سایر مطالب

انواع لپ تاپ چیست؟

تعمیر تلویزیون در مرکز تعمیراتی امداد رایانه (تعمیری ها)

laptopما در این مقاله سعی بر این داریم تا این سوال را از جوانب متفاوت بررسی کنیم و پاسخ این سوال را پیدا لپ تاپ زد بوک کنیم. چه لپ تاپی را میخواهید؟ برای داشتن یک خرید مناسب، در اولین قدم شما باید سیستم مورد نیاز خود را شناسایی کنید. مهمترین بخش خرید شما پیدا کردن لپ تاپ مناسب با خواستههای شما میباشد، پس بهتر است سیستم مورد نیاز خود را بررسی کنید. برند لپ تاپ، اندازه صفحه نمایش، مقدار رم، مدل پردازنده، گرافیک، حافظه داخلی و بقیه ویژگیهای لپ تاپ که در کاربرد آن برای شما تاثیر دارد را به درستی پیدا کنید. به طور مثال برای برنامه نویسی یک لپ تاپ میان رده نیاز دارید و برای بازی کردن باید یک لپ تاپ قوی داشته باشید. برای اینکه دقیق متوجه شوید که لپ تاپ مورد نیاز شما چیست اطلاعات بیشتری نیاز دارید، از این رو ما به شما مقاله ” راهنمای خرید لپ تاپ ” را پیشنهاد میکنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

  1. نمایش مکان دقیق وسیله­ای که ردیاب روی آن نصب شده است
  2. دسترسی سریع و راحت به اطلاعات
  3. گوشیهای بالارده
  4. حافظه: 1GB RAM
  5. لپ تاپ ایسوس Core i9
  6. انواع لپ تاپ چیست؟

laptopاین نوع حافظه قابلیت ذخیره موقت اطلاعات را دارد. رجیسترهای واقع در پردازنده کامپیوتر سریعترین اشکال ذخیره سازی کامپیوتر به حساب میآیند. متداولترین اطلاعات مورد استفاده در حافظه پنهان پردازنده کامپیوتر رونوشت شده، در نتیجه عملکرد آن بهبود مییابد. کامپیوترها به یک حافظه اولیه غیر فرار جهت خواندن برنامههای بزرگ نیاز دارند. این حافظه غیر فرار را رام (ROM) و یا حافظه فقط خواندنی گویند. همچنین حاوی برنامههای استارت آپ یا راه انداز مورد استفاده برای بوت کردن کامپیوتر است. حافظه ثانویه کامپیوتر، فلش مموری، نوار مغناطیسی، کارت پانچ و فلاپی دیسک را شامل میشود. واحد نمایش بصری همانطور که از نام آن پیداست، یک وسیله الکتریکی است که تصاویر تهیه شده توسط خروجی ویدئویی کامپیوتر را نمایش میدهد. مانیتور یا صفحه نمایشهای نخستین از فناوری CRT برای ایجاد تصویر استفاده میکردند در حالی که صفحه نمایشهای مدرن از LCD یا حتی صفحههای پلاسما بهره میبرند. صفحه نمایش برای کاربران کامپیوتر بازخورد فوری در قالب متن و تصاویر گرافیکی را فراهم میسازد.

از دست ندهید
راهنمای کولر گازی

 

laptopکامپیوتر شخصی در سال ۱۹۸۰ شروع به گسترش جهانی کرد. نمونه اول گران بود ، دیر کار می کرد و ظرفیت بسیار کمی داشت. تاریخ نشان می دهد که پیشنیان از آن ها بیشتر به عنوان ماشین حساب استفاده می کردند. توسعه یک سیستم عامل موثر و یک رابط کاربر پسند، انگیزه ای برای توسعه ایجاد کرد و این امکان را داد که آنها پردازنده های کلمه باشند. بر طبق تاریخچه کامپیوتر، Kenbank-1 اولین کامپیوتر شخصی بود که در سال ۱۹۷۱ راه اندازی شد. ۲۵۶بایت حافظه داشت و در برنامه Scientific American با قیمت ۷۵۰ دلار تبلیغ میشد. به هرحال این سیستم، CPU نداشت و مانند دیگر دیوایس های زمانه خود بود و بیشتر برای مصارف اموزشی استفاده میشد. زمانی که مردم به کامپیوتر ها فکر میکنند، تصویر کامپیوتر شخصی یا PC در ذهن آنها مجسم میشود. کامپیوترهای شخصی تنها برای مصرف یک فرد در یک زمان طراحی شدهاند. بیشتر کامپیوترهایی که شما و اطرافیان شما استفاده میکنید، احتمالا کامپیوترهای شخصی هستند.

همانطور که گفتیم کاربران میتوانند قیمت روز لپ تاپها را روی کالاهای فروشگاه آنلاین دیجی تامین مشاهده کنند و از دستهبندیهای مختلف بیشتر آگاه شوند. طبق نوسانات زیاد بازار، نه تنها برای لپ تاپها بلکه برای تمام محصولات، امکان قیمتگذاری ثابت وجود ندارد. فاکتورهایی که در خرید یک لپ تاپ ایسوس ASUS باید مورد توجه قرار دهید نیازهای خودتان است. اگر بودجه خیلی محدودی دارید، مشخصا انتخاب شما به چند مدل محدود میشود. در صورتی که به دنبال یک لپ تاپ متوسط میگردید بهتر است مطابق با فناوریهای روز از پورتهای مناسبی برخوردار باشد. به پردازنده توجه کنید و فقط عدد کنار i در عبارت Core i نشان از تواناییهای لپ تاپ ندارد. ممکن است یک لپ تاپ ایسوس Core i5 بهتر از یک لپ تاپ Core i7 کارایی داشته باشد. حافظه هارد را SSD انتخاب کنید، مگر اینکه کارهای شما در حد استفاده مولتیمدیا یا مواردی از این دست باشد. البته گاهی کاربران به خاطر محدودیت بودجه یک لپ تاپ با هارد HDD و کانفیگ قدرتمند در رَم و گرافیک را انتخاب میکنند.

از دست ندهید
خرید، قیمت و فروش انواع مینی کامپیوتر

در فضایی به اندازه یک مانیتور تعبیه شده اند.

laptopکامپیوتر های چندمنظوره را در بازار ایران به اسم های گوناگونی می شناسند. کامپیوترهای یکپارچه، کامپیوترهای بدون کیس، کامپیوترهای ALL IN ONE، کامپیوترهای AIO و… اسم هایی هستند که روی این دستگاه ها کم حجم و بی سرو صدا گذاشته اند. کامپیوترهایی که تمامی قطعات مانند پردازنده، کارت گرافیک، حافظه و حتی اسپیکر و وب کم و… در فضایی به اندازه یک مانیتور تعبیه شده اند. به طور کلی، کامپیوترهای چند منظوره صرفا شامل یک مانیتور هستند که در پشت این صفحه نمایش قطعات سخت افزاری مانند پردازنده، مادربورد، کارت گرافیک و دیگر سخت افزار های لازم برای کامپیوتر وجود دارد. یعنی کیس و مانیتور یکی شده اند. البته می توانید به این دستگاه کیبورد و ماوس متصل کرده و با آن کار کنید. یکی از ویژگی های جالب این دستگاه ها مصرف کم برق و فضای اندکی است که اشغال می کند. به همین علت این محصولات بیشتر برای محیط های اداری کوچک، سازمان ها، بانک ها و…

 

یکی دیگر از پرفروشترین لپتاپها، ایسوس است.

laptopبنابراین نیازی به معرفی این مارک لپ تاپ نیست به این دلیل که دل محبوب ترین مارک لپ تاپ در جهان است. به همین دلیل این برند در فهرست بهترین مارک لپ تاپ جایگاه سوم را دارد. این مارک لپ تاپ کارایی بالایی برای کاربرانش دارد. مارک دل در همه جای دنیا تحسین شده. لپ تاپ این مارک با ظاهری فوق العاده و ویژگی های فوق العاده ای از یک صفحه کلید راحت گرفته تا تاچ پد مناسب و همچنین عمر شگفت انگیز باتری، فوق العاده است. جدیدترین مدلهای Dell دارای صفحه نمایش 4k هستند که بسیار شگفتانگیز است. یکی دیگر از پرفروشترین لپتاپها، ایسوس است. این نام تجاری به خاطر قطعات با کیفیت بالا، شناخته شده است. بهترین چیز در مورد این برند این است که این مارک برای همه بسیار مناسب است. این شرکت به تولید لپ تاپ های سطح بالا و پایین همچنان ادامه می دهد. لپ تاپ های تولید شده توسط این شرکت دارای ویژگی های فراوانی می باشند.

از دست ندهید
راهنمای خرید تجهیزات دندانپزشکی

های آکبند ارزانتر است و به همین دلیل پر طرفدار هستند.

laptopبنابراین با انتخاب صحیح نه تنها از خرید پشیمان نمیشوید، بلکه از کیفیت و قیمت مناسب نهایت لذت را میبرید. به بیان دیگر، با پیدا کردن یک گزینه ایدهآل برای خرید لب تاب، تنها یک سوم قیمت اصلی آن نسبت به مدل نو و آکبند پرداخت میکنید. در حالی که فقط ممکن است لپ تاپی که به عنوان لپ تاپ دست دوم می خرید یا به عنوان لپ تاپ استوک نهایت 30 روز استفاده شده باشد. قیمت لپ تاپ استوک چقدر است؟ مطمئنا قیمت لپ تاپ استوک نسبت به لپ تاپهای آکبند ارزانتر است و به همین دلیل پر طرفدار هستند. همانطور که گفتیم این لپ تاپ ها دارای درجهبندی هستند که قیمت آنها نسبت به درجه بندی مشخص میشود. از آنجا که در خرید کالای استوک اطمینان نسبت به کیفیت و عملکرد آن کمی سخت به نظر میرسد، توصیه میکنیم برندهای معتبر و شناخته شده را اولویت قرار دهید. به عنوان مثال، برای خرید لپ تاپ استوک ایسوس، لنوو، hp و لب تاب استوک دل جزء بهترینها هستند و کیفیت محصولاتشان بر همگان ثابت شده است و هرگز از قطعات بیکیفیت در ساخت محصولات خود استفاده نمیکنند.

laptopعموم مردم کامپیوتر را فقط کامپیوترهای رومیزی می دانند و بقیه محصولات را با اسامی دیگر شناخته و صدا می زنند . کار آنها غلط نیست اما باورشان غلط است . مردم فکر می کنند کامپیوتر وسیله ایست که اطلاعات ورودی حتما به وسیله موس و یا کیبورد به آن داده می شود و خروجی در صفحه نمایش ظاهر می شود . اما اینطور نیست . به هر وسیله الکترونیکی که پردازنده یا مایکرو پروسسور دارد کامپیوتر می گویند . کامپیوتر در معنای لغوی به معنای محاسبه کننده و از کلمه « computing » به معنای محاسبه کردن گرفته شده است . در ادامه 10 مدل مختلف از کامپیوترهایی که تا به امروز عرضه شده اند را معرفی می کنیم . البته این پست بیشتر برای رفع ابهامات در شناخت کامپیوترهای مختلف نوشته می شود و سعی بر معرفی است تا تشریح کامل . کامپیوتر شخصی یعنی دستگاهی که جهت کاربردهای عمومی و برای استفاده یک نفر طراحی شده است .

از دست ندهید
پرسش‌های برتر پنجپرسیده‌شده درباره میوه خشک کن

Se7en بدترین کامپیوتر روش‌ها

سی پی یو مغز یک کامپیوتر است؛ به همین خاطر باید سعی کنید در هنگام خرید، بالاترین سی پی یویی که قدرت خرید آن را دارید تهیه کنید. کارت گرافیک لپ تاپ: با توجه به هدفتان از خرید لپتاپ، میزان کیفیت کارت گرافیک متغیر خواهد بود. از دیگر عواملی که در هنگام خرید نیاز است تا به آن توجه نمایید می­توان به: سیستم عامل، پورت­های لپ تاپ، وزن، جنس بدنه و گارانتی آن توجه نمود. پس از برآورد قیمت، طراحی خوب لپ تاپ یکی از مهم­ترین و موثرترین عوامل در خرید آن می­باشد. طراحی لپ تاپ باید دلنشین، ظریف و زیبا باشد تا بتواند جای خود را در دل مشتریان باز کند. اما پس از قیمت و طراحی، توجه به مشخصات فنی که تعدادی از آن­ها را در پاراگراف قبل توضیح دادیم، از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود. با توجه به شغل و نوع کارایی که فرد از لپ تاپ خود انتظار دارد، لپ تاپ­های متفاوتی ساخته شده­اند.

هنگامیکه کلمه “ تکنولوژی” را به زبان می آورید، بیشتر مردم کامپیوتر را در ذهن خود تداعی می کنند. تقریباً تمام قسمت های زندگی ما به نوعی کامپیوتری شده است. وسایل خانگی ما دارای ریز پردازنده هایی هستند که در آنها ساخته شده اند. مثل تلویزیون ها. حتی اتومبیل های ما نیز دارای کامپیوتر باشند. اما منظور از کامپیوتری که در ذهن هرکسی تداعی می شود، کامپیوتر شخصی یا PC می باشد. یک کامپیوتر ابزاری عمومی می باشد که در اطراف یک ریزپردازنده ساخته شده است. این دستگاه دارای قطعات مختلفی می باشد. که با یکدیگر کار می کنند. ابزار عمومی به این معنی است که شما می توانید کارهای بسیار زیادی را با یک کامپیوتر انجام دهید. شما می توانید از آن برای تایپ اسناد، فرستادن ایمیل، جستجو در اینترنت و بازی کردن استفاده کنید. در این مقاله درباره کامپیوترها از لحاظ عمومی بحث خواهیم کرد و قطعات مختلف درون آن را بررسی می نماییم.

  • لپتاپ صنعتی-تجاری
  • امکان نصب انواع برنامهها
  • به ease of access ← Keyboard بروید
  • پردازنده یا CPU
  • آموزش تصویری غیر فعال سازی آپدیت خودکار در ویندوز 10
  • تعمیر پاور تلویزیون
از دست ندهید
سوالات برای/درباره کولر گازی

laptopرایانه های شخصی AIO مزایای متعددی نسبت به رایانه های رومیزی سنتی دارند. برای خرید یک کامپیوتر بدون کیس، اولین گزینهای که نیاز به بررسی دارد نمیشگر است. نمایشگر در AIO نقطه مرکزی این سیستم یکپارچه تلقی میشود. عموما نمایشگر آل این وانها ابعادی بین ۲۱ تا ۲۷ اینچ دارد. یکی از معایب اصلی در کامپیوترهای همه کاره، بهروزرسانیهای دیرهنگام قطعات اصلی مانند پردازنده، نسبت به کامپیوترهای رومیزی سنتی و لپتاپها است. در واقع برندهای سازنده AIO در بهروزرسانی قطعات سختافزاری، بهخصوص پردازنده این دستگاهها بسیار کندتر از سایر محصولات خود عمل میکنند. بسیاری از AIOها از نسلهای قدیمیتر پردازندههای اینتل و AMD استفاده میکنند. بسیاری از کامپیوترهای AIO تولید و عرضه شده در سال 2021 از پردازندههای نسل دهم و یازدهم اینتل بهره بردهاند.به طور کلی، سازندگاه بیشتر از پردازندههای اینتل در کامپیوترهای همهکاره استفاده میکنند با این حال در سالهای اخیر استفاده از پردازندههای AMD در این دسته محصولات رشد زیادی داشته است. از طرفی اپل با معرفی آیمک 24 اینچی جدید مبتنی بر پردازنده اپل M1 رقابتی جدید را با سایر AIOها شروع کرده و به نظر میرسد این پردازنده قدرتمند بتواند تسلط اینتل بر بازار AIO را بشکند.زمان بررسی پردازنده در All in One ها باید به این نکته توجه کرد که آیا پردازنده از نوع دسکتاپ است یا نوع موبایل؟

[ بازدید : 3 ]

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا