سایر مطالب

۹ وسیله که برای شروع شمع‌سازی در سال جدید نیاز دارید

وقتی می‌خواهیم کسب و کار جدیدی را راه‌اندازی کنیم، تهیه کردن تجهیزات لازم قبل از شروع کار بسیار مهم است. شاید تصور ما از ساختن شمع تنها قرار دادن فیتیله در مقداری پارافین ذوب شده باشد، اما شمع‌سازی کمی پیچیده‌تر و البته هیجان‌انگیزتر از این کار است که به وسایل بیشتری نیز نیاز دارد.

در این مقاله تمام مواد مورد نیاز برای شروع شمع‌سازی به عنوان یک شغل را در اختیار شما قرار دادیم تا بتوانید در سال نو، شغل جدیدتان را شروع کنید.

یکی از اصلی‌ترین اجزای تشکیل دهنده‌ی شمع، پارافین است که به شما امکان ساخت شمع در هر شکلی را می‌دهد. همچنین با اضافه کردن رنگ‌های مخصوص به آن، می‌توانید طیف گسترده‌ای از شمع‌های رنگارنگ و جذاب بسازید. برای ساخت شمع، در ابتدا باید پارافین را ذوب کنید و در نهایت در قالب مد نظر خود بریزید تا به شکل دلخواهتان تبدیل شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های پارافین خوب برای شمع‌سازی، قابلیت نگه داشتن عطر و رنگ و در نتیجه ساخت شمع‌هایی با رایحه‌ی قوی و ماندگار و رنگ‌های متنوع است. همچنین هنگام خرید پارافین به این نکته نیز توجه داشته باشید که محصولی که انتخاب می‌کنید، فاقد مواد افزودنی مضر باشد تا بتوان از آن با خیال راحت و بدون ایجاد خطری برای سلامتی استفاده کرد.

فیتیله که معمولا از پنبه‌ی بافته شده یا الیاف‌های دیگری ساخته شده است،‌ برای کشیدن پارافین ذوب شده به داخل شعله و روشن ماندن شمع استفاده می‌شود. انتخاب فتیله‌ی مناسب برای اطمینان از سوختن مناسب شمع و حداکثر پخش بو بسیار مهم است.

از دست ندهید
معرفی چند نمونه جارو شارژی برتر سال 1402

ضخامت و جنس فیتیله بر میزان مصرف موم و اندازه‌ی شعله تأثیر می‌گذارد. باید فیتیله‌ای را انتخاب کنید که با قطر شمع، نوع موم استفاده شده و مدت زمانی که می‌خواهید شمع روشن بماند، متناسب باشد.

فیتیله‌های پنبه‌ای رایج‌ترین نوع مورد استفاده در شمع‌سازی هستند. این فیتیله‌ها که  به صورت تمیز و یکنواخت می‌سوزند، از الیاف پنبه‌ی طبیعی ساخته و با مواد شیمیایی مختلف ترکیب می‌شوند تا عملکرد آن‌ها بهبود یابد. علاوه بر فتیله‌های پنبه‌ای، فتیله‌هایی دیگری مانند کنفی و چوبی ساخته شده‌اند.

فیتیله‌ی کنفی جایگزین طبیعی پنبه است و در میان دوست‌داران محیط‌زیست، محبوبیت زیادی دارد. فتیله‌های چوبی نیز به خاطر صدای سوختن فوق‌العاده‌ای که دارند، برای کسانی که فضاهای روستایی و جنگلی را دوست دارند، گزینه‌ی مناسبی هستند.

۳. ظرف ذوب پارافین

برای ذوب کردن موم از ظرف‌های مخصوصی استفاده می‌شود که ریختن پارافین ذوب شده را در قالب یا ظرف شمع آسان‌تر می‌کند. این ظرف‌ها با مواد مختلفی مانند فولاد ضدزنگ، آلومینیوم و شیشه ساخته می‌شوند که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای منحصربه‌فرد خود را دارند.

ظروف آلومینیومی سبک و مقرون به صرفه هستند، در حالی که ظرف‌های فولادی ضدزنگ، دوام و ماندگاری بالایی دارند. ظروف شیشه‌ای نیز به شما امکان مشاهده‌ی فرآیند ذوب پارافین را می‌دهند و به راحتی تمیز می‌شوند. هنگام انتخاب ظرف ذوب برای شروع شمع‌سازی، باید نوع موم مورد استفاده، اندازه‌ی دسته‌ی آن و بودجه خود را در نظر بگیرید.

۴. دماسنج

برای این که ببینید چه زمانی پارافین به اندازه‌ی کافی داغ شده است، به دماسنجی نیاز دارید که دما را سریع به شما نشان دهند. دماسنج‌های آشپزخانه که معمولا از پلاستیک‌های باکیفیت، ضدآب و سازگار با محیط زیست ساخته می‌شوند، برای شمع‌سازی مناسب هستند. پس از اتمام کارتان نیز می‌توانید به راحتی آن‌ها را بشویید و برای روزهای بعدی دوباره استفاده کنید.

از دست ندهید
چگونه با انجام کمتر، کولر گازی بیشتری بدست آوریم
دماسنج آشپزی واتان مدل ترمومتر JR-1

۵. ترازو

یک ترازو با کیفیت بالا برای اندازه‌گیری پارافین، اسانس‌ها و روغن‌های معطر و سایر مواد مورد استفاده در ساخت شمع ضروری است. دقت ترازو، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید، زیرا با اندازه‌گیری دقیق مواد، هر بار می‌توانید به نتیجه‌ی یکسان مورد نظرتان برسید. ترازوی دیجیتال برای این حرفه بسیار مناسب است، زیرا دقت بسیار بالایی دارد و به راحتی نیز خوانده می‌شود.

همچنین به دنبال ترازویی باشید که بتواند وزن مواد مورد نظر شما را تحمل کند. اکثر ترازوهایی که برای شمع‌سازی استفاده می‌شوند، حداقل ۵۰۰ گرم ظرفیت دارند که برای ساخت شمع‌های کوچک تا متوسط ​​مناسب هستند. با این حال، اگر قصد دارید شمع‌های بزرگ‌تری بسازید، ممکن است به ترازویی با ظرفیت بالاتر نیاز پیدا کنید.

در آخر محصولی را انتخاب کنید که علاوه بر این دو ویژگی، طرز کار آسان و راحتی داشته باشد. همچنین بهتر است که ترازوی شما سبک و قابل حمل باشد تا به راحتی بتوانید در حین کار آن را جابه‌جا کنید.

ترازو دیجیتال کانستنت مدل 14192-365A

۲,۰۰۰,۰۰۰

۱,۴۹۸,۰۰۰

تومان

ترازو دیجیتال اف 1976 مدل A16884

۸۶۰,۰۰۰

۶۹۹,۰۰۰

تومان

۶. ظرف شمع‌سازی

شیشه‌

ظروف شمع باید از شیشه‌های باکیفیت مطابق با استانداردهای غذایی، فاقد BPA، قابل بازیافت، غیر سمی و بدون مواد نگهدارنده باشند. همچنین جنس و مقاومت ظرف باید به شکلی باشد که بتوان آن‌ را در ماشین ظرف‌شویی و فریزر قرار داد.

بانکه مدل کانتینری مجموعه 6 عددی

بانکه مدل شش ضلعی درب کانتینری بسته 12 عددی

قوطی‌ یا ظرف فلزی

قوطی‌ها معمولا از آلومینیوم باکیفیت ساخته می‌شوند. قوطی‌ها به دلیل دوام و کیفیت بالایی که دارند، بعد از اتمام شمع نیز می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند و به همین خاطر بین شمع‌سازان مبتدی، محبوبیت بیشتری نسبت به ظروف شیشه‌ای دارند. اگر برای بازگرداندن قوطی‌های قدیمی به مشتری‌هایتان تخفیف دهید، می‌‌توانید چند بار از آن‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توان از آن‌ها به عنوان جعبه‌ای برای هدیه‌ها یا ذخیره‌ی ادویه‌های گیاهی، صنایع دستی و وسایل مورد نیاز مسافرت نیز استفاده کرد.

از دست ندهید
چای ساز و اثر مل گیبسون

قالب‌های شمع‌سازی

قالب‌های شمع‌سازی

قالب‌ها در شکل‌ها و اندازه‌های گوناگون مطابق با نیازها و سلیقه‌ی شما و مشتری‌هایتان وجود دارند و از مواد مختلفی از جمله فلز، پلاستیک و سیلیکون ساخته می‌شوند. قالب‌های فلزی بادوام هستند و می‌توانند دماهای بالا را تحمل کنند، در حالی که قالب‌های پلاستیکی و سیلیکونی انعطاف‌پذیر هستند و می‌توانید به راحتی شمع را از داخل آن‌ها دربیاورید.

هنگام انتخاب قالب برای شمع‌سازی، توجه به نوع موم مورد استفاده ضروری است. به عنوان مثال، موم زنبور عسل بهتر است در قالب‌های فلزی ریخته شود زیرا به سرعت سفت می شود، در حالی که موم سویا برای قالب‌های پلاستیکی یا سیلیکونی مناسب‌تر است زیرا جدا کردن آن از قالب‌های فلزی می‌تواند سخت‌تر باشد.

قالب شمع مدل خرگوش تخم مرغی

قالب شمع مدل گل آلاله

استفاده از رنگ‌های مخصوص که در شکل‌های مختلفی از جمله مایع و پودر وجود دارند، می‌توانند زیبایی شمع‌های شما را چندین برابر کنند. رنگ های مایع به راحتی قابل استفاده هستند و به خوبی با موم ترکیب می‌شوند، در حالی که رنگ‌های پودری غلظت بیشتری دارند و برای رسیدن به رنگ مورد نظرتان، به اندازه‌گیری دقیقی نیاز دارید.

هنگام انتخاب رنگ برای شمع‌سازی، توجه به نوع موم مورد استفاده ضروری است. برخی از موم‌ها، مانند موم سویا، منفذهای بیشتری دارند و برای دستیابی به رنگی زنده، باید مقدار بیشتری رنگ به آن اضافه کنید. همچنین باید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که برای ساخت شمع مناسب باشند، زیرا برخی از محصولات می‌توانند سمی باشند یا در هنگام سوزاندن بخارهای مضر ایجاد کنند.

با ترکیب رایحه های مختلف، شمع سازان می توانند طیف گسترده ای از رایحه‌ها را ایجاد کنند که می توانند برای موقعیت ها یا حالات مختلف استفاده شوند. علاوه بر این، برخی از رایحه‌ها مانند اسطوخودوس یا بابونه، می‌توانند به آرامش ذهن و بدن کمک می‌کند.

از دست ندهید
راه‌ها تا چای ساز کمی شناسایی

برخی از اسانس‌ها برای انواع خاصی از موم مناسب‌تر هستند. به عنوان مثال، موم سویا برای ساخت شمع معطر بسیار مناسب است، در حالی که موم زنبور عسل دارای رایحه‌ای طبیعی است که می‌تواند با عطر اضافه‌شده تداخل داشته باشد. همچنین باید از اسانس‌های مخصوص شمع‌ استفاده کنید، زیرا سایر عطرها ممکن است به خوبی با موم ترکیب نشوند و باعث ایجاد مشکلاتی مانند تغییر رنگ یا پخش بوی بد شوند.

۹. لوازم بسته‌بندی

بسته‌بندی شمع

بسته‌بندی تنها برای محافظت از شمع‌ها در هنگام حمل و نقل استفاده نمی‌شوند، بلکه یک بسته‌بندی زیبا می‌تواند در ایجاد حس خوب در مشتری‌ها وفادار شدن آن‌ها تاثیر زیادی داشته باشد. جعبه‌ها و بسته‌بندی‌ها در اندازه‌ها و سبک‌های مختلفی از جمله کیسه‌های پلاستیکی شفاف، جعبه‌های مقوایی و قوطی‌های تزئینی وجود دارند که با توجه به نیاز و بودجه‌ی خود، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

همچنین بسته‌بندی سفارشی نیز یک گزینه عالی برای افرادی است که می‌خواهند تصویر برندی منحصربه‌فرد و شخصی ایجاد کنند. این نوع بسته‌بندی می‌تواند دارای نام تجاری، لوگو و سایر اطلاعاتی باشد که برند سازنده‌ی شمع را مشخص می‌سازند.

سلفون بسته بندی کد 1000MM رول 1000 متری

کارتن بسته بندی مدل K10-7.5-4 بسته ۲۵ عددی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا