سایر مطالب

کندانسینگ یونیت یک کولر گازی دو تکه (اسپلیت)

کولر گازی برای انجام گرمایش توسط کولر گازی در فصل سرما ابتدا باید مبرد داخل کمپرسور دستگاه گرم شود و در ادامه، توسط یک شیر چهارطرفه به سوی اواپراتور یا پنل داخلی کولر فرستاده شود(در این حالت برخلاف حالت سرمایش، ماده مبرد وارد کندانسور نمی شود). در این حالت تنها فن کولر گازی اسپلیت فعالیت دارد و بدون عملکرد کمپرسور گردش هوای محیط صورت میگیرد. پارامترهای بعدی برای خرید کولرگازی، توجه به معمولی یا اینورتر(inverter) بودن عملکرد کمپرسور یا موتور دستگاه است. کولرهای گازی و اسپلیت یکی از بهترین این تجهیزات خنک کننده هستند ، که برای انتخاب و خرید آنها به اطلاعاتی مانند انتخاب ظرفیت، نوع، برند و آگاهی از قیمت مناسب آنها نیاز دارید. کولر گازی یا اسپلیت یکی از زیر مجموعه های تجهیزات تهویه مطبوع بوده، که مانند کولر آبی توسط انرژی الکتریکی (برق) کار میکند ولی از نظر اجزاء تشکیل دهنده و سیستم سرمایشی، کولر گازی کاملا با کولر آبی متفاوت است.

کولر گازی از این معیار می توان فهمید کولر مورد نظر، چه مقدار از انرژی الکتریکی را به سرما تبدیل میکند. همانطور که در یخچال از روش تبدیل گاز به مایع با کمک افزایش فشار که در نهایت تولید سرما می کند، در کولر گازی هم همین فرایند رخ می دهد. گاز (R-134a) جایگزین مناسبی برای R-12 بود که مضرات کمتری نسبت به این گاز داشت اما هنوز شاهد مدلهای قدیمی که از R-12 استفاده میکنند هستیم. اما همچنان برخی معتقد هستند که کولر گازی از مصرف برق نسبتاً بالایی برخوردار است. ارائه میگردد. شکل ظاهری، محل قرارگیری دکمه ها و وجود برخی آپشن ها ممکن است در ریموت کولر گازی های مختلف متفاوت باشد اما علاوه بر دکمه Power که کاملاً مشخص است، دکمه MODE نیز در تمامی ریموت کنترل های این دستگاه ها مشترک میباشد. کولر گازی نام مصطلح فارسی است که به کلیه دستگاههای شامل چرخه سرمایش مبتنی بر تراکم و انبساط گاز اطلاق میشود. سپس از سال ۱۳۴۳ با تولید اجاق گاز رومیزی، اجاق گاز فر دار، انواع بخاریهای گازسوز و نفت سوز و آبگرمکن گازی به جرگه تولیدکنندگان لوازم خانگی پیوست. امروزه برای رساندن دمای محیط به دمای آسایش باید از تجهیزات جدیدی جهت سرمایش و گرمایش در فصول مختلف سال استفاده کرد.

از دست ندهید
چهار موفق‌ترین چای ساز شرکت‌ها در منطقه

برخی از کولرهای گازی علاوه بر عملکرد سرمایش و خنک کردن محیط دارای قابلیت گرمایش در فصول سرد سال نیز هستند. • حالت COOL: عملکرد سرمایشی دستگاه. • حالت HEAT: عملکرد گرمایشی دستگاه. دکمه MODE برای تنظیم و تغییر حالت های مختلف عملکرد کولر گازی و اسپلیت استفاده میشود. مبرد در نتیجه این افت فشار، حالت دوفازی می گیرد و به سمت ورودی اواپراتور می رود. در ادامه نیز مایع خارج شده از کندانسور از لوله مویی(شیر انبساط) عبور می کند و افت فشار شدید پیدا می کند. در ادامه مایع با عبور از لوله مویی دچار افت فشار می شود و براثر افت فشار دمای جوش پایین آمده که باعث جوشیدن قسمتی ازمایع شده و همین امر سبب ایجاد گرمای مورد نیاز توسط خود گاز مایع می شود و دمای گاز خنک کاهش می یابد. تنها با تنظیم سرعت موتور، سرعت کمپرسور، نرخ جریان مبرد، ظرفیت کولر گازی و دمای اتاق به دقت کنترل می شود، این در حالیست که عملکرد موتور کولر گازی های معمولی صفر و صد هستند و سرعت موتور را نمی توان تنظیم کرد، یعنی کمپرسور کولر گازی های معمولی یا متوقف است یا با تمام توان کار می کند که باعث طول عمر کمتر دستگاه و مصرف انرژی الکتریکی بیشتر در زمان هربار استارت کولر می شود.

• حالت DRY: عملکرد رطوبت زدایی دستگاه. با هر بار فشردن دکمه MODE میتوانید عملکرد دستگاه را به یکی از حالت های زیر تغییر دهید. در دهه ۱۹۵۰تا۱۹۶۰پیشرفت زیادی در بهبود عملکرد یخچالها صورت گرفت و اقدامات زیادی جهت سازگاری یخچالها با محیط زیست انجام شد. 2. همچنین میتوانید برای سهولت بیشتر، جهت محاسبه تقریبی و تعیین ظرفیت اسپلیت یا کولر گازی به جدول زیر مراجعه نمایید و با توجه به شرایط و مبانی محاسبات عنوان شده، ظرفیت کولر گازی و اسپلیت خود را مشخص کنید. در هنگام خرید کولر گازی، در کاتالوگ آن به ضریب E.E.r، رتبه انرژی و کلاس کولر با توجه به شرایط اقلیمی منطقه توجه فرمایید. با توجه به اینکه مجموعه تخصصی دماتجهیز بعنوان عضو رسمی اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع، ارائه دهنده انواع کولر گازی و اسپلیت در منطقه خاورمیانه است، چنانچه برای هریک از کشورهای منطقه نیاز به Split AC Unit دارید، میتوانید سفارش خرید خود را با اطمینان خاطر، گارانتی محصول و قیمت مناسب به کارشناسان فروش ما بسپارید.

از دست ندهید
شامپو مناسب برای هر نوع مو

ضمن تشکر از جنابعالی جهت اطمینانی که به نظرات فنی کارشناسان فروش دماتجهیز دارید، لازم به ذکر است اصولا تعیین و انتخاب برند محصول موردنظر براساس سابقه ، قدرت برند ، خدمات و قیمت محصول نهایتا توسط خریدار تعیین میگردد. لازم به ذکر است کلیه کولر گازی های ارائه شده در سایت مجموعه تخصصی دماتجهیز دارای شناسه کالا و قیمت مناسب بوده و تخفیفهای مورد نظر مصرف کنندگان در این قیمتها لحاظ گردیده است. در آخر، مبرد تبخیر شده در اواپراتور دوباره به وسیله کمپرسور مکیده می شود و فرآیند ذکر شده مجددا ادامه پیدا می کند. کولرهای گازی دارای این دو عملکرد مانند دیگر کولرهای گازی از 6 بخش اصلی کمپرسور، شیر انبساط و لوله مویی، کندانسور، اواپراتور(پنل داخلی)، شیر چهارطرفه و گاز مبرد تشکیل شده اند و به کمک آن ها فرآیند گرم و سرد کردن محیط را انجام می دهند. همانطور که میدانید به دلیل عملکرد کمپرسور کولر گازی، این تجهیز مصرف برق قابل توجهی دارد. همچنین هزینه بیشتری را نسبت به نصب کولر قابل حمل و پنجره ای باید بپردازید.

در ابتدا لازم میدانیم توجه شما را به این نکته جلب کنیم که با وجود تبلیغاتی که از سوی برخی فروشندگان سودجو برای عرضه و فروش کولر گازی و اسپلیت های بانهای و قاچاق بدون گارانتی و با قیمت ارزانتر، صورت گرفته است، خرید این کولرها قطعاً مشکلاتی را به همراه خواهد داشت که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. به هر میزان که EER بیشتر باشد(به درجهA نزدیکتر باشد)، دستگاهِ خنککنندهی بهتری خواهیم داشت. ترکیب EER بالاتر و اینورتر مناسب تر در یک کولر اسپلیت، میتواند یک دستگاه الکتریکی با مصرف کمتر، بازده بیشتر و راندمان بهتری به ما ارائه دهد. • نصب اصولی پنل داخلی کولر گازی در ارتفاع 2/2 متری از کف محل و رعایت فاصله استاندارد بین یونیت خارجی و پنل داخلی کولر اسپلیت ها از عوامل تاثیرگذار در بهبود عملکرد و کاهش مصرف برق دستگاه است! ضریب عملکرد چیلرهای جذبی تک اثره بین ۰٫۶ الی ۰٫۸ است. دولوله ای ها علاوه بر خارج کردن گرمای محیط، هوای تازه را نیز جایگزین می کنند، و نسبت به تک لوله ای ، قیمت بالاتری دارند.

از دست ندهید
High 10 کلید تکنیک متخصصین استفاده برای جارو شارژی

البته ناگفته نماند، تبلیغاتی که شرکتهای وارد کننده کولرهای گازی اینورتر، مبنی بر کاهش مصرف برق 60 درصدی در این دستگاهها دارند، نه اثبات شده است و نه منطقی! البته حتما می دانید که باید پشت کولر گازی پنجره ای به فضای باز دسترسی داشته باشد تا هوای گرم پشت دستگاه به بیرون رانده شود. هنگامی که دما بین ۱ تا ۳ درجه سلسیوس افزایش یابد (در حالت گرمایش ۱ تا ۳ درجه کاهش یابد) موتور به صورت ناگهانی دوباره روشن میشود. نحوه عملکرد کولر گازی در حالت سرمایش به این صورت است که مبرد(گاز خنک کننده در حالت سرمایش) داخل کمپرسور متراکم می شود و با فشار به سمت کندانسور می رود سپس، در کندانسور گرما را از دست می دهد و تبدیل به مایع می گردد. • حالت AUTO: در این حالت دستگاه بصورت خودکار عملکرد سرمایشی یا گرمایشی را جهت فراهم نمودن هوایی با دمای معتدل در محیط انجام میدهد. بنابرین دستگاهی که مصرف انرژی آن به ازای ایجاد هر تن برودت کمتر باشد راندمان یا ضریب عملکرد بالاتری دارد که در این خصوص چیلر تراکمی نسبت به نوع جذبی در ازای مصرف انرژی برابر ، مقدار بیشتری گرما را از فضای داخل اتاق به بیرون منتقل می کند.

این نوع کولرها از طراحی کوچک و جمع و جوری برخوردار اند و اغلب روی پنجره اتاق نصب می شوند و حتما بارها و بارها آنها را مشاهده نموده اید. کولر گازی پنجره ای ساده ترین نوع کولر گازی می باشد که به صورت یک تکه طراحی و تولید شده، یعنی قسمت کمپرسور و پنل با هم در یک باکس قرار دارند. 2) نوع کمپرسورمهمترین قسمت کولر است. یکی دیگر از انواع کولر اسپلیت ها که طرفداران زیادی هم دارد، اسپلیت دیواری است. یکی از این تجهیزات مهم و پیشرفته ، کولر گازی و اسپیلت ها هستند. خروجی هوا در مرحله تراکم به وسیله یکی از روتورها مسدود میباشد، در حالیکه ورودی برای مکش هوای تازه در قسمت دیگر محفظه تراکم باز است. چرخ پروانه میتواند دارای طرح باز یا بسته باشد. • باز بودن درب و پنجره ها باعث میشود که کولر گازی برای خنک نمودن محیط فعالیت بیشتری داشته باشد و این امر به افزایش مصرف برق آن منجر خواهد شد. • حالت FAN: این حالت فقط باعث گردش هوای محیط شده و تاثیری در تغییر دمای هوا ندارد. • نهایتاً اینکه خاموش کردن دستگاه کولر گازی و اسپلیت در زمان خالی بودن مکان مورد استفاده نیز باعث عدم افزایش مصرف برق خواهد شد.

از دست ندهید
انواع ارتودنسی دندان

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا