سایر مطالبکولر گازی

کولر گازی و اسپلیت

در غیر این صورت، گرمای خارج شده از هوا دوباره از طریق همین لوله خرطومی به فضا برمی گردد و کار تهویه و سرمایش به درستی انجام نمیشود. شرکت آبسال در سال ۱۹۵۶ میلادی، تأسیس شد و تا سال ۱۹۸۳ تحت نام یونیورسال پیالسی شناخته میشد، سپس به آبسال تغییر نام داد. البته همانطور که قبلا گفته شد در ساخت کولر گازی از لوله های مسی استفاده می شود که در نمونه های تقلبی کولر گازی بانه کیفیت این لوله های مسی بسیار پایین تر بوده و دارای ضخامت کمتری هستند. اکثر افراد با این سوال مواجه می شوند که علت ارزان بودن کولر گازی بانه چیست و در این زمینه باید گفت که این کالا به طورمستقیم به مصرف کنندگان عرضه می گردد بدون هیچ واسطه ای. در آخر، مبرد تبخیر شده در اواپراتور دوباره به وسیله کمپرسور مکیده می شود و فرآیند ذکر شده مجددا ادامه پیدا می کند.

کولر گازی ضمن تشکر از جنابعالی جهت اطمینانی که به نظرات فنی کارشناسان فروش دماتجهیز دارید، لازم به ذکر است اصولا تعیین و انتخاب برند محصول موردنظر براساس سابقه ، قدرت برند ، خدمات و قیمت محصول نهایتا توسط خریدار تعیین میگردد. لازم به ذکر است کلیه کولر گازی های ارائه شده در سایت مجموعه تخصصی دماتجهیز دارای شناسه کالا و قیمت مناسب بوده و تخفیفهای مورد نظر مصرف کنندگان در این قیمتها لحاظ گردیده است. از دیگر افراد پیشگام در این عرصه میتوان به چارلز تلیر، دیوید بویل و رائول پیکت اشاره کرد. بایگانیشده از اصلی در ۱۰ ژانویه ۲۰۱۶. دریافتشده در ۱۱ ژانویه ۲۰۱۶. برای آن که بتوانید جنس های تقلبی را از اصل تشخیص بدهید و بهترین خرید را داشته باشید باید در این زمینه آگاهی های لازم را داشته باشید تا در خرید خود دچار مشکلات نشوید. کولرهای گازی و اسپلیت یکی از بهترین این تجهیزات خنک کننده هستند ، که برای انتخاب و خرید آنها به اطلاعاتی مانند انتخاب ظرفیت، نوع، برند و آگاهی از قیمت مناسب آنها نیاز دارید. نصب کولر گازی پنجره ای بسیار آسان است، کافیست مکان قرار گیری آن را مشخص کنید و دوشاخه دستگاه را به پریز برق متصل کنید. کولر گازی پرتابل(قابل حمل) هم مانند کولر گازی پنجره ای تمام قطعات را درون خود جای داده و یک پارچه است و علت نام گذاری این کولرها این است که قابل حمل هستند و به دیوار یا سقف متصل نمی شوند، و در برخی موارد چرخ دار هستند که جا به جایی آنها را آسان ترمی کند.

از دست ندهید
استراتژی برای به حداکثر رساندن جارو شارژی

سال ۱۳۶۷ شرکت صنعتی بوتان به تولید و عرضه محصولات جدید گازسوز اقدام نمود و توانست طی مدت هفت سال، میزان تولید آبگرمکنهای دیواری گازی را به ده برابر (گزارشهای مالی شرکت) افزایش دهد. BTU (British Thermal Unit) واحد استاندارد اندازه گیری انرژی گرمایی در تجهیزات تهویه مطبوع است و به مقدار گرمایی گفته میشود که میتواند دمای یک پوند آب را در فشار یک اتمسفر به میزان یک درجه فارنهایت افزایش دهد. مبرد در نتیجه این افت فشار، حالت دوفازی می گیرد و به سمت ورودی اواپراتور می رود. با توجه به اینکه مجموعه تخصصی دماتجهیز بعنوان عضو رسمی اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع، ارائه دهنده انواع کولر گازی و اسپلیت در منطقه خاورمیانه است، چنانچه برای هریک از کشورهای منطقه نیاز به Split AC Unit دارید، میتوانید سفارش خرید خود را با اطمینان خاطر، گارانتی محصول و قیمت مناسب به کارشناسان فروش ما بسپارید. در این کمپرسورها از پیستونهایی استفاده میشود که توسط یک میللنگ به حرکت در میآیند. در ادامه نیز مایع خارج شده از کندانسور از لوله مویی(شیر انبساط) عبور می کند و افت فشار شدید پیدا می کند. کمپرسور کمکی (Booster compressor)، کمپرسوری است که هوای فشرده از قبل را تا فشار بالاتری متراکم میسازد.

کولر گازی اصول کار کمپرسور پرهای (Vane compressor) همانند بسیاری از موتورهای هوای فشرده دیگر است. به همین علت امروزه این تجهیزات مورد استفاده بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته است. دراین بین خدمات متنوع و مهمی با کیفیت عالی را به مصرف کنندگان خود ارائه داده اند. • موثرترین راه کاهش مصرف برق کولر گازی و اسپلیت، تنظیم دمای دستگاه بین 24 تا 26 درجه سانتیگراد است! این اتفاق زمانی رخ میدهد که دما در سطح ابر بالای صفر ولی در سطح زمین زیر صفر باشد بنابراین قطرات آب در میانه راه شروع به انجماد میکنند ولی چون سرعت بارش زیاد است قطرات آب فرصت انجماد کامل را نداشته و یخ و آب باهم مخلوط است. امروزه برای رساندن دمای محیط به دمای آسایش باید از تجهیزات جدیدی جهت سرمایش و گرمایش در فصول مختلف سال استفاده کرد. • حالت AUTO: در این حالت دستگاه بصورت خودکار عملکرد سرمایشی یا گرمایشی را جهت فراهم نمودن هوایی با دمای معتدل در محیط انجام میدهد. مجموعه دماتجهیز جهت سهولت خرید شما مشتریان عزیز، امکان فروش اقساطی را فراهم نموده است. در سایت مجموعه تخصصی دماتجهیز، اطلاعات فنی ده ها مدل از انواع کولرگازی و اسپلیت، از انواع برندهای معتبر با گارانتی اصلی، جهت برخورداری شما عزیزان از حس خوب خرید بهینه و هوشمند ارائه گردیده است.

از دست ندهید
جارو شارژی - دریابیم که چگونه بیشتر سازنده باشید؟

ترکیب EER بالاتر و اینورتر مناسب تر در یک کولر اسپلیت، میتواند یک دستگاه الکتریکی با مصرف کمتر، بازده بیشتر و راندمان بهتری به ما ارائه دهد. برند بوتان در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد. سپس یخ تشکیل شده در استخر یخچال را شکسته و در انبار ذخیره میکردند. این اسپلیت از دو قسمت داخلی و خارجی یعنی به ترتیب از اواپراتور و کندانسور تشکیل شده اند. کمپرسورهای بزرگتر دارای یک یاتاقان متحرک و واشرهای درزگیری هستند که بر روی پینهای انگشتی پیستون قرار دارند و دارای قطعه میانی تهویهکنندهای است که از انتقال روغن از محفظه کارتل روغن به محفظه تراکم ممانعت میکند. یک دمنده (Blower)، به این علت که بدون تراکمسازی درونی کار میکند، کمپرسور جابجایی نیست. از طرف دیگر با توجه به شدت جریان برق مصرفی (آمپر) در هنگام راهاندازی کولرهای گازی اسپلیت 24000 (15 آمپر) به بالا و شوک الکتریکی حاصل از هر بار استارت موتور، توصیه میشود برای ظرفیتهای بالاتر کولر، اسپلیت و حتی داکت اسپلیت حتماً از انواع کولرهای گازی اسپلیت اینورتر دار استفاده نمایید. این عمل باعث خاموش شدن یا کاهش دور متناوب کمپرسور دستگاه و کاهش هزینه برق مصرفی شما میگردد.

به طور مثال فرض کنید در ماههای تیر و مرداد که دمای هوای تهران حتی به 40 درجه سلسیوس هم میرسد، موتور یا کمپرسور کولر گازی شما برای تأمین دمای هوای دلخواه و مطلوب 24 درجه، تقریباً به صورت دائم در حال کار است. استفاده مستمر (چند وقت یکبار) از برنامههای کنترل سلامت قطعات مانند HWMonitor بدون نیاز به رجوع به BIOS میتواند به سلامت سیستم مورد نظر و پیشگیری از آسیب کمک کند. 1. برای محاسبه تقریبی ظرفیت کولر گازی و اسپلیت مورد نیاز در طبقات وسط ساختمان، به ازاء هر متر مربع حدود 400 تا 600 (BTU) و درطبقاتی که بالای آنها پشت بام است، به دلیل تابش مستقیم نور خورشید بر سقف، به ازاء هر مترمربع زیربنا بین 600 تا 800 (BTU) درنظر گرفته میشود. بدیهی است کولرهای گازی اسپلیت گرید B نسبت به گرید A، دارای مصرف برق بیشتری بوده اما در هر حال از کولرهای گازی معمولی کم مصرفتر میباشند. جان گوری، یک مخترع آمریکایی اهل فلوریدا، نخستین یخچال مکانیکی را در ۱۸۴۱ میلادی بر پایهٔ طرح ایوانس ساخت که از آن برای ساختن یخ برای خنک نگاهداشتن مبتلایان تب زرد استفاده میکرد. گاز خنک در هنگام خروج از کمپرسور به دلیل کمپرس (فشار) گرم می شود و سپس وارد بخش بیرونی یعنی کندانسور می گردد.

از دست ندهید
8 مهم راهبردها به سرویس قابلمه

جهت اطمینان از کیفیت هوای فشرده، به ویژه در صنایع حساسی که وجود روغن در آن یک امر بسیار تأثیرگذار میباشد، فیلترهای جذبی Activated Carbon یک راه حل بسیار ویژه و کاملاً اقتصادی را پیشنهاد میدهد. کمپرسورهای رفتوبرگشتی بزرگتر، در محدوده بالای ۱۰۰۰ اسببخار، در صنایع بزرگتر و پتروشیمی متداول هستند. بایگانیشده از اصلی در ۲ ژوئیه ۲۰۰۷. کولر گازی اسپلیت دارای دو قسمت است، یک قسمت برای داخل اتاق و دیگری خارج از آن که موتور یا کمپرسور است تا بتوانید در محیطی دورتر از محل نصب پنل با حداقل صدا به کارگیری شود البته این نوع از کولر فضای بیشتری را نسبت به کولر گازی های پنجره ای و قابل حمل در بیرون از محیط به خود اختصاص میدهد. کولر گازی های مدرن، از تکنولوژی موتورهای با دور متغیر به نام اینورتر استفاده می کنند، که نتیجه آن کنترل بهتر دماست. از روش هایی که می خواهید بفهمید این کولر اصل است یا نه این است که سعی کنید از فروشگاه هایی خرید کنید که قابل اعتماد بوده و برای فروش اجناس خود کولر گازی را پایین تر از قیمت واقعی اش نمی فروشند. در زمان خرید کولر گازی ممکن است با مشکلی با عنوان تغییر در ظاهر یک محصول مواجه شوید به این معنا که برخی از فروشندگان اجناس معمولی را از نظر ظاهری تغییر داده و به عنوان یک محصول برند به مشتریان خود با قیمت بالاتری ارائه می نمایند.

EER به معنای میزان بهره وری انرژی الکتریکی یا Energy Efficiency Ratio است. ↑ “Swamp Cooler Water and Energy Use”. ↑ حیدری و دیگران، «کولر آبی»، تکنولوژی و کارگاه تعمیر لوازم خانگی. ↑ «یخچال». تکنولوژی و کارگاه تعمیر لوازم خانگی. قسمت مکانیکی در کمپرسورهای یخچال خانگی شامل یک سیلندر است که پیستون آن توسط هستهٔ موتور الکتریکی به حرکت در میآید. بخار ایجاد شده توسط کمپرسور مکیده شده و به این ترتیب چرخه کامل شده تا رسیدن به دمای مورد نظر در داخل اتاق تکرار می شود. دریافتشده در ۷ مرداد ۱۳۹۴. «IUPAC GOLD BOOK». دریافتشده در ۱۸ مارس ۲۰۱۲. در ادامه مایع با عبور از لوله مویی دچار افت فشار می شود و براثر افت فشار دمای جوش پایین آمده که باعث جوشیدن قسمتی ازمایع شده و همین امر سبب ایجاد گرمای مورد نیاز توسط خود گاز مایع می شود و دمای گاز خنک کاهش می یابد. کولر گازی پمپی دارد که گرمای محیط داخل اتاق که نسبت به بیرون خنک تر است را جذب می کند و به بیرون که گرمتر است می فرستد. با کارکردن فن کندانسور و با عبور هوای بیرون گاز خنک (گرم)، سرد شده و تبدیل به مایع می شود. هوای داخل نیز، پس از عبور از میان کویلهای پنل داخلی (اواپراتور)، تبدیل به هوای خنک و دلپذیر شده و موجب آسایش و رفاه ساکنین میگردد.

از دست ندهید
وقتی قهوه ساز شرکت ها توسعه خیلی سریع

همانطور که در یخچال از روش تبدیل گاز به مایع با کمک افزایش فشار که در نهایت تولید سرما می کند، در کولر گازی هم همین فرایند رخ می دهد. کولر گازی پنجره ای ساده ترین نوع کولر گازی می باشد که به صورت یک تکه طراحی و تولید شده، یعنی قسمت کمپرسور و پنل با هم در یک باکس قرار دارند. به گونه ای که، ابتدا مایع مبرد دربخش بیرونی یا پنل بیرونی کولر گازی (کندانسور) خنک میشود و از طریق لوله مسی به شیر انبساطی (expantion valve) منتقل شده و از آنجا به صورت گاز مبرّد برای جذب گرمای محیط، وارد کویل پنل داخلی میگردد. بیشتر خانواده های ایرانی در فصل گرما از کولر آبی و یا گازی برای خنک کردن محیط زندگی خود استفاده میکنند. تنها با تنظیم سرعت موتور، سرعت کمپرسور، نرخ جریان مبرد، ظرفیت کولر گازی و دمای اتاق به دقت کنترل می شود، این در حالیست که عملکرد موتور کولر گازی های معمولی صفر و صد هستند و سرعت موتور را نمی توان تنظیم کرد، یعنی کمپرسور کولر گازی های معمولی یا متوقف است یا با تمام توان کار می کند که باعث طول عمر کمتر دستگاه و مصرف انرژی الکتریکی بیشتر در زمان هربار استارت کولر می شود.

به هر میزان که EER بیشتر باشد(به درجهA نزدیکتر باشد)، دستگاهِ خنککنندهی بهتری خواهیم داشت. نداشتن ضمانت و خدمات پس از فروش از شرکت معتبر، پاسخگو و خوشنام برای تجهیزاتی که نیاز به سرویس و شارژ دورهای دارند. زندگی در شهر و روستا نیاز به شرایط آسایش دمای محیط دارد. گاز با استفاده از پرههای شعاعی وارد مرکز چرخ پروانه میشود و توسط نیروهای گریز از مرکز به سوی محیط چرخ پروانه به بیرون پرتاب میشود. یک کمپرسور محوری (Axial compressors) دارای جریان محوری است، هوا یا گاز از میان ردیفهایی از پرههای ثابت و متحرک در امتداد محور گردان کمپرسور عبور میکنند. خمیرهای ساده سفید سیلیکون که گاهی تقلبی و سرامیک هستند رسانایی یک دارند اما خمیرهای نقره بر حسب آنکه تا چه اندازه از نقره در آن استفاده شده باشد تا ۸ واحد رسانایی دارند. معمولاً گاز پرفشار خروجی از کمپرسورها را از یک سامانه خنککننده عبور میدهند تا دمای گاز کاهش یابد. در این نوع کمپرسورها فرایند cooling توسط آب یا هوا انجام میشود. کولر گازی های پرتابل در دو نوع تک لوله ای و دو لوله ای ساخته می شوند. اگر در یک منطقه معتدل مرطوب زندگی میکنید، کمپرسورهای روتاری گزینه مناسب هستند. گاز خنکی وجود دارد که در لوله های کولر توسط یک کمپرسور جریان می یابد.

از دست ندهید
تخت خواب یک نفره

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا