تلویزیونسایر مطالب

هر چیز شما آرزو می‌کردید درباره بدانید کولر گازی و بودند ترسیدند بپرسند

کولر گازی اگرچه در آن زمان خبری از موشک یا الکتریسیته نبود؛ ولی مهندسان ایرانی در ۲۴۰۰ سال قبل برای حفظ یخ در تابستان روشی را یافته بودند که در بخشهای کویری و گرم ایران بهخوبی وظیفه خود را که ذخیره یخ و حفظ و نگهداری موادغذایی بود انجام میداد؛ بنابراین برای ایرانیان با استفاده از نخستین انواع سیستم تبرید آن دوران خوردن دسرهای سنتی خنک در فصل گرما نه تنها عجیب نبود بلکه تفریح رایجی بود و این چنین تاریخچه سرمایش سر از کشورمان درمیآورد. این مدل کولر گازی محصولی ایرانی با قیمت بهصرفه است که با وجود صدای کم و سرمای مناسبی که ایجاد میکند گزینهای محبوبی در بین کالاهای دیجیکالا است. کولر گازی پرتابل نیز مانند مدل پنجره ای تک یونیت است و کمپرسور دستگاه درون یونیت داخلی تعبیه می شود. کثیف شدن فیلتر هوا، یخ زدن کویل های اوپراتور و یا وجود مشکل در بلوور فن دستگاه از شایع ترین دلایل کاهش باددهی و پرتاب باد دستگاه محسوب می شود. برای اینکه واضح تر با این مموضوع آشنا شوید باید بدانید که موتور کولر در این حالت خاموش شده و فن داخلی فعال می شود. گاهی اوقات هم کولرهای بدون گارانتی در حالتی به دست شما میرسند که گاز خنککنندهشان تخلیه شده است و برای پرکردن گاز مخزن هم باید دست به جیب شوید.

همین حالا دست به کار شوید حالت عکسبرداری و یا فیلمبرداری گوشی موبایل خود را فعال نماییید تا آماده عکسبرداری شود و کنترل تلویزیون را روبه روی دوربین گوشی خود بگیرید و یک باردکمه ها را بفشرید، تعجب نکنید ، فرستنده کنترل روشن نمی شود بلکه دوربین شما توانایی نمایش روشن و خاموش شدن مادون قرمز را دارد. یکی از ساده ترین و ابتدایی ترین قسمت های کنترل می باشد که با یک بار فشردن آن دستگاه روشن می شود و با فشردن بار دیگر کولرگازی خاموش می شود. این دکمه قادر است این قابلیت را برای شما فراهم سازد که دستگاه به حالت خودکار خاموش شود. بنابراین شما لازم نیست که به صورت دستی خود را درگیر تنظیم دما کنید یا کولرگازی را روشن یا خاموش کنید. از روش هایی که می خواهید بفهمید این کولر اصل است یا نه این است که سعی کنید از فروشگاه هایی خرید کنید که قابل اعتماد بوده و برای فروش اجناس خود کولر گازی را پایین تر از قیمت واقعی اش نمی فروشند. پس اگر از سالم بودن کنترل اطمینان دارید برد دستگاه گیرنده شما مشکل داشته و حتماً باید یک تعمیرکار آن را بررسی کند.

از دست ندهید
4 کاری که باید بلافاصله درباره میوه خشک کن انجام دهید

اگر این دکمه را فشار دهید، جهت وزش باد یا هوای تولید شده کولر گازی را هدایت میکند.( شاید به نحوی مشابه چرخیدن پنکه که باد را به اطراف پخش میکند ). این تغییر جهت وزش باد از طریق پرههای که در داخل پنل وجود دارد انجام میشود. لازم به تاکید است که خیالتان از بابت موتور این کولر گازی کاملا راحت باشد چراکه بسیار پر قدرت است و میتواند باد را در چهار جهت پرتاب کند. در پایان باید تاکید کرد که حتما به ریموت کنترل کولری که میخرید، نهایت توجه (کارکرد آسان) را داشته باشید، چراکه احتمالا علاقهای ندارید که چند ساعت کلاس آموزشی را برای آشنایی با کارکرد آن بگذرانید! چراکه این کالا از قابلیتهای قابلتوجهی همچون ردهی مصرف انرژی B، کمپرسور روتاری، ظرفیت سرمایشی ۲۰ تا ۳۰ هزار BTU، امکان تصفیهی هوا و فیلتر یون نقره با قابلیت ضدباکتری و ضدقارچ برخوردار است. لازم به تاکید است TAC-24CHSA/XA81I، به فناوری اینورتر مجهز شده است و ظرفیت سرمایشآن برابر با ۲۴۵۵۰، ظرفیت گرمایش آن برابر با ۲۴۵۵۰ BTU در ساعت و میزان صدای پنل داخلی در این مدل ۵۴ دسیبل است. در سایت مجموعه تخصصی دماتجهیز، اطلاعات فنی ده ها مدل از انواع کولرگازی و اسپلیت، از انواع برندهای معتبر با گارانتی اصلی، جهت برخورداری شما عزیزان از حس خوب خرید بهینه و هوشمند ارائه گردیده است.

کولرگازی گرین مدل GWS-H24P1T1A، کالایی با ردهی انرژی A و قابلیت نظافت آسان است که علاوه بر این مشخصهها همراه با ویژگیهای دیگری همچون ظرفیت سرمایشی ۲۰ تا ۳۰ هزار BTU در ساعت، نوع گاز مبرد R410، فیلتر با قابلیت انتشار ویتامین ث در هوا، فیلتر یون نقره با قابلیت ضدباکتری و ضدقارچ، ظرفیت سرمایش ۲۴۰۰۰ و ظرفیت گرمایش ۲۵۰۰۰ است. کولر گازی گرین مدل H12P1T1A با ظرفیت ۱۲۰۰۰، کمپرسور روتاری و گاز مبرد R410 محصولی از نوع پرتابل یا قابلحمل است با قابلیت ایجاد سرمایش و گرمایش گزینهای با ارزش خرید بالا و مناسب برای مناطق معتدل به شمار میرود. کمپرسور اسپلیت 9000 از نوع روتاری ویژه مناطق معتدل تهیه شده، و درمناطقی با آب و هوای معتدل و مرطوب کاربرد موثری دارند، و به خوبی می توانند هوا را به دمای دلخواه کاربر برسانند. در حالت کلی این محصول از هر جهتی کالایی باکیفیت است و بهویژه برای مناطق گرمسیری مدلی مناسب برای خرید است. کولر گازی اسپلیت 9000 با ده ها برند مختلف که برخی از آنها جز پرفروش ترین و جدیدترین مارک تولید شده محسوب می گردند، تولید شده و برای فضاهایی با متراژ حداکثر 15 متر کاربرد موثری دارند. یعنی با فعال شدن این حالت مقدار خیلی بیشتری از رطوبت هوا را نسبت به حالت عادی از محیط دریافت می نماید.

از دست ندهید
شایعه، دروغ و کولر گازی

از جمله مشخصههای این محصول میتوان به ویژگیهایی همچون ردهی مصرف انرژی B، قابلیت کنترل از راه دور و فیلتر چندگانه جهت تصفیهی هوای کمپرسور روتاری اشاره کرد. علاوه بر آن، در محیط هایی که از مدل مجهز به کیت اینورتر استفاده می شود، دمای محیط نوسان کمتری پیدا کرده و کمپرسور با صدای کمتری کار خواهد کرد. اگر به دنبال کالایی با سطح صدای بسیار پایین و توزیع یکنواخت جریان هوا هستید، مطمئنا کولرگازی گرین مدل GWS-H24P1T1/R1، میتواند برای خرید مناسب باشد. برای مثال، اگر کسی با ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ کار کرده باشد، به راحتی میتواند تشخیص دهد که هر یک از بخشهای ریموت کنترل کولر گازی جنرال چه قابلیت و کارایی دارد و چه تنظیماتی را روی کولر گازی اعمال میکند. جالب است بدانید که کمپرسور روتاری این کالای گازی قابلیت کارکرد تا دمای ۴۶ درجه را دارد و همراه با آن از مشخصههایی همچون قیمت پایینتر نسبت به سایر رقبا، توان ۸۴۰-۷۷۱ وات، چرخش و نوسان هوا از بالا به پایین و پرههای طلایی ضدزنگ همراه شده است.

دمای فریزرها از -۱۴ درجه سلسیوس سردتر باید باشد تا به مواد غذایی آسیب نرسد. البته در سالهای اخیر کمپرسورهای یخچال فریزرها هم تغییرات زیادی داشتهاند؛ و قسمت الکتریکی آن اینورتری یا موتور خطی شدهاند. آببندهای مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند و پیشرفتهترین آنها را میتوان در کمپرسورهای پر سرعت که تأمینکننده فشارهای بالا میباشند، یافت. قبل از خرید کولر اسپلیت لازم است حتما مساحت و متراژ فضای مورد استفاده، بررسی شود. گستردگی پرتاب باد با وجود فن بزرگی در درون آن قرار دارد، بسیار بالاست و این توانایی را دارد که از حالت قدرتمند Fast Cool به صورت خودکار به حالت Comfort Cool تغییر کند تا درجهی حرارت مناسب برای خانه ایجاد شود. از معایب آن این است که با توجه به یک تکه بودن دستگاه، صدای حاصل از فعالیت کمپرسور ممکن است آزار دهنده باشد. از طرف دیگر با توجه به شدت جریان برق مصرفی (آمپر) در هنگام راهاندازی کولرهای گازی اسپلیت 24000 (15 آمپر) به بالا و شوک الکتریکی حاصل از هر بار استارت موتور، توصیه میشود برای ظرفیتهای بالاتر کولر، اسپلیت و حتی داکت اسپلیت حتماً از انواع کولرهای گازی اسپلیت اینورتر دار استفاده نمایید. کولرهای گازی اینورتر دار (inverter)، با توانایی راهاندازی آرام دور کمپرسور یا موتور ، دارای گرید انرژی A با کمترین مصرف برق میباشند.

از دست ندهید
بیش از حد شلوغ؟ این نکات را برای ساده کردن میوه خشک کن خود امتحان کنید

در این سیکل با تبخیر مایع مبرد به گاز مبرد (در اپراتور داخلی) هوا خنک شده و گاز مبرد به کندانسور رفته و با کمپرسور دوباره متراکم شده و به مایع مبرد تبدیل می شود. همچنین لازم به ذکر است که ظرفیت سرمایشی این کولر گازی ایستاده بالای ۳۰ هزار BTU در ساعت است و قابلیت تصفیه هوا هم دارد. یکی از مهمتذرین مشکلاتی که افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند این است که آن ها پس از فشردن دکمه های ریموت متوجه می شوند که هیچ تغییری ایجاد نمی شود و فوری به این باور می رسند که ریموت آن ها دچار مشکل شده و یا خراب است. این محصول ۱۸ ماه گارانتی دارد و همراه با مشخصههایی از جمله موتور روتاری با ظرفیت ۳۶ هزار، فیلتر ۴in1، گاز مبرد R410، دمپر برقی برای تنظیم اتوماتیک پرتاب باد عمودی، تنظیم دستی برای پرتاب باد افقی، سه دور فن به همراه حالت اتوماتیک، ریموت هوشمند و قابلیت شستوشوی فیلترهای پنل به بازار عرضه شده است. بازدهی پایین باعث میشود که آنها فقط در کاربردهای کم فشار و فشردهسازی تک مرحلهای مورد استفاده قرار گیرند، حتی اگر دو یا سه مرحلهای آن در دسترس باشد. درواقع کولر گازی ایران رادیاتور مدل ICA-09CH-A، دارای سه حالت توربو، کم مصرف و قابل تنظیم است که تا ۸ متر قابلیت پرتاب باد دارد.

  1. کولر گازی گری مدل I’save-P09H1
  2. برچسب تقلبی کولر گازی و اسپلیت
  3. عدم نیاز به نصب بر روی دیوار
  4. قیمت مناسب نسبت به سایر مدلها
  5. بهرهوری انرژی بالا
  6. قیمت بالا به نسبت به سایر مدلهای کولر گازی
  7. معمولا سنگین وزن هستند
از دست ندهید
بررسی ماگ چینی زرین ایران مدل فلامینگو؛‌ طراحی زیبا و کیفیت مناسب

کولر گازی زیرا، در انواع مختلف با ظرفیت های سرمایش ، گرمایش و هوادهی متفاوتی تولید و عرضه می شود، و شما باید قبل از اقدام به خرید کولر گازی، متراژ و کاربری محیط مورد نظر خود را در نظر داشته باشید، تا بتوانید انتخاب صحیح و درستی در مدل و ظرفیت هوادهی ، با قیمت مناسب داشته باشید. کمپرسور از نوع ۱۷ مرحلهای با دمای ۳۶۰ درجه سانتیگراد است. اولیور ایوانس در نیوپورت، دلاور از والدینی ولزی به دنیا آمد. در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از افراد تمایل به خریدن تجهیزاتی مدرن و در عین حال کارآمد دارند، به همین جهت سازنده های مطرح اسپلیت 9000 نهایت خلاقیت را به کار گرفته و محصولاتی با رعایت استاندارد طبق جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا تولید و ارائه می نمایند. از آنجاییکه روتورها نه با یکدیگر و نه با محفظه تراکم کمپرسور تماس پیدا میکنند بنابراین در محفظه تراکم نیازی به روغن کاری نیست در نتیجه هوای فشرده شده کاملاً عاری از روغن است. این کمپرسورها از نوع رفت و برگشتی با طراحی خاص بوده که از مواد پیشرفته از قبیل فولادهای نیکل-کروم-مولیبدن ذوب شده در خلاء و کاربید تنگستن تَفجوشی شده (ساخت یک ماده جامد به کمک حرارت از پودر آن بدون مایع سازی پودر) برای ساخت قطعات آن استفاده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا