خواص ضدباکتریایی دارند و پوست را بهطور عمیق پاکسازی میکنند. عسل سرشار از آنتیاکسیدانها بوده و یک جاذب رطوبت است و سطح رطوبت پوست را افزایش میدهد. یک کاسه بردارید و در آن یک قاشق غذاخوری ماست شیرین نشده و بدون طعم را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید.

  • احساس جسم خارجی در چشم
  • سبب سوزاندن چربی میشود
  • قابلیت بهره مندی از نصف ظرفیت (Half Load)
  • مصرف آب و برق پایین
  • بهتر است این محل را با یک بست مناسب سفت کنید

Benefits of honey for womenعسل خاصیت آنتیاکسیدانی، ضد باکتری و ضد قارچ دارد که آن را به دارویی ایدهآل برای درمان زخمها تبدیل کرده است. در آمریکا در درمان بیماریهای پوستی از عسل مانوکا (Manuka) برای مرهمگذاری روی زخمها استفاده میشود. عسل مانوکا از گردهی گلهای بوتهی مانوکا (نوعی گیاه دارویی) به دست میآید و محققان طی آزمایشهای بالینی دریافتهاند این نوع عسل میتواند بیش از ۲۵۰ نوع از باکتریهای مقاوم به انواع آنتیبیوتیکها را ریشهکن کند. عسل مانوکا در مقایسه با سایر عسلها خاصیت ضد میکروبی قویتری دارد که آن را عامل منحصربهفرد مانوکا یا UMF مینامند. تاکنون مادهای که این خاصیت را به عسل مانوکا میدهد، شناسایی نشده است. عسل از طریق یک فرایند آنزیمی پراکسید هیدروژن را آزاد میکند که خاصیت ضدعفونیکنندگی به آن میبخشد، اما عسل مانوکا حاوی مادهای دیگر است که آن را نسبت به سایر عسلها قویتر و باکتریها را نابود میکند. تحقیقات نشان میدهد انواع عسل فرآوری نشده به درمان و التیام زخمها کمک میکند و در یک پژوهش ۵۸ مورد از ۵۹ زخم مورد بررسی از طریق عسل به طور قابلتوجهی بهبود یافتند.

از دست ندهید
کوکتل جوانسازی و ضد چروک AWS ژنوسیس

Grease dishesیکی از خواص مهم عسل طبیعی خاصیت ضدباکتریایی آن است که باعث شده با هر نوع عفونت باکتریایی مبارزه کند. عفونتهایی که گاهی توسط داروهای شیمیایی نیز قابل درمان نیست. عفونت لثه نیز یکی از بیماری های شایع در بین افراد است که به علت های متفاوتی مثل سیگار کشیدن، استفاده نادرست از نخ دندان و … چطور از عسل برای عفونت لثه استفاده کنیم؟ ۲. شیوهی دیگری که معمولا در طب سنتی برای برطرف کردن عفونت لثه ها کاربرد دارد مخلوط عسل و سرکه انگور است. به این شکل که هر بار یک قاشق چایخوری از عسل را با یک قاشق غداخوری سرکه مخلوط کنید و بر روی لثههای خود بمالید و آن را ماساژ دهید. تکرار این عمل تا چند بار در روز موجب از بین رفتن عفونت و ترمیم لثه میشود و همچنین باعث استحکام لثه ها میشود. همچنین در مراحل اولیه عفونت میتوان از آب نمک و غرغره آن برای از بین بردن عفونت و التهاب استفاده کرد.

اگر چه به صورت باغی نیز این گیاه کشت میشود که به آن آویشن باغی میگویند. تاکنون ۱۸ گونه آویشن در ایران شناسایی شده است که از جملهی آنها میتوان به آویشن ایرانی، آویشن دنائی، آویشن آناتولی، آویشن تفلیسی، آویشن خراسانی، آویشن کرمانی، آویشن قفقازی، آویشن شیرازی، آویشن آذربیجانی، آویشن قرهباغی و.. همانطور که از اسمهای بالا هم میتوان حدس زد، دامنه رویش آویشن در سراسر ایران پراکنده است و از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق میتوان این گیاه را پیدا کرد. آویشن را میتوان یکی از قدیمیترین گیاهان درمانی در طول تاریخ دانست که فرهنگهای مختلف از آن برای درمان بسیاری از بیماریها استفاده میکردهاند. به عنوان مثال مصریان باستان از آن به عنوان یک آرامشبخش استفاده میکردهاند در حالی یونانیها از آن به عنوان بخور و در حمامها برای سلامت مجاری تنفسی استفاده میکردند. آویشن خواص اثبات شده و علمی زیادی دارد که در زیر و در غالب یک اینفوگرافی به مهمترین آنها اشاره کردهایم.

  1. ماست بدون طعم: دو فنجان
  2. سطح کلسترول مضر خون را کاهش میدهد
  3. موز: دو عدد
  4. ۷۰ درصد کاهش علائم شدید آلرژی؛
  5. دارای 6 برنامه شستشو
  6. خشک کن
  7. انبهی یخزده و خرد شده: یک فنجان
از دست ندهید
فروش تجهیزات دندانپزشکی و معرفی انواع تجهیزات دندانسازی

این موضوع به صورت پیش فرض سلامتی قلب را بهبود می بخشد.اخیرا یافته شد که عسل شکل موادی که باعث تنگ شدن شریان های قلب می شوند و عامل بروز حمله قلبی هستند را کاهش می دهد. از طرفی پلی فنل موجود در عسل می تواند در سلامتی قلب نقش داشته باشد. دامنه شاخص قندی عسل در هر جا بین 45 تا 64 است که یک معیار متعادل است. چنانچه پیش از این هم در بخش سلامت نمناک گفتیم با توجه به مطالعات انجام شده ؛ مصرف عسل برای کاهش وزن و از بین بردن چربی بدن افراد مبتلا به دیابت، آثار مفیدی دارد. در مطالعه دیگری نشان داده شد که اگر داروهای ضد دیابتی با عسل ترکیب شود، آثار مفیدتری بر روی بیماران مبتلا به دیابت خواهد داشت. در یکی از مجلات بین المللی ادعا دارد که عسل می تواند دندان درد را درمان کند. البته علاوه بر آن تحقیقات ثابتی بر روی این ادعا هنوز انجام نشده است لذا درباره این موضوع با دندان پزشک خود صحبت کنید.

[ بازدید : 11 ]

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا