سایر مطالب

پارتیشن ثابت در مجله مبلمان و دکوراسیون

اما استفاده از این رنگ در اتاق کودکانی که مشکل خواب دارند، شبها به سختی میخوابند یا صبحها خیلی زود از خواب بیدار می شوند چندان توصیه نمیشود. رنگ سبز سرشار از طراوت است. روح کودک را جلا میدهد و باعث طراوت و شادابی و درس خواندن بچه میشود. رنگ سبز برای بچههایی که زمان زیادی را برای درس خواندن در اتاق میگذرانند بسیار مناسب است. بعضی رنگها اصلا انتخاب مناسبی به عنوان رنگ اتاق خواب نیستند. این رنگها نه تنها باعث آرامش نمیشوند که حتی میتوانند روند خواب شما را مختل کنند. کابینت پنتری چیست؟ «بنفش» یک رنگ اصیل و لوکس و اشرافی است اما نه برای اتاق خواب. قابل باور نیست اما انتخاب رنگ بنفش برای دکوراسیون داخلی یا رنگ یاسی برای اتاق خواب سبب میشود که هم بیشتر کابوس ببینید و هم خوابتان وارد مرحله RAM یا همان مرحله خواب عمیق و باکیفیت نشود. براساس روانشناسی رنگها میانگین خواب باکیفیت و عمیق کسانی که در اتاق خوابهایی با انواع طیف رنگ بنفش میخوابند نهایتا ۵ ساعت و پنجاه و شش دقیقه است.

نقش اصلی سبک کلاسیک ایجاد احساس آرامش و شادی در فضای داخلی است. رنگ ها نباید در این سبک فراموش بشوند. رنگ های مورد استفاده در این سبک دارای وقار بوده که باعث شکوه فضای داخلی خاننه میشود و به خانه شما شخصیت میبخشد. این سبک به رنگ های فاخر و غنی مشهور و معروف است. برای تزئین دیوارها گچ ، پانل های دیواری و کاغذ دیواری با کیفیت بالا که دارای طرح کلاسیک هستند در این سبک استفاده میشوند. به طور کلی کمیتوان گفت متریال هایی که دارای رنگ های سنگین هستند در طراحی داخلی به سبک کلاسیک دارای اهمیت بیشتری بوده. کاغذ دیواری باید دارای کیفیت بالایی باشد و از جنس پارچه ابریشم تهیه شود مبلمان و دکوراسیون .پانل های چوبی نیز باید از چوب گرانبها ساخته شده باشند. سقف این خانه ها باید دارای رنگ روشن مانند سفید باشد و در سایه آنها از رنگ هایی مانند کرم و شیری و عاجی استفاده شود. در ساخت سقف این خانه ها بیشتر از گچ استفاده میشود. یا گاهی اوقات از پلاستر یا فوم در ساخت سقف خانه ها استفاده میشود.

ایجاد تعادل متقارن در فضا بسیار آسان است که اغلب آن را در محیط های رسمی و کلاسیک مشاهده می کنیم. برای این کار باید نقطه کانونی را به عنوان محور تقارن در نظر بگیرید و مانند اتاق پذیرایی زیر، وسایل را در اندازه، شکل، بافت و رنگ کاملا یکسان، در دو طرف آن محور قرار دهید. توجه داشته باشید که تعادل متقارن برای افرادی که عاشق نظم و انضباط هستند، بسیار مناسب است. اما اگر جزو این دسته افراد نیستید، این نوع تعادل به مرور زمان برایتان خسته کننده خواهد شد و جذابیتش را از دست می دهد. باید بدانید که نسبت به حالت قبل، تعادل نامتقارن از جذابیت و پیچیدگی بیشتری برخوردار است. در واقع در این نوع تعادل به جای استفاده عناصر کاملا مشابه، باید وزن بصری برابری در دو طرف محور تقارن ایجاد کنید. برای ایجاد تعادل نامتقارن و وزن بصری برابر در سالن پذیرایی زیر، از دو مبل کوچک در یک سمت و از یک مبل بزرگ در سمت دیگر استفاده شده است.

از دست ندهید
8 مهم راهبردها به سرویس قابلمه

خانهای مجلل به سبک دکوراسیون سلطنتی! یکی از سبکهای طراحی دکوراسیون که بین افراد جامعه و ایرانیها بسیار محبوب است، دکوراسیون سلطنتی است. از آنجایی که دکوراسیون سلطنتی باشکوه و مجلل است، معمولاً این نوع سبک طراحی برای خانههای بزرگ کاربرد و کارایی دارد. البته اگر فضای موردنظر شما برای طراحی کافی و بزرگ نیست، سبک سلطنتی مناسب فضای شما نیست و بهتر است بهدنبال سبکهای دیگر دکوراسیون باشید. دکوراسیون سلطنتی در رده دکوراسیونهای لوکس قرار دارد. اگر در زمره افرادی هستید که قصد چیدمان خانه به سبک سلطنتی دارید یا از علاقهمندان این نوع چیدمان هستید، این مطلب به شما کمک میکند تا عناصر و اصول چیدمان این سبک را بهتر بشناسید و ایده بگیرید. نقطه کانونی: در ابتدا یک نقطه کانونی را برای چیدمان مبلمان سلطنتی خود درنظر بگیرید؛ انتخاب نقطه کانونی در منزل، از مهمترین نکاتی است که در چیدمان سلطنتی باید به آن توجه کرد. انتخاب این نقطه مرکزی به این دلیل است که وقتی کسی وارد منزل شما میشود، اولین نقطهای که بهچشم او میآید، چیدمان وسایل در نقطه مرکزی خانه است.

البته به این نکته هم توجه داشته باشید که مبل ال آنتیک قدری از دیگر مدلها مثل مبلهای راحتی ال ارزان، باکس دار و مبلهای رنگی گرانتر است. چه سرویس مبلمانی، برای خانهمان مناسب است؟ با وجود همه نکاتی که به آن اشاره کردیم، نمیتوان گفت که لزوماً مبلهای راحتی مبلهای ارزانی هستند. بههرحال بهدلیل استفاده بیشتر و تمایل خریداران به داشتن آن، جزء مبلهای پرطرفدار هستند و رنج قیمتی متنوعی هم دارند. درست مثل قیمت مبل یو شکل که با وجود ظاهر شبیه به مبل ال کلاسیک باز هم رنج متنوعتر و بیشتری دارد. پارتیشن
ثابت
 مبلهای راحتی بهطورکلی طیف وسیعی از مدلها را در خود دارند. از مبل پایه کوتاه که قدری نسبت به مبل ال مدرنتر است، گرفته تا مبل نیمکتی که تنها برای بخشی از خانه کاربرد دارد و فضای کمتری را هم اشغال میکند. البته سلیقهها متفاوت است و برخی برای فضای راحتی خود، از تختهای سنتی استفاده میکنند تا قدری حال و هوای سنتی و مدرن را کنار هم حفظ کنند. برای آنهایی هم که میخواهند در حین راحتی، فضایی مدرن به دکوراسیون خود بدهند، انواع مبل راحتی جدید ترکیبی گزینه بهتری است. بهطورکلی، باید ابتدا مشخص کنید که چه بودجهای برای خرید مبل راحتی در اختیار دارید تا به تناسب آن، انتخاب بهتری هم داشته باشید.

  1. با طرح های راه راه بزرگ شوید
  2. عکاسی از بناهای معماری
  3. ارگانیک (Organic Style)
  4. کناف تلویزیون روی دیوار
  5. مبلی به سبک لاوسن (Lawson-style Sofa)
  6. انواع جلو مبلي
از دست ندهید
آنها مقایسه درآمدهای CPA را با اینها ساخته شده با چای ساز. این غمگین

در نظر داشته باشید که اگر اتاق نشیمن بیش از اندازه روشن باشد، ممکن است باعث ایجاد نوری زننده، مخصوصا در هنگام شب شود. روشنایی طبیعی یکی از بهترین انواع نور برای اتاق نشیمن است. دقت کنید که در طول روز نور خورشید اجازه ورود به اتاق را داشته باشد. جلوی پنجرهها را نپوشانید. میتوانید از آویزها با اندازه مناسب برای نورپردازی اتاق نشیمن استفاده کنید. هم جلوه بصری زیبایی دارند که به اتاق نشیمن عمق میبخشند، هم یک منبع نور به حساب میآیند. لوسترها نوع دیگر نورپردازی هستند که معمولا منبع اصلی روشنایی اتاق نشیمن هستند. انتخاب لوستر مناسب به سبک اتاق نشیمن بستگی دارد. میتوانید با توجه به نور و سبک اتاق نشیمن خود از انواع منابع نوری ازجمله لوسترهای سقفی، چراغهای رومیزی، آباژور، لامپهای در کف یا آویزهای دیواری برای روشنایی اتاق استفاده کنید. از هر وسیلهای که برای نورپردازی استفاده میکنید، دقت کنید که نوری سراسر و یکدست در فضا ایجاد کنید.

سبک آرت نوو یکی از چشمگیرترین سبکها در طراحی جدارههای داخلی ساختمان، راهپلهها و مبلمان داخلی است. در سبک آرت نوو معمولا از پالت رنگی ملایم و گرم استفاده میشود؛ رنگهایی همچون قهوهای، خاکستری، زرد خردلی، زیتونی و یاسی. در سبک آرت نوو از کاغذ دیواری با رنگ گرم و طرح برجسته برای پوشش دیوارها استفاده میشود. برای بازسازی دقیق سبک آرت نوو در فضای خانه باید از کفپوش چوبی استفاده کنید و برای تورپردازی به سراغ لامپهای تزئینی آرت نوو مانند لامپ تیفانی بروید. بکارگیری سطوح شیشهای رنگارنگ با نقوش ارگانیک همچون رویش ساقه گیاه در درها و کابینتها، کمد لباس و آینهها، حس هنری آرت نوو را در فضای داخلی ایجاد میکند. سبک آرت دکو از سبکهای هنری و جلوهگر است که فضای مجللی را به وجود میآورد. این سبک در اوایل قرن بیستم در فرانسه رواج یافت و از آنجا به آمریکا راه یافت و محبوبیت بیشتری پیدا کرد. سبک آرت دکو تحت تاثیر انقلاب صنعتی و استفاده فراوان از متریال فلز است.

از دست ندهید
زندگی مخفی چای ساز

امروزه سلیقه عموم مردم به استفاده از نورهای سردتر و یا سفید، بیشتر سوق پیداکرده است؛ اما همچنان استفاده از نور زرد می تواند گزینه مطلوبی برای سلیقه های خاص باشد. در سبک نورپردازی متمرکز از منابع نوری کوچک تر برای ایجاد نور متمرکز استفاده می شود. انتخاب
کمد دیواری
 نور متمرکز می تواند برای انجام فعالیت هایی مانند مطالعه، نوشتن یا آشپزی مناسب باشد. انواع چراغ های رومیزی، آباژور، چراغ های زیر کابینتی، چراغ میز ناهارخوری و غیره می توانند در تأمین نور در این سبک مناسب باشند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای داشتن یکی یا چند منبع نوری بزرگ برای تأمین نور کلی و عمومی واحد، از چندین منبع متمرکز نوری برای این منظور استفاده کنند. سبک نورپردازی متمرکز حالت شاعرانه تر و هنرمندانه تری به واحد می دهد و در دسته نورپردازی های کم نور به شمار می رود. نورپردازی تأکیدی همان طور که از نامش پیداست برای تأکید یا برجسته کردن یک بخش خاص مورداستفاده قرار می گیرد.

کلیساها و نمای ساختمان های رومی و یونانی باستان نمونه بارز این سبک هستند. اغلب برای طرح ها و نقش های روی دیوار یا حتی سقف، گلدان، تزئینات و غیره استفاده می شود. در مبلمان مورد استفاده برای این سبک، بیشتر از قاب چوبی استفاده شده است. رنگ های قهوه ای تیره انتخاب های خوبی برای این سبک دکوراسیون هستند. استفاده از پارچه در رنگ های قرمز تیره، سبز، کرم و گاهی یشمی بیشتر به چشم می خورد. نیز برای آنها استفاده می شود. امروزه از این سبک در کنار عناصر مدرن استفاده می شود. یعنی مثلا از ابزارهای قدیمی برای نصب پرده ها استفاده نمی شود و سعی می کنیم از ابزارهای به روز و مدرن برای نصب آن ها استفاده کنیم. درست است که سبک اصلی کلاسیک است، اما برای رسیدن به دکوراسیونی ماندگار و ارزشمند باید از عناصر مدرن برای آن استفاده کرد. استفاده از پرده های بلندتر در این سبک دیده می شود و در آن از منگوله ها و گیره هایی استفاده می شود که جنبه تزئینی و کاربردی بالایی دارند.

از دست ندهید
خرید، قیمت و فروش انواع مینی کامپیوتر

[ بازدید : 5 ]

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا